המלצת צפייה: קארל לגרפלד

אם אתן חובבות אופנה בכלל וסרטים דוקומנטריים בפרט, אל תפספסו את הסרט שמתעד את הימים שקדמו לתצוגה של שאנל בשבוע האופנה

מותו של קארל לגרפלד בשבוע שעבר, טקס האוסקר שהתחולל עלינו השבוע ואיתו העיסוק בהופעות הנוצצות על השטיח האדום ושבוע האופנה בתל אביב שתיכף בא עלינו לטובה (11-13 למרץ) , מצאו אותנו הפאשינסטיות, ואת אלו שבכלל אופנה עושה להן את זה, נהנות עד בלי די משפע החומרים שהתקשורת הציעה לנו בעניין.

תודה כל חובבת אופנה, ותודה כל חובבת סרטים דוקומנטריים, שהשילוב בין השניים לא יכול להיות מוצלח יותר. מיד עם הסתלקותו של לאגרפלד תשומת ליבנו התקשורתית הופנתה למגוון חומרים בעניין בית האופנה שאנל כמו גם לדמותו הצבעונית של לאגרפלד.

Karl Lagerfeld and Virginie Viard walks the runway after the Chanel show as part of the Paris Fashion Week Womenswear Spring/Summer 2019 on October 2, 2018 in Paris, France. (Photo by Dominique Charriau/WireImage)קארל לגרפלד ויד ימינו וירג'ין ויארד, שצפויה לתפוס את מקומו כמנהלת האומנותית של שאנל, בסיום התצוגה לאביב/קיץ 2019 בשבוע האופנה בפריז, אוקטובר 2018 (Photo by Dominique Charriau/WireImage)

אז אם לא שבעתן ובא לכן עוד קצת מכל הבאז סביב בית האופנה של שאנל, תוכלו ליהנות הנאה צרופה מפרק 6 בסדרה המצוינת של Netflix שנקראת "ספירה לאחור – 7 ימים" (7 Days Out) ובה מתועדים 7 הימים שלפני תצוגת האופנה של בית האופנה בניצוחו של לאגרפלד.

[youtube cTuuD-PV-yQ nolink]

אז מה יש בפרק של " 7 ימים" על לאגרפלד ועל בית האופנה שאנל? יש מכל טוב של ההתרגשות של הדרמה, של ההכנות, של בחירת הדוגמניות והכשרתן בשבוע שלפני תצוגת האופנה הגדולה של בית האופנה האייקוני הזה. זוהי ה-תצוגה העונתית. מדובר באירוע, או ליתר דיוק במופע של לאגרפלד וכן! גם של הצוות שלו. זהו לא אחר מהאירוע העצום ביותר בעולמות הקוטור פאריס ומרתק לראות את ההתנהלות לקראתו.

Photo-by-Victor-Boyko-Getty-Images Chanel : Runway - Paris Fashion Week - Haute Couture Spring Summer 2019תצוגת הקוטור של שאנל בפריז שהתקיימה ב-22 בינואר 2019. היתה זו התצוגה הראשונה שבה לגרפלד לא יצא לנופף לקהל בסיומה. חודש מאוחר יותר הוא נפטר בביתו בגיל 85 (Photo by Victor Boyko Getty Images)

בית האופנה, כמו לאגרפלד עצמו, משכו מאז ומעולם תשומת לב. הפרטים אודותיו אף פעם לא היו ברורים עד הסוף ולאגרפלד שבדמותו ובמראה שלו היה משהו מסתורי, כנראה נהנה גם מהמסתורין שאפף את הפרטים הביוגרפיים שלו.

Photo-by-Stephane-Cardinale-Corbis-Corbis-via-Getty-Images Chanel : Front Row - Paris Fashion Week - Haute Couture Fall/Winter 2017-2018אהוב הסלבריטאיות, בכל הגילאים (אבל לא בכל המידות). בתמונה: שבוע האופנה בפריז 2017 לצדן של קייטי פרי, קארה דלווין וקלאודיה שיפר (Photo by Stephane Cardinale – Corbis/Corbis via Getty Images)

הוא היה ידוע באמירותיו הפרובוקטיביות ומעבר לכל אלו, היו שטענו שלאגרפלד, כמו מייסדת בית האופנה, קוקו גבריאל שאנל, היו אנטישמיים. האירוניה בכל הסיפור היא שמי שמחזיקים היום בבית האופנה הם האחים היהודים אלאין וג'רארד ורטהיימר, נכדיו של איש העסקים פייר ורטהיימר, שהיה שותפה של קוקו שאנל כבר בשנות העשרים עד שנמלט יחד עם משפחתו מצרפת לארצות הברית בשנת 1940.

ולמיטיבות הלכת שבינינו ואחרי הפרטים הנוספים האלו, ואחרי הפרק מנטפליקס תרצו עוד – אז מומלץ בחום לצפות גם בלקט הסרטונים הקצרים על בית האופנה שאנל.

[youtube kSVmNhbiVm4 nolink]

 >> לכל סרטוני inside.chanel 

 saloona fashion banner page