חלון ראווה: שירה נפתלי

שירה נפתלי עברה מתחום האמנות החזותית לעיצוב אופנה. התוצאה היא בגדים יצירתיים ועם זאת רלוונטים לקהל רחב של לקוחות שאוהבות מינימליזם עם טוויסט

SHIRASHIRUETO

מי אני?

שירה נפתלי, בזוגיות + 2. המעצבת והבעלים של המותג שירואטו shiruetto משנת 2014.

שירואטו shiruetto פירושו ביפנית צללית, סילואטה והוא מעיד על הזיקה של המותג ליפניות – לאו דווקא לתרבות המסורתית, אלא לזו העכשווית שמשלבת לצד פשטות, מינימליזם וניקיון גם טכנולוגיות מתקדמות, עיסוק אובססיבי ב"חמוד" וב"ילדותי", manga ו- anime, קיטש וכו'.

רקע

לעיצוב אופנה הגעתי מתחום האמנות החזותית – צילום, ציור, וידיאו ואוצרות. אני בוגרת של המדרשה לאמנות בית ברל; הצגתי תערוכות יחיד; השתתפתי בתערוכות קבוצתיות ואצרתי תערוכות. לפני כ-14 שנה עזבתי את תל-אביב ומאז אני מתגוררת בקיסריה אבל ממשיכה לחלק את חיי בינה לבין תל-אביב (בה אני עובדת), כאשר הרכבת בה אני נוסעת מדי יום, הפכה עבורי עם השנים למעין סטודיו נייד.

נושאים שעסקתי בהם כאמנית כמו עיסוק בגוף, כיסוי והסתרה מול חשיפה, רישום ומונוכרומטיות ועוד מצאו את דרכם לעיצובים של שירואטו – אני מוצאת המשך ישיר בין העשייה הקודמת שלי כאמנית לבין זו העכשווית כמעצבת אופנה.

grey t-298 nis

מתי ולמה הבנת שאת רוצה להיות מעצבת?

את הסטת המסלול לכיוון עיצוב אופנה עשיתי לפני כ-6 שנים מתוך משיכה גדולה לתחום הטקסטיל ובמיוחד לדיאלוג שנוצר בינו לבין חומרי גלם תעשייתיים כמו נייר, עץ, מתכת ובטון. יותר ויותר אני שואפת להתערב בטקסטיל איתו אני עובדת ולערב בעיצובים הדפסים ידניים וציור הנעשה ביד, היוצרים פריטים חד-פעמיים.

מה היה החלק הכי מאתגר בדרך?

החלק המתאגר (והיפה) בתהליך הוא למצוא את האיזון העדין בין הצורך להישאר אותנטית ונאמנה לצד היצירתי ולהציב לעצמי בכל פעם מחדש אתגרים עיצוביים בכל קולקציה, לבין הצורך להישאר רלוונטית לקהל הלקוחות של המותג.

איך את מתארת את סגנון העיצוב שלך?

Shiruetto הוא מותג אקלקטי, שמהותו מתבטאת בחיבור בין טכנולוגיות טקסטיל מתקדמות, בדי היי-טק, ביגוד ספורטיבי ואופנה עילית.

האקלקטיות הזו מתממשת בחיבור בין קווים נקיים וצבעוניות מונוכרומטיות לעומת עושר חומרי בהדפסים ובטקסטורות והתעקשות על גזרות נשיות עם מעט ניחוח סקסי; ערבוב של אלמנטים מהלבשה תחתונה וביגוד ספורט וכמובן הזיקה ליפניות.

printed t- 298 nis

לסגנון האופנתי של איזו מפורסמת את מתחברת?

מודה, אני יותר מתחברת לסגנונות השראה של מעצבים ומותגים ולאו דווקא למפורסמים שלובשים אותם: למשל שיתוף הפעולה של סטלה מקרטני לאדידס בשל החיבור בין גבוה לנמוך, טכנולוגיה והוט-קוטור או העיצובים והרישומים של מעצב המוצר היפני העכשווי ננדו.

מה מאפיין את הקולקציה החדשה?

שם קולקציית הקיץ STATIONA/ERY במשמעותו הכפולה (בשינוי אות אחת) – מטרה נייחת וגם דברי נייר או מוצרי כתיבה, מבטא את המשך העיסוק של המותג בחומרי גלם תעשייתים כמקור השראה מרכזי – הנייר על גלגוליו השונים; נייר מקומט, נייר קרפ, נייר סרוק, מחברת שורה וכו׳, לצד עיסוק חדש בצלבים, איקסים, צלבי חיתוך וסימני מטרה.

black dress 440-nis - Copyblack colar dress-440 nis - Copy

פריטים רבים בקולקציה מטופלים בטכניקה של ציור או הדפס ישירים הנעשים על הבגד וכולם מצויירים ביד- ולכן אין שני פריטים זהים!

כל הפריטים צבועים בצבעי טקסטיל או עשויים בטכניקת דפוס דיגיטלי ועמידים לכביסה וגיהוץ.

בקולקציה 13 פריטים, והיא מורכבת בעיקרה משמלות, חולצות וחצאית אחת.

sleeveless-298 niswhite pishtan dress-440nis

טווח מחירים: 320-550 שקל

טווח מידות: 34-46

איפה קונים? להשיג בסטודיו המותג, רחוב הזית 1, קיסריה ובאתר מרמלדה

שירואטו בפייסבוק 

***

הצטרפו לסלונה אופנה בפייסבוק

Save