תרבות הפוטושופ

אנחנו רגילות לראות דוגמניות עמוסות פוטושופ במגזינים ופרסומות, אבל האבסורד גדול עוד יותר כשגם דוגמניות פלאס סייז שמקדמות דימוי גוף חיובי עוברות ריטושים בתמונות

כולנו כבר יודעות לדקלם מול כל שער או קמפיין עם דוגמנית רזה, צעירה וחלקה שמדובר בפוטושופ, אבל למרות המודעות והביקורת הרבה על "תרבות הפוטושופ" בשנים האחרונות, עדיין לא ראינו שינוי משמעותי בתחום ועורכי המגזינים ומנהלי הפרסום של מותגי האופנה והטיפוח, לא ממהרים לאמץ את הטרנד הטבעי.

האבסורד גדול במיוחד כשמלהקים לקמפיינים ופרסומות דוגמניות פלאס סייז במטרה להציג מגוון וליישר קו עם המגמה לקידום דימוי גוף חיובי, אבל גם עליהן עושים מניפולציות של פוטושופ – מוחקים צללוטיס, משפרים פרופורציות, ממתנים סנטר כפול וכמובן – מחליקים את העור עד כדי שלמות.

סיבוב קצר בחשבון האינסטגרם של אשלי גרהאם, דוגמנית הפלאס סייז המצליחה בעולם, מבהיר את הנקודה.

PS291017123456PS29101712345

בשבוע שעבר הנושא עלה שוב לכותרות לאחר ש-2 דוגמניות פלאס סייז פרסמו בחשבונות האינסטגרם שלהן תמונות לפני ואחרי פוטושופ.

חשוב לציין, התמונות צולמו ביוזמתן והפוטושופ נעשה על פי בקשתן. לא מדובר בצילומים שפורסמו במגזין והן, סביר להניח, חזו את הויראליות שתמונות כאלו יקבלו ואת הפרסום שיגיע בעקבותיה. עם זאת, לא מדובר באירוע יוצא דופן, תמונות עמוסות פוטושופ מקבלות במה במגזינים ופרסומות מדי יום ואנחנו בעד כל מי שמעזה לחשוף את האמת.

PS2910171234567PS29101712345678

"המטרה של הפרסום הזה היא להראות לכם איך המגזינים והתקשורת לוקחים את העריכה לרמה אחרת" כתבה הדוגמנית דיאנה סירוקיי מתחת ל-2 התמונות שפרסמה. הראשונה מרוטשת שבה הירכיים מוחלקות, המותניים צרות ותווי הפנים מודגשים ומחוטבים, והשניה טבעית, ללא מגע פוטושופ "דוגמניות וסלבריטאים אפילו לא נראים כמו עצמם. אנחנו חיים בעולם כל כך מזויף והגיע הזמן להחזיר הדבר האמיתי".

PS291017123

הדוגמנית קלי ת'ורפ שפרסמה בחשבון האינסטגרם שלה בדיוק את אותן התמונות כתבה "זה לא פלא שנשים סוחבות חוסר בטחון. במשך שנים נחשפנו בתקשורת לתמונות מרוטשות עד כדי שלמות… אני חושבת שדיאנה ואני נראות מושלם בדיוק כמו שאנחנו. 2 חברות שמחייכות בצילום. אנחנו רוצות להראות לנשים שזה בסדר להיראות "נורמלית", עם צלוליט, סימני מתיחה ובטן שאינה שרירית או מתוחה. היו שמחות בעצמכן ובמראה שלכן".

PS291017

 

למרות המודעות ההולכת וגדלה, האמת היא שעולם האופנה עוד רחוק מלהשתנות ומודל היופי, כפי שהוגדר לנו על ידי המגזינים המובילים בעשורים האחרונים, כנראה לא ישתנה בקרוב.

עם זאת, מודעות היא צעד ראשון בשינוי וככל שיותר נשים יעזו להיחשף כמו שהן, מבלי להתבייש או להסתיר, הבטחון של כולנו יגדל ביחד עם ההבנה שאף אחת לא מושלמת, אבל כולנו שלמות וראויות בדיוק כפי שאנחנו נראות.

***

הצטרפו לסלונה אופנה בפייסבוק