יפות בכל גיל ואין זו קלישאה

נשים יפות, כשהצעירה ביותר בת 50+ והמבוגרת ביותר בת למעלה מ-80, צעדו על המסלול בתצוגת אופנה במסגרת ביוטי סיטי – גילה אלמגור, שושיק שני, נורית גפן, ג'וזי כץ וגם עורכת סלונה רונית הבר, הוכיחו שליופי באמת אין גיל

תצוגת אופנה מיוחדת במינה התקיימה אמש (ותתקיים גם היום ב -15:00) במסגרת אירועי הביוטי סיטי, בחסות הסופר פארם. נשים בוגרות, בטווח גילאים שבין 50+ ל- 80+ רבות מהן בשיער אפור ולא צבוע, כולן יפות להדהים, הפכו דוגמניות לרגע כאשר צעדו על המסלול בקוליות מפתיעה ובביטחון של אלה שחוגגות את נשיותן.

"אופנה שייכת לכל הגילאים. מודל היופי לא יכול להסתכם בגיל 17, מידה 34 וגובה -180 כי זה לא אמיתי, ליופי אין גיל" כך מוטי רייף, היזם והוגה התצוגה. שנתיים שהוא חולם על תצוגה כזאת, שבה תצעדנה נשים שגאות בגילן ובמראה שלהן. בדרך הוא רדף אחריהן "בקניון, בתאטרון ובכל מקום אפשרי בשנה האחרונה", כדי לשכנע נשים ממכרותיו וגם נשים אנונימיות לחלוטין לעלות על המסלול.

כך למשל שכנע את איריס ענבר, רואת חשבון עם רעמת תלתלים לבנה/כסופה  – שרייף פגש ברחוב – שהיא יפה כמו שהיא, בלי צבע ותוספות. ענבר הגבוהה לבשה שמלת מיני שחשפה רגליים ארוכות וחטובות וזכתה כמו גם שאר הנשים לתשואות רמות. גם את נויה אלון, צלמת ותכשיטנית, שאין לה לדבריה שום קשר לעולם האופנה, עצר רייף ברחוב ושכנע אותה להופיע בתצוגה. בין הצועדות המוכרות יותר היו שושיק שני (82), ג'וזי כץ (76) וגילה אלמגור (76), שנעלה את התצוגה הנהדרת. וגם משלנו, רונית הבר עורכת סלונה, שכל בנות המערכת הגיעו להריע לה כשצעדה יפיפייה על המסלול.

IMG_8050

רונית הבר עורכת סלונה, לובשת דינה גלס (צילום: אסף לב)

הצלמת והאמנית תמר קרוון עשתה את הסטיילינג לתצוגה ובחרה עם רייף במכוון, ללכת על קבוצה של 30 מעצבים צעירים הפועלים בתעשייה המקומית, חלקם הגדול פונה בכלל לקהל צעיר, אך הם הסכימו להירתם לפרויקט ורבים מהם תפרו במיוחד את הבגד עבור "הדוגמנית שלהם" באירוע. כך אריאל טולדנו, עיצב לגילה אלמגור אאוטפיט עם השפעות מתחום הלנז'רי בצבע לבן. אלמגור סיפרה שעבורה ללבוש בגד בצבע בהיר זו ממש תעוזה, כי היא רגילה בדר"כ ללבוש רק שחור. גם קרוון עשתה עבודה מצוינת שלדבריה חרגה מתחום אזור הנוחות שלה, אבל הצליחה לתת לנשים מראה נועז (לעיתים בצבעוניות, לפעמים בגזרה) ויחד עם זאת מדוד ומאופק. עובדה: כולן הרגישו נפלא עם הבגד שלבשו – מאחורי הקלעים ועל המסלול – וכולן באמת ובתמים היו עוצרות נשימה.

IMG_8039

 איריס ענבר – Wonderful Warehous (צילום: אסף לב)

האירוע התקיים בשיתוף עם מותג הקוסמטיקה LANCÔME הפועל גם הוא בשנים האחרונות בכיוון הדגש על יופי נשי שהוא לא תלוי גיל ומציג בחזית פרזנטוריות כמו איזבלה רוסליני (65), ז'ולייט בינוש (53) וג'וליה רוברטס (49).

