חלון ראווה: רותם וניר גואטה

רותם וניר הכירו בשנקר, התמחו במדינות שונות מסביב לעולם וחזרו כדי להתאחד בישראל. היום הם נשואים, הורים לבת והבעלים של מותג אופנה מצליח שנקרא על שם אמו של ניר

מי אנחנו? 

רותם (34) וניר (41) גואטה, זוג נשוי+ילדה. המעצבים והבעלים של מותג האופנה HANNAH משנת 2014. המותג נקרא על שם אמו של ניר.

HANNAH - רותם וניר גואטה צילום מרב בן לולו

רקע

רותם: ניר ואני הכרנו בלימודי התואר בעיצוב אופנה בשנקר. ניר סיים שנתיים לפני ב-2010 ואני סיימתי ב-2012. במהלך הלימודים התמחיתי בחברת 'מרקס אנד ספנסר' בלונדון ועם סיום התואר עבדתי כמנהלת סטודיו של מעצבת אופנה ישראלית במשך שנתיים.
ניר: במהלך הלימודים בשנקר התמחיתי בבית האופנה 'אלי טהרי' בניו יורק ועם סיום התואר נבחרתי להשתתף עם פרויקט הגמר בתחרות הבינלאומית ITS של חברת דיזל בטריאסטה שבאיטליה. לאחר התחרות הוצע לי לעבוד כמעצב בגדי גברים בבית האופנה Maison Martin Margiela בפריז ונשארתי שם כשנה, השהות במרג'יאלה הייתה בגדר התגשמות חלום מכיוון שזהו בית האופנה שהכי מעורר השראה בעיני. לאחר מכן עברתי לעבוד בחברת האופנה 'בנטון' באיטליה שם עבדתי במשך שנתיים כמעצב בגדי גברים. העבודה בבנטון הייתה שונה בתכלית אבל לא פחות מעניינת מכיוון שלמדתי על צדדים נוספים ומסחריים של עולם האופנה. התכנון היה להשאר באירופה ושרותם תצטרף אליי כשהיא תסיים את הלימודים אבל הגעגועים לבית ולחברים ותחושת הניכור הכריעו ובסופו של דבר החלטתי לחזור לישראל ב-2014 וביחד הקמנו את המותג.

HANNAH fall 19 צילום לנה זלדץ

ביולי 2015 נבחרנו להשתתף בחממת מפעל הפיס למעצבים צעירים, במסגרתה קיבלנו מענק בסך 150,000 שקל לעיצוב והפקת קולקציה בשילוב ליווי מקצועי ועסקי. בנובמבר 2015 הצגנו את קולקציית סתיו/חורף 2016 בתצוגת Upcoming Designers בשבוע האופנה גינדי, תל אביב.
בינואר 2017 זכה המותג בתחרות הבינלאומית OPENMYMED PRIZE שנערכת ע״י Maison Mode Méditerranée (גוף אשר מקדם מעצבים מאיזור אגן הים התיכון בתמיכה כספית של בתי אופנה יוקרתיים כמו דיור, שאנל וכו׳) וקיבלנו פרס בשווי 30,000 יורו הכולל חבילת מנטורינג לשיווק ומיתוג עסקי לחו״ל.  בינואר 2019 זכינו באותה התחרות בשנית וכחלק מהפרס הצגנו מערכת לבוש הכוללת 3 פריטים בתערוכה הסוקרת את האופנה הים תיכונית במוזיאון לאמנות דקורטיבית במרסיי, צרפת.
בנוסף היינו מועמדים פעמיים לפרס המעצב המבטיח בטקס פרסי האופנה של מגזין 'את' ובטקס האחרון שהתקיים בדצמבר 2019, קיבלנו מועמדות לפרס המעצב האורבני.

מתי ולמה הבנתם שאתם רוצים להיות מעצבים? 

ניר: אצלי הבחירה באופנה הגיעה ממקום לא צפוי. עסקתי במוזיקה, נסעתי ללמוד הפקה מוזיקלית במנצ'סטר באנגליה ונשארתי שם כמעט 5 שנים. השהות באנגליה גרמה לי להסתכל על אופנה בצורה אחרת ואפשר לומר ששם התאהבתי בתחום. לבסוף החלטתי לעשות הסבה, לחזור לישראל וללכת ללמוד בשנקר בגיל יחסית מאוחר.
רותם: מאז ומתמיד חלמתי לעסוק בעיצוב ומהרגע הראשון שניר ואני הכרנו היה ברור שהחלום שלנו הוא להקים יחד מותג עצמאי. אנחנו חולקים את אותה השפה העיצובית ואהבה משותפת לאלמנטים מסוימים באופנה, וברגע שניר החליט לחזור לארץ הרגשנו שזה המקום הנכון והזמן המתאים להקים את המותג.

HANNAH fall 19 צילום לנה זלדץ

מה היה החלק הכי מאתגר בדרך?

ניר: ללא ספק החלק הכי מאתגר בדרך הוא תהליך הייצור. אחד הערכים הכי חשובים של המותג זה לייצר פריטים באיכות גבוהה עם דגש על כל פרט ותפר ומצד שני גם הנושאים של קיימות וייצור מקומי מאוד קרובים ללבנו ולכן חשוב לנו שכל הפריטים יהיו מעוצבים ומיוצרים בישראל בייצור הוגן. מי שמכיר את התעשייה פה יודע שזה מאוד מורכב ויקר ועבורנו זה היה ממש מאבק יומיומי בתחילת הדרך כדי להגיע לאיכות המוצרים ששאפנו אליהם.
רותם: בסופו של דבר דווקא העובדה שקשה לייצר פה ושאין מבחר גדול של בדים וחומרים, גורמת לנו להיות יותר יצירתיים. עם הזמן במטרה לייחד את העבודה שלנו, פיתחנו אלמנטים שונים המשלבים עבודות יד עם טכניקות חדשניות כגון: הדפסים בחיתוך צורני של חומרים כמו פלוק, פלקס ופויל (אנו מחזיקים את המכשור בסטודיו הכולל מדפסת פלוטר ומכבש חום), טכניקות בונדד (הדבקת שני בדים במכבש חום), חיתוכי לייזר, פליסה ועוד.

