מי שנכח פעם בתצוגת גמר של בית ספר לאופנה, או ראה תמונות מתצוגות כאלו, לא יכל שלא לתהות איך אותם בגדים גרנדיוזים וייחודיים שמאפיינים את הקולקציות של רוב הבוגרים, יכולים להפוך לפריטים לבישים ומסחריים. הרי בסופו של דבר, כשהלימודים מסתיימים, הסטודנטים (ברובם) שואפים להשתלב בתעשיית האופנה ולהצליח להתפרנס ממנה, ואת זה בלתי אפשרי לעשות רק בזכות דמיון מפותח והבנה בטכניקות מסובכות של עיצוב ותפירה.
בדיוק אל תוך הפער שבין התיאוריה הנלמדת בבתי הספר לאופנה למציאות אליה הסטודנטים יוצאים בסיום הלימודים, נכנס מותג האופנה החברתי co.co – collective collection.
נשות Co.Co, ובראשן דליה קפוזה וצפרא פרלמוטר, המעצבות הראשונות והמיתולוגיות של רשת "קסטרו", יצרו שיתוף פעולה ייחודי עם המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, במסגרתו קבוצת סטודנטים משנה ג' השתתפה בקורס מיוחד שנקרא "יוצא מן הכלל" בהנחייתן של עידית ברק ואנה סולו.
בבסיס הקורס עומד הקשר המורכב בין המעצב, הלקוחה ותעשיית האופנה ומטרתו ללמד את הסטודנטים איך לשמור על כתב יד ואמירה אישית תוך כדי דיאלוג עם הלקוחה והתחשבות בתנאי השוק הכוללים שיקולים כלכלים, טרנדים, מגמות ועוד. בקורס נבחנו הפערים בין עיצוב קונספטואלי הנעשה במסגרת אקדמית לבין "העולם האמיתי" שבו הלקוחה והמעצב מנהלים דיאלוג שוויוני לגבי רעיונותיהם, רצונותיהם וחלומותיהם.
במסגרת הקורס, 16 סטודנטים התבקשו לעצב דגם אחד "יוצא מן הכלל" ובמקביל להציע דגם נוסף בפרשנות ארצית יותר, תוך שמירה על כתב ידם. התוצאה: שני דגמים לכל סטודנט. האחד מייצג את המעצב ללא שיקולים חיצוניים והשני המייצג את נקודת האמצע בה מעצב ולקוחה נפגשים מבלי שאחד גובר או מכניע את השני.
הסקיצות המצויירות שיצרו הסטודנטים בקורס עלו לאתר co.co ועמדו להצבעת הקהל הרחב ובין התאריכים 19-26 בפברואר יוצגו באתר הדגמים כשהם מצולמים על דוגמניות ויוצעו להזמנה מוקדמת לפני ייצור. כמות ההזמנות תקבע בסיכומו של התהליך אם הבגד ייצא לייצור או לא.
בגד שייוצר ויימכר יזכה את המעצב שלו באחוזים מהמכירות. טווח מחירי הפריטים בקולקציה יהיה 450-1,300 שקל. לקוחות המזמינות בפרה-אורדר נהנות מהנחה של 30-40%.
הדגמים המוצעים להזמנה מוקדמת:
פלטפורמת ההצבעות מאפשרת לסטודנטים לצאת מ"הבועה השנקרית" ולקיים דיאלוג של אמת עם קהל הלקוחות הפוטנציאליות כהכנה לסיום הלימודים ויציאה ל"חיים האמיתיים".
16 זוגות הדגמים, הפנטזיה לצד המציאות, יוצגו לקהל הרחב בין התאריכים 22-26 בפברואר
בבית CO.CO, קהילת סלוניקי 7, תל אביב, ימים א'-ה': 10:00-19:00, ו': 10:00-14:00.
***
הצטרפו לסלונה אופנה בפייסבוק
לפרטים נוספים: