אחרי תקופה לא קלה, בלשון המעטה, שכללה שיתוק בחצי פנים ותהליך ארוך של השלמה והחלמה, החיים חזרו לחייך למיכל אנסקי. העונה החדשה של מאסטר שף עלתה לאוויר בהצלחה, הפנים חזרו לעצמן כמעט לחלוטין, היא קיבלה הצעת נישואים מרגשת מבן זוגה בחודשים האחרונים וגם קולקציית הנעליים שעיצבה בשת"פ עם רשת לאפייט הישראלית הגיעה לחנויות וזכתה להתעניינות המצופה.
את הפניה מלאפייט קיבלה אנסקי חודשים לפני השיתוק שתקף אותה. לינה בלס, מבעלי הרשת המשפחתית הותיקה, זיהתה את הפוטנציאל הטמון במיכל וביקשה לייצר חיבור בין התשוקה שלה לאוכל ולאופנה ובאמצעותה גם לפנות לקהל יעד חדש וצעיר יותר. מיכל נענתה לאתגר וטסה למפעל ייצור בוונציה שבאיטליה, שם עבדה בצמוד למעצב האיטלקי ג'ילברטו פאוסטו שהפך את הרעיונות העיצוביים שלה למציאות. התוצאה היא קולקציית קפסולה בשם Michaella by Lafayette Italy שכוללת 14 דגמי נעליים, רובן נעלי עקב אלגנטיות ו-4 דגמים של תיקים – פאוצ', תיק עם חגורת מותן, תיק ליום יום ותיק בעל פטנט ייחודי לחיבור לאופניים.
"עיצוב זה משהו שרציתי לעשות הרבה זמן" אמרה אנסקי בהשקת הקולקציה שנערכה בחנות הרשת בגן-העיר, תל אביב "אני מתעסקת עם אופנה מהצד, לובשת ומפרגנת למעצבים אחרים בטלוויזיה ובאירועי אופנה והחלטתי שאחרי 15 שנים בעולם הזה הגיע הזמן לנעול דגמים משלי".
לפני הנסיעה לאיטליה הכינה מחברת סקיצות עם כל הפנטזיות שלה בתחום הנעליים. את ההשראות שאבה, בין היתר, מביקוריה בפסטיבל קאן ומתצוגות האופנה של מעצבי על. האיטלקית השוטפת שרכשה במהלך לימודי הגסטרונומיה באיטליה, עזרה לה בעבודה עם הצוות האיטלקי ואפשרה לחלומות להפוך למציאות: "רציתי להעביר תחושה אלגנטית ויוקרתית שמתחברת עם האיכות והמסורת האיטלקית".
3 שבועות לפני שהקולקציה הגיעה לחנויות מיכל חטפה את השיתוק. כחלק מהשת"פ היא היתה צריכה להצטלם עם פריטים מהקולקציה ועכשיו עמדה בפניה דילמה: "חשבתי לפנות לחברות מפורסמות שלי שיצטלמו במקומי, אבל מהר מאוד החלטתי שגם אם אני לא נראית מושלם חשוב לי להצטלם עם הדגמים שלי, כי זו עדיין אני". הצילומים נערכו כשמיכל עדיין בשיאו של תהליך ההחלמה ולכן היא מעידה שלא תמצאו בהן חיוכים: "היום כשאני מסתכלת על התמונות אני מרגישה גאה במסע השיקום האישי שלי וההתמודדות עם דימוי הגוף שנפגע".
את תהליך העיצוב מדמה מיכל לתחום המזוהה איתה – בישול: "בדיוק כמו באוכל בו האמנות היא להרכיב את המנה המנצחת משלל מרכיבים, כך גם באופנה, עוסקים בעיצוב משהו חדש מפרטי פרטים ולאט לאט נרקמת מול העיניים ממש יצירת אמנות. התשוקה ליצירה, עיצוב משהו חדש משלב הרעיון ועד הביצוע, ועוד בבירת הסטייל העולמית, הוא עבורי הגשמת חלום". החיבור לאוכל בא לידי ביטוי גם בלוגו שנבחר לעטר את דגמי הקולקציה – חצי אשכולית אדומה שהוטבעה בדיוק באזור העקב.
הנעליים זמינות במידות 35-42 בטווח מחירים של 1,299-779 שקל (עכשיו ב-30% הנחה). להשיג בסניפי "לאפייט" ברחבי הארץ ובאתר הרשת lfyt.co.il.