HANNAH fall 19 צילום לנה זלדץ

איך אתם מתארים סגנון העיצוב שלכם?

ניר: אנחנו מגדירים את הסגנון העיצובי של המותג כחייטות עכשווית. אני דור חמישי למשפחת חייטים מפריז ולכן עולם החייטות מהווה עולם השראות אינסופי למותג. באופן כללי אנחנו מאוד אוהבים לקבל השראה מבגדים (לדוגמה בגדי עבודה, בגדים תקופתיים ועוד) כאשר הקולקציה מורכבת ברובה מפריטים ״אייקוניים״ ועל-זמניים כמו מעיל טרנץ׳, חולצה גברית מכופתרת, מכנסיים מחויטים וכדומה, ולהם אנחנו מעניקים פרשנות חדשה שבאה לידי ביטוי בדיטיילים מיוחדים, שילובי בדים, שינויי פורפורציות ועוד.
רותם: גם העובדה שאנחנו זוג בחיים ובעבודה משפיע על הסגנון העיצובי שלנו וכך נוצר חיבור בין סטייל גברי ונשי יחד. אנחנו מאוד אוהבים לשלב אלמנטים מהמלתחה הגברית וע"י כך לתת פרשנות חדשה ומודרנית לבגדי נשים.

HANNAH fall 19 צילום לנה זלדץ

לסגנון האופנתי של איזו מפורסמת אתם מתחברים?

אנחנו מתחברים לסגנון של השחקניות ליאה סיידו (lea Seydoux), נעמי ווטס, ושרלוט גינזבורג וגם לזמרת ליקי לי (Lykki Li).

איך מתחלקת העבודה ביניכם? 

ניר: בתהליך העיצוב של הקולקציה אנחנו עובדים ביחד על חיפוש השראות, רפרנסים, בחירת בדים ומדידות. פרט לעיצוב, העבודה מתחלקת בינינו כך שאני אחראי על הפיתוח והייצור של הפריטים ורותם אחראית על השיווק והמכירות.
רותם: זה לא פשוט לעבוד בזוג, עם זאת יש המון יתרונות, באופן כללי אני חושבת שעדיף לעבוד בצוות כי זה עוזר לדייק, לקבל פרספקטיבה, וגם מקל על קבלת ההחלטות בתהליכי העיצוב, הייצור והשיווק. לדוגמה, שמנו לב שכאשר שנינו אוהבים ומתרגשים ממשהו אז זה יוצא טוב ובמקרה שיש לאחד מאתנו ספק לגבי משהו אז זה מחייב חשיבה מחודשת או ויתור וברוב המקרים השיטה הזו עובדת.

HANNAH fall 19 צילום לנה זלדץ

ספרו על הקולקציה האחרונה

קולקציית החורף עוצבה בהשראת האמן קזימיר מלביץ (Kazimir Malevich) וסגנון הסופרמטיזם (Suprematism) שהוא סגנון אמנות מופשטת גיאומטרית השייך לתנועת הקונסטרוקטיביזם באוונגרד הרוסי של תחילת המאה ה-20.

HANNAH fall 19 צילום לנה זלדץ

החיבור להשראה בא לידי ביטוי בצבעוניות, שילובי חומרים, חיתוכים גאומטריים, ושימוש בטכניקות מגוונות כגון – הדפסים בחיתוך צורני, חיתוכי לייזר, פליסה ועוד. לדוגמה בשמלה מבד קרפ עם שכבה נוספת בקו אלכסוני בגימור של חיתוך בלייזר ובשילוב צווארון וכיס העשויים בטכניקת בונדד, בסוויטשירט מבד ג׳רסי עם הדפס בחיתוך צורני המשלב צורות גיאומטריות וטקסטורות של מתכת ועץ ובמעיל טרנץ מבד כותנה המשלב שני צבעים – כאמל בקדמי וכחול נייבי בגב.

HANNAH fall 19 צילום לנה זלדץ

טווח מחירים: 1,890-350 שקל (לפני הנחות סוף עונה).
טווח מידות: 42-36
איפה קונים? בחנות שלנו – לילינבלום 19, תל אביב, בחנות האונליין www.hannah-studio.com. 
בקרוב נתארח בשני ירידי אופנה ישראלים. Dress code last piece, יתקיים ב-8-7 בפברואר ברחוב התעשייה 9 – תל אביב ושם יוצעו 40%-50% הנחה על פריטי סוף עונה ויריד ה-Supermarket מבית שופוני, יתקיים ב-22-20 בפברואר בביתן 13 בגני התערוכה, שם יוצעו פריטים מהעונה הנוכחית ומעונות קודמות ב-50% עד 80% הנחה.

HANNAH fall 19 צילום לנה זלדץ

HANNAH fall 19 צילום לנה זלדץ

HANNAH fall 19 צילום לנה זלדץ

HANNAH fall 19 צילום לנה זלדץ

פייסבוק – HANNAH
אינסטגרם – Hannah_studio

פייסבוק סלונה אופנה באנר