חלון ראווה: אתי צאיג ומירב הדרי

אתי כבר 30 שנה בעולם האופנה, מירב הגיעה מתחום התקשורת, וביחד הן הקימו בשנת 2009 מותג קונספט שזוכה להצלחה גדולה בארץ וגם ברשת הענק האמריקאית J.CREW.

גלביה, מימין אתי צאיג, משמאל מירב הדרי, צילום עדי הלמן

מי אנחנו?

אתי צאיג  (50) ומירב הדרי (49), המעצבות והבעלים של המותג "גלביה" (Gallabia) משנת 2009

רקע

אתי: גדלתי ואני חיה בת"א כל ימי חיי. מאז ומתמיד אני באופנה, מהרגע ששבתי מהטיול לאחר הצבא, למרות שאין לי רקע לכך מהבית ולמדתי הכל בעצמי כאוטודידקטית, תוך כדי תנועה.

בתחילת הדרך היה לי ולבן זוגי לשעבר את הבוטיק "ספידי", שהיה מראשוני העסקים של ימי הזוהר של רחוב שינקין בשנות ה-80. לאחר מכן ייסדנו את רשת "ילדותי" וב-2009 הקמנו את המותג "גלביה".

מירב: אני מתגוררת ביישוב חרוצים שבשרון. גדלתי בראשל"צ, למדתי מנהל עסקים, ולגלביה הגעתי מתחום התקשורת לאחר שעבדתי 18 שנה בטלוויזיה, כשבין היתר הייתי ממקימי ערוצי הכבלים והלוויין, עד שמימשתי את הרעיון האופנתי שתמיד קינן בי בנוגע להקמת מותג של גלביות.

הרעיון להקים את המותג לא הגיע מוואקום ומחלל ריק. כגולשת שפוקדת מדי יום ביומו את חוף הים, התחברתי מאוד לאופנה קלילה של ים ולחופש ומשם ההשראה. גלביה תמיד נראתה בעיני פריט שניתן למצוא ברחבי העולם, אבל כשצריך למצוא אותה בישראל אז קיים קושי. העליתי את הרעיון בפני אתי שהכרתי דרך חברים, ותוך שעה כבר התחלנו לעבוד על המותג "גלביה".

גלביה קיץ 17 צילום עדי הלמן (26)

מתי ולמה הבנתן שאתן רוצות להיות מעצבות אופנה?

אתי: כאמור, עוד כחיילת משוחררת לפני כשלושים שנה הבנתי שזאת אהבתי הגדולה. תמיד נקשרתי לכל הנוגע לאסתטיקה. זה תמיד דיבר אליי, כך שהגישה לאופנה היתה לי מאוד טבעית וברורה.

מירב: ראשית, הפונקציה של "מעצבת המותג" שמורה מבין שתינו לאתי. מבחינת העיסוק באופנה בכללותו, גם בקריירה הקודמת שלי תמיד היה טבוע בי הפאשן לאופנה. בזמנו זה אמנם היה פאשן משני, אבל הוא תמיד היה שם, ובקריירה הנוכחית הוא כמובן התקדם למרכז הבמה.

איך מתחלקת ביניכן העבודה?

מבחינת היום יום, מירב עוסקת בבאקאופיס ובמכירות הבינלאומיות מהחנות שבקניון ארנה בהרצליה, ואתי ממונה על המערך השיווקי מהחנות ברוטשילד בת"א.

השותפות ביננו עובדת בהצלחה כי שתינו רואות את הדברים בצורה מאוד דומה אך שונה. מצד אחד, קיים דמיון רב בשאיפות של כל אחת מאתנו, ושתינו משוכנעות שאנו מצליחות למנף את המותג כי "טובות השתיים מן האחת". מצד שני, אנחנו משלימות אחת את השנייה דווקא בכך שכל אחת מאתנו מביאה לעבודה משהו אחר.

מירב מעולם המדיה מביאה לעבודה את ה"טייק אוף" ואת הסדר והדיוק שנדרשו בעולם ממנו היא באה, ואילו אתי מעולם הטקסטיל והאופנה ומביאה עמה את הניסיון בעבודה עם חומרי גלם מגוונים ואת ההבנה והידע בעיצוב ובאופנה. בהיפוך תפקידים, דווקא מירב באופיה היא הטיפוס הצבעוני והנועז שבינינו, ואתי היא טיפוס יותר קלאסי שנוטה לקווים יותר נקיים ושקטים בבסיסם. מיקס הטעמים הזה הופך את הסיפור למעניין ומגוון ולכן השותפות והשונות מביא בסופו של דבר ליתרון מובהק ולשגשוג המותג.

