חלון ראווה: ענת ברי

ענת ברי החליפה 2 קריירות לפני שהחליטה, רגע לפני גיל 50, להגשים חלום ילדות ולהפוך למעצבת. בשנה שעברה השיקה מותג תיקי עור בעבודת יד בעיצובה

מי אני?

ענת ברי צילום: יחצ

ענת ברי, בת 50, נשאוה +3 בנים. המעצבת והבעלים של מותג התיקים DAME BAGS משנת 2017.

השם Dame, שמשמעותו – “ליידי”, נוגע גם לתואר האבירות של האצולה הבריטית. פירוש המילה Dame הוא גם “אבירה” – במסדר האימפריה הבריטית שהוקם על ידי המלך ג’ורג’ החמישי, ומכאן הכוונה ביצירת תיקי המותג – תיקים נשיים, עם נוכחות ועוצמה.

רקע

אני מתגוררת בתל-אביב. בהשכלתי אני עורכת דין, בעלת תואר ראשון במשפטים עם התמחות בתחום האזרחי-מסחרי. טרום לימודי המשפטים עבדתי כמנהלת חשבונות עצמאית במשך עשור.

את המסע שלי בתחום התיקים התחלתי ב"גילדה" שהוא בית ספר לנעליים ואביזרי אופנה שם למדתי אצל אור בלינקי. לאחר סיום לימודי ב"גילדה", החלטתי להמשיך ולהתמקצע עוד יותר בתחום ופניתי אל אחת המנטוריות הידועות בתחום התיקים – אלה קלינגמן – ואצלה למדתי באופן פרטי.

מתי ולמה הבנת שאת רוצה להיות מעצבת?

ההחלטה להיות מעצבת הגיעה מהבית. לסבתי מתילדה ז"ל שהייתה אישה יפה, אסתטית ומטופחת היה ארון בגדים שכלל בתוכו תיקים, בגדים ונעליים מ"המילה האחרונה של עולם האופנה". כל אלו היוו השראה עבורי, וסללו את הדרך לאהבתי לעולם האופנה ולאקססוריז בפרט.

החלטתי להקים את המותג שלי קצת לפני גיל 50. זהו שלב שבו את עושה חשבון נפש עם עצמך ועולות המחשבות של מה עשיתי עד היום, איזה חלום עוד לא הגשמתי, לאן ארצה להמשיך מפה, ואיזה חותם אישי ארצה להשאיר?

ענת ברי צילום: יחצ

ההתמכרות והאהבה הגדולה שלי הייתה מאז ומעולם לתיקים ונעליים. הבנתי כי רוב הנשים רוצות להיראות טוב ולשפר את המראה היומיומי שלהן, ובכדי ליצור מראה כזה שימשוך את העין, המפתח הוא האקססוריז המתלווים ללבוש. האקססוריז, לטעמי, הם חלק בלתי נפרד, חשוב ועיקרי במראה של כל אישה, ויוצרים את המראה המסוגנן והייחודי לה.

עולם האופנה כיום משתנה חדשות לבקרים, כך שלא כל אישה יכולה להרשות לעצמה להחליף מלתחה שלמה כל עונה. בדיוק לנישה הזו נכנסים האקססוריז, כך שמספיק שנוסיף תיק חדש למראה הלבוש כדי להפוך אותו למעודכן ואופנתי. פה בדיוק במקום הזה, הבנתי שתיק הוא אביזר רב עוצמה היכול לשנות הרבה ובמעט כסף. התובנה הזו הייתה אחד הדברים שהובילו אותי להחלטה לעצב תיקים ולהקים את המותג שלי.

מה היה החלק הכי מאתגר בדרך?

להיכנס לעולם לא מוכר הוא תמיד אתגר. בעבר עשיתי שתי הסבות מקצועיות בחיי ולכן לא חששתי. ידעתי שלא יהיה קל, אולם זה היה משהו שכל כך רציתי, שאמרתי לעצמי: "המטרה תקדש עבורי את האמצעים". אז נכנסתי לעולם לא מוכר, עולם של יצירה ואומנות, שונה לחלוטין ממה שעשיתי קודם.

למדתי תהליכי עבודה ואת סודות המקצוע הכל מהכל ממש מן היסוד: ההשראה לתיקים, כיצד להוציא גזרה לתיק, אילו חומרים ואביזרים לבחור, ובאילו כלים ומכונות להשתמש.

כיום, ארבעה חודשים לאחר השקת המותג, החלק המאתגר באמת מבחינתי הוא החלק השיווקי – שנשים יכירו את המותג שלי, וכן המחשבה כיצד למנף אותו קדימה.

איך את מתארת את סגנון העיצוב שלך?

מראה התיקים שלי הינו נקי ומינימליסטי, כשהקולקציה הראשונה מאופיינת בזיקה למראה אתני.

ענת ברי צילום: יחצ

לסגנון האופנתי של איזו מפורסמת את מתחברת?

אני מתחברת מאוד לסגנון האופנתי של ג'וליה רוברטס ולסרט הבלתי נשכח שלה "אישה יפה".

בנוסף לסגנון האופנתי שלה מתלווה לג'וליה מראה טבעי לא מתאמץ וחיוך כובש, שהם בעיניי האקססוריז המשלימים והמושלמים של ג'וליה כאישה.

מה מאפיין את הקולקציה האחרונה?

מדובר בקולקציה הראשונה שלי ובמהלך ייצור התיקים שמתי דגש על נוחות, בחירת ושילוב צבעים, וכן פונקציונאליות.

עיצוב התיקים הינו עיצוב מקורי המתאפיין בזיקה למראה אתני של שתי וערב, תוך שילוב צורות גיאומטריות בכל תיק. כמו כן, התיקים עשויים עורות המיובאים מאיטליה ונתפרים בעבודת יד.

ענת ברי צילום: יחצ ענת ברי צילום: יחצ ענת ברי צילום: יחצ ענת ברי צילום: יחצ

טווח מחירים: 550-1,350 שקל.

איפה קונים? ניתן להתרשם ולרכוש את התיקים דרך אתר הבית www.damebags.com

אינסטגרם: @dame_bags

פייסבוק@DameLeatherBags

צילומים: מרינה מושקוביץ

 ***

הצטרפו לסלונה אופנה בפייסבוק