מה אתן עושות עם הבגדים הישנים?

כמה בגדים יש לך בארון שלא לבשת כבר שנים? מה את עושה איתם כשאת מחליטה לפנות מקום לדברים חדשים? יוזמה של ענקית האופנה H&M קוראת לנו למחזר במקום לזרוק וגם לקבל עבורם תמורה

H&M BRING IT (5)2

אנחנו חיות בעידן בו הבגדים איבדו מערכם הסנטימנטלי. אנחנו קונות הרבה, המון, בגדים זולים ברשתות האופנה המהירות, לובשות פעמים ספורות ועוברות לדבר הבא. הרי זה זול, עונתי, טרנדי, תמיד נרצה ונוכל לקנות עוד. מה שרבות מאיתנו שוכחות זה שלשופינג שלנו יש מחיר ולאו דווקא המחיר שאנחנו משלמות.

המחיר הגדול ביותר של שופינג חסר מעצורים הוא המחיר שהסביבה משלמת. הן מבחינת הזיהום והן מבחינת השחיקה של משאבים. וזה, מבלי לומר מילה על תת-התנאים בהם מועסקים העובדים שתופרים לנו את הבגדים.

בשנים האחרונות המודעות למחיר הכבד של האופנה הזולה, גדלה ונעשים מאמצים להנחיל אותה לקהל הרחב. גם מותגי האופנה הגדולים מתחילים לגלות אחריות ולפעול (במידת האפשר מבחינתם, בכל זאת מדובר בעסק כלכלי) לשיפור המצב הן מבחינת איכות הסביבה והן מבחינת תנאי ההעסקה.

הראשונה לקחת את הנושא לתשומת ליבה היא ענקית האופנה השוודית H&M שמשנת 2013 מזמינה את לקוחותיה להביא בגדים וטקסטיל שאינם רצויים עוד, מכל מותג ובכל מצב, לכל אחת מחנויות H&M בעולם, במטרה לסגור את מעגל הטקסיל ולהפחית את כמות הבגדים שיגיעו למטמנות האשפה.

בכדי לעודד את הציבור לשתף פעולה, בתמורה לשקית הבגדים שמביאים מהבית, מקבלים הלקוחות שוברים לשימוש בחנויות הרשת. אם יש לך בגדים שאינם בשימוש ובעיקר כאלו שאינם מתאימים לתרומה לנזקקים (מאוד ישנים, קרועים או מוכתמים), אל תזרקי אותם לפח האשפה. עשי טובה לסביבה ודאגי שיגיעו למיחזור.

H&M BRING IT (4)

יצירת מעגל סגור של טקסטיל מאפשר להשתמש שוב בבגדים ישנים או לא רצויים על ידי מיחזורם לסיבים חדשים עבור מוצרים חדשים. בטווח הארוך, היעד הוא להגיע ל-0 בגדים שיגיעו לפח ולחסוך במשאבים טבעיים. אין בגד שהוא קרוע מדי, שחוק מדי, או משומש מדי בשביל מחזור חיים נוסף.

מאז השקת הפרוייקט ב-2013 נאספו למעלה מ-40,000 טון של בגדים משומשים. המטרה – הגדלת כמות הבגדים הנאספת, בכל שנה בכדי שלהגיע ליעד של 25,000 טון הנאספים מדי שנה עד שנת 2020.

השבוע נחשף קמפיין האיסוף של H&M לשנת 2017, במסגרתו צולם סרטון בבימויו של קריסטל מוסל. הסרט מגולל את המסע שבגדים משומשים עוברים לאחר שהם נאספים בחנויות ומדגיש את החשיבות שבמחזור בגדים. באמצעות סיפורים מעוררי השראה, מציג הסרט החדש כיצד תוחלת החיים של הבגד יכולה לגדול אם נשמור עליו בתוך מעגל הטקסטיל לאורך זמן.

[youtube 7i4JSzB8VlU nolink]

יוזמת איסוף הבגדים קיימת בכל חנויות H&M ברחבי העולם. את הקמפיין ילווה האשטאג עולמי: CloseTheLoop#

***

הצטרפו לסלונה אופנה בפייסבוק