לינור אברג'יל – בת 37, אמא ל-3, מלכת היופי ומיס עולם לשעבר (וגם עורכת דין שאינה עוסקת במקצוע), ויפית אטיאס, 34, אמא ל-4, אשת עסקים, בתו הבכורה של רמי לוי וסמנכ"לית השיווק של הרשת, הכריזו אתמול (רביעי), על השקת חנות אונליין חדשה בשם LYA (שילוב השמות – לינור, יפית, אברג'יל, אטיאס וגם – לי-יה שמרמז על עובדות היותן נשים דתיות ומאמינות).
בשלב ראשון ימכרו באתר כ-50 שמלות בעיצובן ובהמשך הוא צפוי להתרחב עם קולקציות עדכניות בהתאם לעונות, ואקססוריז משלימים.
לינור ויפית, שתיהן חוזרות בתשובה, נפגשו לפני מספר שנים בטיול משותף לאומן. החיבור ביניהן היה מיידי, כיון ששתיהן מגדירות עצמן (על אף שמעדיפות באופן כללי להימנע מהגדרות), כ"יוצאות מהמסגרות", חולמות בגדול, עקשניות, יצרניות ובעיקר, לא נכנעות למוסכמות ותוויות.
כשנפגשו הן גילו ששתיהן תפרו שמלות לעצמן כיוון שהתקשו למצוא שמלות לטעמן שענו על הקריטריונים של צניעות. עם זאת, מדגישות השתיים, הן לא מתכוונות לפנות עם המותג החדש רק לאוכלוסיה הדתית. להיפך, בשלב ראשון הן רוצות להיחשף לקהל נשים רחב, חילוני, שיאהב את העיצובים שלהן בזכות הגזרות והבדים. הצניעות מבחינתן היא בונוס ולא המטרה עצמה.
האתר החדש שעלה היום לאוויר לאחר עבודה מאומצת שנמשכה שנתיים, מושק תחת הקונספט – LYA –UNCOVER YOUR STORY וכל פריט בקולקציה, על פי דבריהן, נולד מתוך מחשבה על נוחות בשילוב של אופנה וסטייל.
"LYA נוצרה בעקבות רצון אמיתי של נשים להתלבש בצורה מכובדת וצנועה, אך כזו שהיא אופנתית ובסטייל" מספרות לינור ויפית "מאז שהחלטנו להתלבש בצניעות אנו מחפשות את הבגדים עם הגבול הנכון עבורנו, אך בלי לוותר על האופנתיות, על הסטייל ועל הייחודיות שלנו. זיהינו כי יש לכך צורך עז בשוק בארץ ובעולם כולו. שנים רבות התקשינו למצוא בגד שנוכל ללבוש אותו "ככה", כפי שהוא. תמיד נדרשנו להוסיף ז'קט, חולצות בסיס, תחתיות, לבצע תיקונים/הארכות/סגירות, עד שלבסוף החלטנו לתפור לעצמנו את הבגדים ואז המחמאות לא הפסיקו להגיע. גילנו שכמונו, יש מיליוני נשים בכל העולם שהחליטו שזה הזמן שלהן להתלבש. כל אישה והסיפור שלה. אישה שחזרה בתשובה, אישה שהחליטה שמתוקף תפקידה היא רוצה/צריכה להתלבש בצורה מכובדת יותר, וכזו שהחליטה שזה פשוט מחמיא לה. כל אחת והגבולות שלה, אך בלי לוותר על סטייל ואופנה. יצרנו את LYA באהבה, עבור אותה אישה שלא מתנצלת על מי שהיא, אישה שרוצה להרגיש בנוח, אך באותה נשימה להיות יפה."
לצורך הקמפיין הראשון של המותג, הצטלמה לינור לקליפ במסגרתו דגמנה והציגה את הבגדים פרי יצירתן. למרות שביום יום היא מסתובבת עם כיסוי ראש, לקליפ ולתמונות הקמפיין הצטלמה עם פאה במראה טבעי, במטרה לפנות לכלל הנשים ולא להתפס כמותג לדתיות בלבד.
[youtube 9vIhKZAnA5M nolink]
השמלות בקולקציה הראשונה נועדו לתת מענה ליום ולערב, כולן בעלות שרוולים שמכסים את המרפקים, אורך שמכסה את הברכיים ומחשופים צנועים. הגזרות נעות בין כאלו שקרובות לגוף אבל לא צמודות מדי, לגלביות וגזרות אוברסייז והבדים שיובאו ברובם מפריז, מותאמים לאקלים הישראלי. לצד קולקציית האביב ניתן יהיה למצוא באתר דגמי שמלות שיוצעו במהדורה מוגבלת, על מנת לשמור על ייחודיות הפריט ועיצובו. הפריטים באתר יתעדכנו אחת לשבועיים.
ומה חשבנו על הקולקציה? כמו בכל קולקציה, בוודאי כשמדובר בקולציית ביכורים, יש פריטים טובים יותר ופחות.
חלק מהדגמים נראים מאוד "דתיים" וקשה לראות איך אישה חילונית תמצא בהם את העניין האופנתי, מאידך, לאור העובדה שאוברסייז, גלביות ומקסי הם אלמנטים שתופסים נפח גדול בעולם האופנה של השנים האחרונות, יש בקולקציה לא מעט שמלות שניתן למצוא דומות להן גם במותגי אופנה גדולים ואצל מעצבים שאין להם כל קשר לעולם הדת. חלקן מרשימות למדי וסביר שיאומצו בחום על ידי מגוון גדול של נשים.
טווח מחירים: 300-1,100 שקל
טווח מידות: S-XL
כתובת האתר: www.LyaFashion.co.il
***