60 שנה של יופי אמיתי

מותג הטיפוח דאב חוגג 60 שנה בקמפיין חוצה לאומים ודתות, עם צילומים של למעלה מ-30 נשים בגילאי 11 עד 75 מ-15 מדינות מסביב לעולם

Group_Shot_MT_SOCIAL_1080x1080

לפני 60 שנה, ב-1957, נוסד המותג דאב ומאז חרט על דגלו לעורר דיון אודות הגדרת היופי, בסביבה ותרבות שמכתיבות מודל אחד ליופי שאינו תמיד בר השגה. בכך היה מחלוצי המותגים בעולם שהעלו לדיון ולמודעות את המושג "נשים אמיתיות" מתוך תפיסה שיופי קיים במגוון גילאים, מידות וגוונים.

המושג "נשים אמיתיות" הוא לטעמנו בעייתי בפני עצמו כיון שהוא רומז לכך שדוגמניות, או פשוט נשים שנולדו יפות וחטובות ובמקרה חיות עכשיו את שנות העשרה או העשרים שלהן, אינן אמיתיות (בדקנו, הן כן), אבל אם נשים בצד את הבעייתיות הסמנטית, אי אפשר שלא להעריך את הפעילות העקבית של דאב בנושאי דימוי גוף לאורך השנים, הרבה לפני שזה הפך לגימיק שיווקי של השנים האחרונות.

כחלק ממחויבות זו, לרגל חגיגות 60 שנים ולקראת יום האישה הבינלאומי בחן המותג את המושג "יופי אמיתי" דרך עדשת המצלמה של הצלם המוערך מריו טסטינו המוכר, בין היתר,  בזכות כשרונו להבליט את האישיות של המצולם הניצב לפניו.

TANSINO53

במחקר שערך Dove בעולם נמצא כי 71% מהנשים ו-67% מהנערות היו רוצות שהמדיה תציג תמונה אמינה יותר של המגוון הנשי הפיזי מבחינת גזע, גיל ומידה. לכן, במסגרת הפרוייקט המשותף לטסטינו ו-Dove צולמו 30 נשים ונערות בגילאי 11 עד 75 מ- 15 מרחבי העולם, המייצגות מודלים שונים של יופי, גיל, מידה וגוון עור/אתניות. כולן חוגגות את היופי שלהן במטרה לעודד נשים רבות לאהוב את עצמן.

בין המצולמות: ויקי, מדליסטית פראולימפית מבריטניה, שחייה השתנו בעקבות קטיעת רגל לאחר שחלתה בסרטן. פאולה ממקסיקו שהקימה מועדון כדורגל לנערות לאחר שהבחינה שרבות מהילדות פורשות ממשחק עם הגעתן לגיל הנעורים, ואניסה מאינדונזיה שהבינה שעל אף שהיא מגיעה ממדינה מוסלמית ועליה לכסות את גופה ושיערה, היא יכולה להביע את יופיה בדרכים שונות, כמו לבוש שמרני אבל מאוד ססגוני ושמח.

התמונות נחשפו ביום חמישי האחרון בתערוכה מיוחדת שהתקיימה בניו יורק.

Alexa_MT_SOCIAL_1080x1080Barbara_MT_SOCIAL_1080x1080Alice_MT_SOCIAL_1080x1080Anissa_MT_SOCIAL_1080x1080Cammy_MT_SOCIAL_1080x1080DSEP_girls_1_Danya_and_Maria_MT_SOCIAL_1080x1080DSEP_girls_2_MT_SOCIAL_1080x1080Jasmine_SOCIAL_1080x1080Lyanda_MT_SOCIAL_1080x1080Karen_2_MT_SOCIAL_1080x1080Lili_MT_SOCIAL_1080x1080Rosie_MT_SOCIAL_1080x1080Patricia_MT_SOCIAL_1080x1080Kathrin_MT_SOCIAL_1080x1080Masha_MT_SOCIAL_1080x1080Tippi_MT_SOCIAL_1080x1080Marisa_MT_SOCIAL_1080x1080Zein_MT_SOCIAL_1080x1080Megan_MT_SOCIAL_1080x1080

בשנת 2004 הוקמה קרן Dove העולמית למען חיזוק הדימוי העצמי, הפועלת כיום בעשרות מדינות בעולם ובהן ישראל. דאב בישראל הצטרפו למשימה העולמית ויזמו את תוכנית "בעד עצמי" הפועלת מזה שנים בשיתוף משרד החינוך, ועשרות אלפי בני ובנות נוער נחשפו אל התכנית עד כה. מטרת התוכנית להוביל לשינוי באמצעות חינוך ולהעניק לבנות ולבני הנוער את הכלים הדרושים לפיתוח הערכה ודימוי עצמי חיוביים.

 ***

הצטרפו לסלונה אופנה בפייסבוק