חלון ראווה: נתלי אליאן

אחרי שנים ארוכות של עבודה ביפן וארה"ב, נתלי הבינה שהיא רוצה לעצב את הבגדים שהיא רואה את עצמה לובשת. היא חזרה לישראל והקימה את נפתול שמציע בגדים בסגנון בוהו סטריט עדכני

מי אני?

נתלי אליאן, בת 39, נשואה +2. המעצבת והבעלים של המותג נפתול (www.Naftul.com) שהקמתי בשנת 2009 אחרי שחזרתי משהות ארוכה בארה"ב. את שם המותג שאבתי מכינוי שניתן לי על ידי בן זוג ותפס בגיל צעיר. מאז כל חבריי ולקוחותי קוראים לי בשם זה.

נתלי אליאן -נפתול צילום פביאנה

רקע

אני ילידת תל- אביב, את ההכשרה האופנתית שלי עשיתי במכללת אסכולה בשנת 1999. זו הייתה מכללה מדהימה שנגעה בכל כך הרבה תחומים בעיצוב וזו הסיבה שהדליק אותי ללכת למוד דווקא שם. למדנו גרפיקה, איור, צילום, דברים שעד היום הם חלק בלתי נפרד מהעולם שלי.

להיות סטודנטית לאופנה זה עסק יקר מאוד. בחופשת הסמסטר של שנה ב׳ הייתי צריכה לגייס כסף, אז נסעתי ליפן לעבוד בעגלות, מפה לשם, מצאתי את עצמי חיה שם 4 שנים. אני דוברת יפנית, חולמת ביפנית ומאוד מחוברת לתרבות. זו תקופה שמאוד השפיעה עליי ועל אווירת המותג.

בגיל 23 החלטתי שאני רוצה להיות אדם יותר רציני אז נסעתי לארצות הברית הגדולה שם עבדתי אצל המעצבת BIYA במשך חמש שנים.

מתי ולמה הבנת שאת רוצה להיות מעצבת?

תמיד ידעתי שאני רוצה לעצב, הוריי היו מחלוצי הג׳ינסים בארץ, כך שגדלתי במתפרות. תמיד הייתה לי מכונת תפירה, זאת אומרת איך אפשר לחיות בלי מכונת תפירה? האהבה לבגדים, החיפוש אחר הזהות שלי דרך הבגדים והצורך להתלבש איך שאני רוצה הם שהובילו אותי להיכנס לתחום.

NAFTUL קיץ 18 צילום עמית אופק

מה היה החלק הכי מאתגר בדרך?

כשהבנתי שאני לא יודעת כלום.

מצאתי עבודה בלוס אנגלס, התברגתי בחברה מאוד גדולה תחת מעצבת שהשפיעה עליי מאוד-BIYA. שם הכל היה אפשרי, זו חברה שהתעסקה ברקמות והכל היה מאוד מתקדם, חדשני ועסוק. כל- כך רציתי להיות חלק שויתרתי על הפסקות הצהריים ועבדתי שעות נוספות, קצת כמו בטירונות.

בעצם לצד בייה התאהבתי לא בפנטזיה, אלא בעסק אמיתי שעושה בגדים נכונים ולבישים. עד אז חייתי בסוג של פנטזיה שאמנות היא לשם אמנות ותוך כדי העבודה בחברה הבנתי שאני רוצה ליצור בגדים שאני יכולה לראות את עצמי לובשת.

איך את מתארת את סגנון העיצוב שלך?

בשתי מילים בוהו- סטריט.

NAFTUL קיץ 18 צילום עמית אופק

ספרי על הקולקציה האחרונה

בשנתיים האחרונות עברתי תהפוכה, בייחוד באופנה, ולקח לי קצת זמן למצוא את עצמי בשינוי הזה. אני מרגישה שבקולקציה הנוכחית הצלחתי למצוא את הקשר שבין הבוהו לסטריט. אני חושבת שהצלחתי לשלב אלמנטים של ספורט ויחד עם זה לשמור על השמלות שהלקוחות שלי כל- כך אוהבות והצלחתי גם לשמור על איפוק באוברסייז, הגזרות הפעם יותר מאופקות.

NAFTUL קיץ 18 צילום עמית אופק

NAFTUL קיץ 18 צילום עמית אופק

טווח מחירים:  שמלות ואוברולים- 520- 790  שקל, מכנסיים- 410- 590 שקל, חולצות- 295- 430 שקל.

טווח מידות:  36 – 42.

איפה קונים? רשת רזילי, גוסטה,  בוטיק 5, שרה בראון, גוטיק, קולבים, באתר החברה- www.naftul.com ובתאריכים 11-10 באוגוסט ביריד דרס קוד Last Piece שיתקיים בוילה דלאל ויציע 40% – 50% הנחה על כל פריטי המעצבים.

נפתול בפייסבוק 

***

הצטרפו לסלונה אופנה בפייסבוק