חלון ראווה: קארין זלאיט

לקארין זלאיט היתה משרה חלומית בדיזל העולמית. היא חזרה ארצה לאחר שקיבלה הצעת עבודה מפתה אבל מהר מאוד החליטה לעזוב ולהקים מותג אופנה עצמאי וכל זה – לפני גיל 30

קארין זלאיט, אייל אסרף

מי אני?

קארין זלאיט, 30 רווקה, המעצבת והבעלים של המותג הנושא את שמי שהקמתי בשנת 2014,  חצי שנה אחרי שחזרתי ארצה, אחרי כמעט 9 שנים באיטליה.

רקע

בגיל 19 טסתי למילאנו ללמוד את שאהבה נפשי- אופנה. לאחר 3 שנים בלימודי אופנה וטקסטיל בבית הספר הגבוה לאופנה בלב בירת האופנה, זכיתי בתחרות עיצוב טי- שירט וככה שמי הועלה לראשונה בין כותלי חברת "דיזל" העולמית.

בסיום הלימודים נקראתי לכפר "דיזל" שנמצא 250 ק"מ ממילאנו, לבחון אפשרות לסטאז' בן חצי שנה. כשהגעתי וראיתי עוד לפחות 150 סטודנטים מכל העולם עושים מבחנים לתפקיד הבנתי שאני לא לבד. לאחר הראיון, בעודי עולה במדרגות המעוצבות במשרדי "דיזל" המפוארים, קול פנימי הדהד: "את עוד תעלי ותרדי את המדרגות האלה הרבה פעמים" וכך היה. התקבלתי לסטאז' שהמשיך לקריירה בת 4 וחצי שנים בליין הגבוה של דיזל – דיזל בלאק גולד.

תחילה שובצתי בליין הגברי ולאחר 3 קולקציות שכללו תצוגות אופנה בינלאומיות, טיולי השראה ברחבי העולם והמון חוויות מטורפות החלטתי לבקש לעבור לעצב לליין הנשי (גם בליין הבלאק גולד) וכך היה.

ביום בהיר אחד, קבלתי הצעה מחברת סאקס בארץ- מאוד הופתעתי כי תמיד חשבתי לעצמי שאם אחזור לעבוד בארץ זה יהיה רק לסאקס. המשפחה שלי דחפה אותי לחזור- הגעגועים והמרחק עשו את שלהם. עשיתי חושבים די מהירים והחלטתי ללכת על זה – תוך חודשיים אני שוב בארץ עובדת כמעצבת ראשית בסאקס. לאחר 4 חודשים הרגשתי שהרצון לעצמאות בוער בי והחלטתי לפתוח סטודיו ביתי אינטימי. מפה לשם, אני בעלת חנות ברחוב דיזנגוף יחד עם שותף מקסים שגם הוא מעצב ישראלי מאוד חרוץ ושופע אמביציה- ברק להב.

מתי ולמה הבנת שאת רוצה להיות מעצבת?

אני מאז ומתמיד יצרתי, שרתי, כתבתי, ציירתי, פיסלתי וגזרתי בגדים שהורי קנו לי כי לא רציתי שיהיו לאחרים בגדים כמו שלי. אני זוכרת שאימי קנתה לי בכיתה י' ג'ינס דיזל שאז עלה 850 ש"ח ואהבתי אותו ממש, אבל מה? לחברתי הטובה היה את אותו הדגם. אז צבעתי, שפשפתי, גזרתי והחלפתי כפתור- העיקר שאהיה מיוחדת. אמא שלי קבלה חום ואני ממש התאהבתי בג'ינס הזה וברעיון לעצב את מה שאני לובשת. הייתי רוכשת בגדים בחנויות יד שניה, במחירים זולים ממש ומעבירה אותם שינויים מטורפים. נראה לי שאז ידעתי שאני אצטרך לעבוד בזה- ליצר לעצמי את הארון.

ויני פליס  אייל אסרף990

מה היה החלק הכי מאתגר בדרך?

החלק הכי מאתגר ומספק זה לעבוד עם כלות, יש לי 3 קולקציות: יום יום שיכול לעבוד גם לערב קליל, שמלות ערב (הליין השחור) ושמלות כלה. כשאני עובדת עם כלות זה לפעמים מתסכל ולעיתים גם מאוד קשה עד כדי שבא לי לוותר (אני יכולה לקבל טלפונים ב-3 בבוקר או בשבת ב-7 בבוקר של כלה עם התקף חרדה), אבל הרגע הזה, שהשמלה של הכלה מוכנה, הנצוץ הזה בעיניים שלה, ההודעות בלילה של החתונה- מגמדים את התלאות שבדרך.

איך את מתארת את סגנון העיצוב שלך?

סגנון העיצוב שלי הוא מאוד אקלקטי וזה בגלל שאני מאמצת השראה מעולמות שונים: מסיפורי התנ"ך, משירה עברית, מספרות קלאסית, מוזיקת שנות ה 60, תולדות האומנות ולפעמים סתם מאיזה סרט שראיתי והדמות הראשית נתקעה לי בראש ובא לי להלביש אותה. אני חושבת שאם להקביל את זה לעולם השירה אז הייתי אומרת שזו פרוזה – אין חוקים, אין סדר, אני יכולה לקחת גזרת ג'קט גברים ולהוציא ממנה שמלת כלה סופר נשית. אני מתחילה מבד משי משולב תחרה שווצרית ומסיימת בדמוי עור וניטים.

גלוריה אייל אסרף 1800

לסגנון האופנתי של איזו מפורסמת את מתחברת?

שאלה מאוד קשה כי זה תלוי תקופה, אבל אני יכולה לומר בפה מלא שרונית אלקבץ ז"ל הייתה מאז ומתמיד דמות השראה בבחירות האופנתיות שלה, היה לה קו מאוד חזק ואפל- כמו שאני אוהבת.

מה מאפיין את הקולקציה החדשה?

קולקציית היום יום/ ערב האחרונה שלי הוקדשה ליונה וולך – משוררת שליוותה אותי בכל שנות בגרותי ועד היום. כשציירתי את הבגדים חשבתי עליה כיום, מה היא הייתה צריכה בארון שלה. ברור לי שהיא סוגדת לנוחות וללוק הלא מתאמץ אבל עדיין- זכיר ומלא שיקיות. העיצוב מדבר רומנטיקה גוטית ונשית, עם נגיעות מעולם הרוק הגברי המחוספס.

אייל אסרף 1200LSDפיג'יי 590 אייל אסרף

בקולקצייה הנוכחית בפרט ניתן להתרשם מהשפעתי הנשאבת מהניסיון בעיצוב קולקציות גבריות לצד נשיות.

לקוחה חדת עין אמרה לי אחרי הצצה בקולקציה: זה נראה מעיין הכלאה של מה שהיו לובשות פאטי סמית, פי ג'יי הרבי יחד עם יונה וולך ודליה רביקוביץ'. הרגשתי שאת שלי עשיתי בקולקציה הזו.

איילת 4150KARIN315176

טווח מחירים: 600-2,500  שקל

כלות: 1800-7,500 שקל

ניתן להשיג בחנות הדגל שלי בדיזנגוף 227, תל אביב ובבוטיקים הנבחרים ברחבי הארץ.

קארין זלאיט בפייסבוק

***

הצטרפו לסלונה אופנה בפייסבוק

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save