מי אנחנו?
דנה שי (נשואה+ילדה) ורותם אסיאס (בזוגיות+ילדה), מעצבות ובעלות המותג noon משנת 2017.
למה דווקא noon?
כשחשבנו על הלקוחה של הנעליים שאנחנו מעצבות דמיינו אישה שמתלבשת במה שעושה לה טוב באותו רגע, בלי קשר למקום אליו היא הולכת או לשעה ביום. כך למרות שהנעליים של המותג הן לא מה שמוגדר בהכרח כקז׳ואל, הן נכונות לצהריים בדיוק כמו לערב.
רקע
דנה למדה עבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב ורותם תקשורת חזותית בשנקר. נפגשנו לפני כמה שנים בעבודה באותו סטודיו לעיצוב אופנה. החיבור החברי היה מיידי וניהלנו הרבה שיחות על סטייל, אופנה, עיצוב ואסתטיקה. כל אחת המשיכה מהסטודיו לדרכה – דנה הלכה ללמודי עיצוב וייצור נעליים בגילדה ורותם המשיכה לימודי תואר שני בעיצוב בשנקר. המחשבות על עסק משותף המשיכו תמיד לעלות ולצוף עד שהגיע הרגע שהבנו שזה פשוט חייב לקרות.
מתי הבנתן שאתן רוצות להיות מעצבות?
תמיד בערה בנו התשוקה להתעסק באסתטיקה ולדבר באמצעותה, כל אחת בדרכה. יותר משהגיע הרגע שרצינו להיות מעצבות, הגענו לרגע שהבנו שאנחנו רוצות לטפח מותג שידבר את ה'אני מאמין' שלנו ויהיה המקום שלנו להגשים בו פנטזיות.
מה היה החלק הכי מאתגר בדרך?
תהליך ייצור נעל הוא תהליך מורכב שיש בו מפגש של הרבה גורמים. העיצוב מתממש באמצעות בעלי מלאכה שעושים את מלאכתם בחסד. יש מודליסט, גזרן, תופר, יצרן הספידות והסוליות, ולאורך כל התהליך היצרן שלנו שמלווה אותנו ומחבר את הכל המרכיבים האלה למוצר מושלם (כל הייצור שלנו נעשה בעבודת יד בתל אביב). איכות גבוהה של חומרי הגלם חשובה לנו מאוד ורובם ככולם מיובאים על ידינו מאיטליה – האימומים, העורות, העקבים והפירזולים. עד שהכל מתחבר לכדי נעל אחת זה תהליך מרתק ומאתגר.
איך אתן מתארות את סגנון העיצוב שלכן?
המותג מתאפיין בקו עיצובי מחוספס אך עם זאת נקי ונשי. אנחנו אוהבות לחבר את הניגודים, כמו בין עור דרמטי ופירזולים קשוחים יותר ובין עקב דק ועדין. כך אנחנו יוצרות את העניין ואת מה שבעינינו הוא לא המובן מאליו.
לסגנון האופנתי של איזו מפורסמת אתן מתחברות?
אנחנו מתחברות לנשים שיש להן סגנון מובהק, שאוהבות להתלבש ושמתלבשות עבור עצמן. למשל הזמרת בלונדי.
איך מתחלקת העבודה ביניכן?
שתינו מחפשות השראות כל הזמן ומחליפות בינינו רעיונות ומחשבות. זה תהליך מתמשך שבו כל אחת מביאה כיוונים משלה, לפעמים הם נפגשים ולפעמים מתחברים דווקא מהמקום המנוגד. בשלב מסוים אנחנו מתחילות לתרגם את ההשראות והכיוונים לרעיונות קונקרטיים וסקיצות וממשיכות יחד תוך כדי פיתוח המודל עד שאנחנו מגיעות למשהו שמושלם בעיני שתינו.
בהיבט התפעולי יש חלוקת תפקידים, כל אחת לפי עולם התוכן, הידע והיכולות שלה. היתרון שאנחנו מוצאות בעובדה המשותפת הוא ההעשרה, לכל אחת מאיתנו תפיסת עולם שונה ויחד אנחנו מרחיבות את המוצר הסופי וגם את החשיבה והיצירתיות אחת של השניה. בשתיים הרבה יותר כיף לנו, יש תמיד עם מי להתייעץ ויש תחושה של בטחון. אנחנו רואות בזה חלק משמעותי בעיצוב – לצאת מעצמך, להדהד את המחשבות שלך, להגיד דברים בקול רם ולראות איך מישהו מגיב אליהם.
מה מאפיין את הקולקציה החדשה?
את קולקצית אביב קיץ 2018 יצרנו מתוך תשומת לב מירבית לפרטים הקטנים ושמירה על עקרונות של עיצוב גבוה, נוח ומחמיא. בקיץ הנוכחי העשרנו את הדגמים בטקסטורות חדשות וצבעוניות בולטת כמו זהב מטאלי ואדום בוהק.
טווח מחירים: קולקצייה קודמת- 920 – 1,250 שקל (ביריד שופוני – 660 – 890 שקל). קולקצייה חדשה- 790 – 1,050 שקל (ביריד שופוני -630 – 840 שקל).
טווח מידות: 36 – 42
איפה קונים? ביריד שופוני הקרוב שיתקיים ב-26 עד 28 לאפריל בנמל יפו – http://www.shoofuni.co.il/
***
הצטרפו לסלונה אופנה בפייסבוק