גלביה קיץ 17, 690 שח, צילום עדי הלמן (5)

מה היה החלק הכי מאתגר בדרך?

אתי: להצליח למצוא בכל פעם חומרי גלם חדישים ומעניינים, כדוגמת כותנות, צבעים, אריזות וכו'.

מירב: כל העשייה פה היא מאתגרת. בתחילה אמרו לנו שאנו לוקחות סיכון רציני משום שכנראה מדובר בטרנד חולף, והאתגר היה להוכיח שזה לא כך אלא שהגלביה פה כדי להישאר, משימה שנראה כי הוכתרה בהצלחה. לאחר מכן האתגר היה להמשיך ולבסס את המותג בארץ ובמקביל לכבוש שווקים נוספים ברחבי העולם, עוד אתגר שנראה כי טופל בהצלחה, לאור העובדה שהמותג מתהדר בכך שהוא הנציגות הישראלית היחידה ברשת הענק האמריקאית J.CREW. במקביל אנו מקיימות כרגע מגעים עם גופים בינלאומיים נוספים.

איך את מתארות את הסגנון העיצובי שלכן?

אתי: תמיד הבגד ייראה נון שאלנטי ושאינו מתאמץ מצד אחד, אך יחד עם זאת מוקפד מהצד השני, זה המראה המועדף עלי.

מירב: אני בנאדם מאוד צבעוני, אוהבת רקמות וצבעים וזה ניכר.

גלביה קיץ 17, חולצה-690 שח, חצאית-1490 שח,צילום עדי הלמן (6)

לסגנון האופנתי של איזו מפורסמות אתן מתחברות?

מירב: כמי שבאה מהים ומעריצה פשטות ללא מאמץ, אין לי עניין מיוחד במפורסמות וזוהרות למיניהן. דוגלת ב-Keep it simple, וגם בכך ש- .Simply is the ultimate sophistication

אתי: לסגנונה של המעצבת גבריאל בונר שאנל המנוחה, או כפי שכולנו מכירים אותה – קוקו שאנל.

מה מאפיין את קולקציית קיץ 2017?

קולקציית קיץ 2017 מתחלקת העונה ל-3 קווים:

השראה רומנטית – פריטים בגווני הלבן המתאפיינים בתחרה עשירה, כותנות קלות, כיווצים ובדים נושמים ודקיקים, שיכולים לשמש כבגדי פנאי קלילים או כשמלות בחתונות חוץ קיציות.

גלביה קיץ 17 צילום עדי הלמן (25)

הקו אורבני – תואם את הסלוגן שלנו לגבי Kaftan Urban Casual ומתבסס על אופנת קז'ואל יומיומית ונינוחה שמתאימה גם למשרד, ומתאפיין בין היתר בבדי ג'ינס ושימוש מסורתי ברקמות וכותנות דקות שהולמות את האקלים הישראלי.

גלביה קיץ 17, 690 שח, צילום עדי הלמן (20)

קולקציית ריזורט – בהשראה מדברית, המתאימה לחוף ולחופש, המתבססת על כותנת וואל דקיקה, פאייטים ורקמות.

גלביה קיץ 17 צילום עדי הלמן (29) (1)

וכמו בכל עונה, הקולקציה אינה מכילה מתוך עיקרון חומרי גלם שפוגעים בבעלי חיים כדוגמת עורות ופרוות.

גלביה קיץ 17, 690 שח, צילום עדי הלמן (25)GALABIA10310GALABIA1038

טווח מחירים: שמלות מיני: 690 שקל, שמלות מקסי: 790 שקל, חולצות: 690-590 שקל, חולצות אוברסייז: 690 שקל, תיקים וארנקים: 890-390 שקל.

טווח מידות:  S ועד XXXL.

איפה קונים? באתר און ליין הבינלאומי Gallabia.com ובחנויות ברוטשילד 1, ת"א, 03-7174327, בקניון ארנה, הרצליה, 09-9551762 ובקרוב גם בקניון גינדי, ת"א.