ויש כמובן את מוטי רייף, האיש שאין בארץ אירוע אופנה משמעותי שמתקיים בלעדיו, המפיק של שבוע האופנה הישראלי ושליח ציבור מטעם עצמו, שפועל בכל דרך לקידום תעשיית האופנה המקומית והאג'נדות החשובות בעיניו הקשורות בדר"כ להעצמה נשית. כנשיא אגודת הידידות והידידים של עמותת "רוח נשית", הפועלת למען העצמה כלכלית של נשים נפגעות אלימות, דאג רייף שכל ההכנסות מהתצוגה יועברו לעמותה. בשנים האחרונות פועל רייף למען הרחבת מושגי היופי בתעשיית האופנה. כבר שנים הוא טוען שליופי אין גיל ואין זו הפעם הראשונה שהוא בוחר בדוגמניות בוגרות, לתצוגות האופנה שהוא מפיק. גם באירוע הפתיחה של שבוע האופנה האחרון, בחודש מרץ, צעדו על המסלול דוגמניות עבר ותיקות ובוגרות, בבגדי הים האייקונים של גוטקס.

מאחורי הקלעים אין שני לו בלתת הרגשה טובה לכל אישה: להחמיא, לחזק, ללטש את הלוק. כולן נושאות אליו עיניים וכל אחת בלי יוצא מן הכלל, מקבלת ממנו הרגשה שהיא יפיפייה. האיש פשוט אוהב נשים וזה שהוא חתיך הורס גם לא מזיק.. "מוטי הוא הכוכב של הדבר הזה" אומרת רונית הבר. הוא הרים הפקה מופתית, כולן הרגישו נהדר והכל תקתק בצורה מקצועית ומרשימה."

ונסיים בדבריה של מלכת התאטרון גילה אלמגור: "היופי הוא לא רק במראה החיצוני, היופי הוא בביטחון שאישה מפגינה בעשייה שלה. לצערי החברה הישראלית עדיין לא ממש מפרגנת, ולא רואה את הנשים הבשלות והמוכשרות שעברו את גיל 60 כנשים יפות במלוא מובן המילה, והתצוגה הזו יש בה אמירה חשובה, שאולי תוביל לשינוי".

9

 גילה אלמגור – אריאל טולדנו (צילום: אסף לב)

IMG_8016

נורית גורדון לובשת muslim brothers (צילום: אסף לב)

IMG_7991

תמר אברמוביץ לובשת we are vender (צילום: אסף לב)

IMG_8045

נילי רומנו -סטלה אנד לורי (צילום: אסף לב)

IMG_8032

פרופ' אסתר הרצוג – HAIA (צילום: אסף לב)

IMG_8081

ג'וזי כץ – מעיין פז (צילום: אסף לב)

8

שושיק שני – מישה גת (צילום: אסף לב)

IMG_7985

יעל חולדאי -דודו בר אור (צילום: אסף לב)

IMG_8061

נורית קריב –  Parle de Vous (צילום: אסף לב)

IMG_8098

אסתר פריצקר – דרור קונטנטו (צילום: אסף לב)

IMG_8077

טובה סגול – Marie (צילום: אסף לב)

IMG_7994

נויה אלון לובשת שרה בראון (צילום: אסף לב)

IMG_8011

סימונה בן דב (האחות של מוטי רייף) לובשת דנה סידי (צילום: אסף לב)

IMG_8086

דר' דפנה פקר – עידן לרוס (צילום: אסף לב)

7

 אריאלה ורטהיימר – שני צימרמן (צילום: אסף לב)

ט

רחל הדרי ב -Northern-star (צילום: אסף לב)

IMG_7996

עדה לזרוביץ – סבינה מוסייב (צילום: אסף לב)

IMG_8026

אני גיור – אלן לוקש (צילום: אסף לב)

IMG_8035

יפה דיכטר – הילי הארי (צילום: אסף לב) 

IMG_8021

 לאה גולדמן – TWO TONE (צילום: אסף לב)

IMG_8070

מיכל אדר – תמרה סלם (צילום: אסף לב)

IMG_8055

שוש אלוני – Luminary (צילום: אסף לב)

0

יפות יפות… (צילום: אסף לב)

יפה_בכל_גיל_-_מימין_דורית_וידבסקי_מוטי_רייך_ועדי_יופה

מנהלת התקשורת ויחסי הציבור של לוריאל ישראל דורית וידבסקי ומוטי רייף (צילום: אסף לב)

*

לכל הכתבות של אלישבע כספי

אלישבע כספי
קוראת ווג מתמידה בערך מגיל שמונה (עם שתיים וחצי מילים באנגלית, בלבד) אשר משתגעת על ירחוני אופנה ועיצוב מילדות, עוד מהימים בהם היה אבא חוזר מנסיעותיו בחו"ל עם ערימת מגזינים, ומביא לה את ריח העולם הגדול. למדה ועשתה תארים (LL.B במשפטים ו- MBA במנהל עסקים) אז היא גם עו"ד, אבל מעדיפה לעסוק במה שהיא אוהבת באמת, כתיבה ואופנה ביחד ולחוד.