היא רק בת 17, אבל יעל שלבייה מנהריה, כבר נחשבת לכוכבת הגדולה של עולם האופנה הישראלי ומדורגת במקום ה 17 ברשימת 100 הנשים היפות בעולם ואף עושה את צעדיה הראשונים בחו"ל: היא הצטלמה לקמפיין לחברת הסטארט־אפ הישראלית "סירין לאבס" עם ליאו מסי ולקמפיין למותג האיפור של קים קרדישאן.
בארץ היא הצטלמה לפוקס ולקסטרו, ובעולם כיכבה בתצוגות וקמפיינים באירופה ובמיוחד בפריז, פולין, שבדיה ומילאנו, וגם במונטה קרלו ובארה"ב.
אבל האמת היא שבכירים בתעשיית האופנה הישראלית לא מופתעים מההצלחה ואומרים ש"מדובר בכוכבת צעירה שמהרגע שפרצה היה ברור שהיא תהיה כוכבת. כבר לפני כשנה זיהו בקרליין את הפוטנציאל ובחרו אותה להוביל את קמפיין הקולור מאט". השפתיים המצוירות של יעל היפה היו בדיוק מה שחיפשו בקרליין כדי להדגיש את הליפסטיק החדש.
זיוית יקיר, מנהלת תחום האיפור והטיפוח של קרליין: "כבר כשראינו את הפנים היפות של יעל בפעם הראשונה היה ברור שמדובר בכוכבת. אני שמחה שאת צעדיה הראשונים היא עשתה עם חברת האיפור המובילה בישראל ומאחלת לה בהצלחה רבה כי היא באמת נפלאה ומגיע לה".
מבית דתי למסלולי תצוגות האופנה הבינלאומיות
כל אלה, בצירוף הקמפיין החדש לרנואר בישראל ששלביה היא הפרנזטורית שלהם (ביחד עם ניבר מדר, גפן ברקאי וישראל אוגלבו זוכה האח הגדול), הם הישגים די מרשימים כשמדובר בצעירה ישראלית בתחילת דרכה שלא עובדת בשבת, כי היא מגיעה מבית דתי, שומרת שבת וכשרות, וכשהיא לא מצטלמת לקמפיינים היא לומדת באולפנה לבנות בלבד ובתנועת הנוער הדתי בני עקיבא.
חברותיה לאולפניה שהתראיינו באחרונה לכתבות טלוויזיוניות שונות מעידות ששלביה תמיד הייתה ילדה יפה "רואים בתמונות שלה מהגן שהיא ילדה יפהפיה", הן אמרו בראיון לחדשות השבת ערוץ 2. אבל שלביה עצמה לא חשבה על דוגמנות ובראיונות הטלוויזיוניים שלה היא נראית בעיקר נבוכה ולא מאמינה על מזלה הטוב. הנערה שהגיעה לתל אביב עם צמה ובגדים צנועים מקפידה היום על תפריט תזונה קפדני ואימוני ספורט אצל מאמן הכושר של הסלבס, הלוא הוא נתי אבידן, שנועדו לחטב את גופה בכדי להתאימו לסטנדרטים של דוגמניות העולם השדופות.
מאז שהתפרסמה והתחמשה בסוכן אישי, היא מקפידה לתחזק את עמוד האינסטגרם שלה שממנו הכל התחיל: תמונה שהעלתה לרשת הביאה לה את הצעת העבודה הראשונה, הפקת אופנה למגזר הדתי, ומאז הכל היסטוריה. תחזוק חשבון האינסטגרם הפעיל הוא בהחלט דרך מקובלת ליישר קו עם דוגמניות מובילות שמבינות שהאינסטגרם הוא כלי בלתי נפרד עבור עבודתן.
שלביה קוצרת את פירות ההצלחה ומרוויחה עשרות ומאות אלפי שקלים בעד כל קמפיין שבו היא משתתפת, אבל משלמת מחיר על שמירת המסורת: היא סירבה לקמפיין להלבשה תחתונה שמועד הצילום שלו נקבע לערב חג וכמו כן להצעה להופיע בגיליון בגדי הים הנחשק של ה"ספורטס אילוסטרייטד" מטעמי צניעות. בנוסף היא כמובן צריכה לשלם את מחיר התהילה ולהתמודד עם שמועות אודות חייה האישיים כמו למשל החשיפה בתוכנית הבידור של גיא פינס אודות הזוגיות, לכאורה, שלה עם הזמר עומר אדם. שלבייה, אגב, מכחישה בתוקף ואומרת שהם רק ידידים.