שובר לב – עוד מותג אופנה ישראלי נסגר

מעצבי האופנה הישראלים מתקשים לעמוד בתחרות מול הרשתות הזולות ונסגרים בשקט, בזה אחר זה. לפני שאתם מאשימים אותם במחירים גבוהים, שמעו מה יש להם ולנו להגיד

הארטברייקר. צילום מעמוד הפייסבוק

בעידן של אופנה טרנדית מהירה ורשתות זולות המציעות בגדים שנתפרים בכמויות מסחריות ב-Sweatshops במזרח, מעצבי האופנה הישראלים שהקימו מותג עצמאי ב-10 אצבעות מתקשים לשרוד וסוגרים את העסקים בזה אחר זה. לרוב בשקט ומבלי לעורר סערה תקשורתית.

המעצבים בארץ רגילים לשמוע תלונות על המחירים שהם גובים עבור הבגדים. הרי את רוב הלקוחות הפוטנציאליות לא מעניינות העלויות האדירות הכרוכות בתחזוק עסק של אופנה בעיצוב וייצור מקומי. הן רואות חולצת טריקו, אבל יפה ככל שתהיה, נראה להן מוגזם לשלם עליה סכום שנע לרוב בין 200 ל-500 שקל.

כשמייצרים בכמויות קטנות בארץ, משתמשים רק בבדים איכותיים, מקפידים על תפירה מעולה ומשלמים משכורות, חשבונות ושכ"ד כפי שנהוג בעיר הגדולה, אין אפשרות למכור חולצה ב-100 שקל ולהרוויח עליה, לכן המחירים נוסקים. וכשהמחירים גבוהים יש מעט קונים, נשארים עם עודפים ובסופו של דבר יוצאים נפסדים.

_F3A9419

מעטים מעצבי האופנה הישראלים שהצליחו לבסס להם מעמד וקהל לקוחות נאמן שמאפשר להם להתקיים ולהתפרנס בכבוד לאורך שנים. לצערנו, בדור הצעיר של המעצבים, זה שצמח יחד עם הגעתן של הרשתות הזרות הגדולות ארצה, כמעט ואין סיפורי הצלחה יוצאי דופן. רובם, במקרה הטוב, שורדים ובמקרה הפחות טוב – נסגרים.

היום נתקלנו בפייסבוק בסטטוס הבא שיצא מהמותג הארטברייקר (Heartbreaker) של המעצבת אורי פישרמן

HEARTBREAKER

לקוחות, חברות וחברים יקרים,

יש לנו משהו לספר לכם – בסוף החודש אנחנו סוגרים את החנות המיתולוגית והאהובה של הארטברייקר ואף ניקח פסק זמן מהפעילות השוטפת של המותג.

לאחר 12 שנות פעילות מוצלחת, השינויים בעולם האופנה – רשתות זולות, אאוטלטים ומעבר להכל ההיצע הזול באינטרנט – הפך את התחרות לבלתי אפשרית עבורנו – חברה קטנה עם אמירה אישית.

ועוד מילה קטנה ממני – היה לי לעונג להעניק לכם פיסה ממני, עשיתי דרך משוגעת ומלאה בהרפתקאות. השתמשתי בכל היכולות שלי, וביחד עם יריב והצוות המעולה שלנו בנינו לנו פרויקט חיים. וחיינו אותו. ואהבנו אותו. העולם משתנה, גם אנחנו. רציתי להגיד לכם תודה!

תודה שנתתם לנו אהבה, שהייתם נאמנים, שידעתם להעריך, שפרגנתם.

תודה שחשקתם בקולקציות שלנו, שנתתם לבית שלנו להפוך לשלכם, בלעדיכם לא היה לנו קיום.

בשבועיים הקרובים עד הסגירה, אנחנו ממשיכים את סייל החורף 1+1 ומוסיפים אליו פריטים רבים מעונות קודמות שימכרו בהנחות ענק עד80% הנחה(!) נשמח אם תבקרו אותנו לפני הסגירה להיפרד, להרים לחיים וגם להצטייד בכמה פריטים אחרונים שווים שלנו" 

ORI 16116HEARTBREAKER1

נכון, כמעט לאף אחד מאיתנו לא קל ורובנו לא נמצאים במצב כלכלי שמאפשר לנו לקנות בגדי מעצבים כדבר שבשגרה. עוד יותר קשה לעמוד בפיתוי של המחירים ברשתות האופנה, בודאי בסוף עונה.

בהתחשב בנסיבות, מה אנחנו בכל זאת מציעות?

לשלב בין בגדי רשתות לבגדי מעצבים, לקנות פחות כמות ויותר איכות. לפרגן למעצבים ישראלים ולקנות אצלם פריטים על זמניים שיחזיקו אצלכן שנים. להעדיף שמלה אחת מעולה מ-5 שהן "ליד", ולזכור שהאינטרס שלנו משותף.

המעצבים לא רוצים להתעשר על חשבונכן, הם רוצים להתפרנס בכבוד, אז בואו ננסה לתרום כמיטב יכולתנו להצלחתם, בסופו של דבר כולנו נצא מזה מורווחים.

וכצעד ראשון, קיפצו להפרד מהארטברייקר בדיזנגוף 203 בתל אביב. הפריטים שתקנו עכשיו כבר לא יחזרו.

היכנסו להכיר מעצבי אופנה ישראלים חדשים במדור שלנו חלון ראווה לאופנה ישראלית

***

הצטרפו לסלונה אופנה בפיסבוק