חדשות אופנה: זוכרים את רונית אלקבץ

יוזמה חברתית עסקית רותמת כוח צרכני לטובת קידום שוויון לנשים, 2 מותגי משקפיים נחשקים מגיעים לישראל ומוזיאון העיצוב בחולון יציג תערוכה של אוסף הבגדים מארונה של רונית אלקבץ

מוזיאון העיצוב במדיטק בחולון יציג לראשונה את התערוכה "ז'ה טם: רונית אלקבץ"

אוסף הבגדים המרהיב שהותירה רונית אלקבץ (2016-1964), יוצג לראשונה בתערוכה ייחודית במוזיאון העיצוב בחולון.

אלקבץ היתה יוצרת, שחקנית, תסריטאית ובמאית ומעבר לזה, לוחמת צדק פמיניסטית שפעלה למען הנשים בישראל, ועבור רבים גם אייקון אופנה. בתערוכה יוצגו כ-200 פריטי אופנה, אביזרים ותכשיטים שנאספו בקפידה במשך ארבעה עשורים – משמלות קוטור של מעצבי על ישראליים ובינלאומיים, דרך תלבושות של דמויות שגילמה בסרטים ועד שמלות כלה, כולם מסמלים תחנות חשובות בחייה.

תערוכת ז'ה טם רונית אלקבץ במדיטק מוזיאון העיצוב חולון. קרדיט צילום גיל חיון, 2015. רונית אלקבץ בשמלה של אלבר אלבז בשבוע האופנה גינדי 2015 GINDI TLV Fashion Week  .    – Copyתערוכת ז'ה טם רונית אלקבץ במדיטק מוזיאון העיצוב חולון. רונית אלקבץ בשמלה של אלבר אלבז בשבוע האופנה גינדי 2015 GINDI TLV Fashion Week. צילום: גיל חיון, 2015.

אוצרת התערוכה היא יערה קידר,  היסטוריונית אופנה ומרצה באוניברסיטת ניו יורק (NYU). שלומי אלקבץ, אחיה של רונית ושותפה ליצירה הוא יוצר הקונספט והמנהל האמנותי של התערוכה ובעלה של אלקבץ, אבנר ישר, מחשובי האדריכלים בישראל ושותפו של רון ארד, לוקח חלק בעיצוב חלל התערוכה.

התערוכה תהיה פתוחה לקהל הרחב מה- 28.11.17 ועד אפריל 2018 במוזיאון העיצוב בחולון. דמי כניסה: 35 שקל.

*

יוזמה חברתית עסקית רותמת כוח צרכני לטובת קידום שוויון לנשים, נערות וילדות בישראל

עו"ד קרן שמש פרלמוטר, מומחית לקידום זכויות נשים ואוכלוסיות מוחלשות וד"ר גלית דשא, מומחית לשינוי חברתי וגיוון תעסוקתי, הקימו מיזם חברתי בשם Silverline, באמצעותו הן מבקשות לחבר בין עסקים לעמותות על ידי מכירת מוצרים שיסומנו בתווית כסופה והעברת חלק מההכנסות שיתקבלו ממכירתם לקידום זכויות נשים, נערות וילדות בישראל.

רכישת מותגים העובדים עם Silverline מבטיחה כי הכסף שלנו כצרכניות יושקע בפעילויות המקדמות שוויון מגדרי ותהפוך אותנו לשותפות לשינוי המציאות והפיכת החברה הישראלית לחברה שוויונית והוגנת יותר.

מליסה לסטוי יחצ חול

הראשונים לחבור לסילברליין, הם רשת סטורי עם מותג הנעליים מליסה שקולקציית החורף שלו נקראת FLY GIRL ומושפעת מסיפורים מעוררי השראה של נשים לאורך ההיסטוריה. מכל רכישה של זוג נעלי מליסה/מיני מליסה מקולקציית סתיו-חורף 17/18 (עד התאריך 23.11.17) יתרמו 27 שקלים לסילברליין.

ניתן להשיג ברשת חנויות סטורי ובאונליין www.storyonline.co.il

*

2 מותגי משקפיים נחשקים ומבוקשים עושים עליה רשמית לישראל

המותג Oliver Peoples נוסד לפני כ-30 שנה בלוס אנג'לס ומציע משקפיים בעבודה ידנית המיוצרים ביפן. את שמו קנה לו, בין היתר, בזכות עשרות שיתופי פעולה עם מעצבים ואושיות מתחום המשחק והמוזיקה. הדגמים של אוליבר פיפלס הם בעלי ניחוח וינטג'י ורבים מהם חוזרים מדי עונה כדגמי מפתח. סימן ההיכר היחודי של המותג הוא כיתוב על העדשה שייחשף בפניכם כאשר תנשפו עליה (טווח מחירים: 200 -1300 שקל).

OP Desert stories campaign Amber-Valetta-for-OP-2

המותג הפריזאי אלן מיקלי הושק ב-1978 עם חזון לייצר מסגרות כדי לראות ולהיראות ולאחד בין צרכים פונקציונלים לעיצובים פורצי דרך. גם במקרה הזה המותג סלל דרכו לקהל של מעצבי דעת קהל דרך שיתופי פעולה עם מעצבים דוגמת ז'אן פול גוטייה, איסי מיאקי, ג'יל סנדר ודונה קארן ואמנים שביניהם גרייס ג'ונס, קניה ווסט ואלטון ג'ון. מבחינת אלן מיקלי, כל דגם הוא יצירת אמנות ותהליך יצירת מסגרת בודדת מהקונספט ועד הייצור, נמשך כשנה. המשקפיים מיוצרים באיטליה על ידי בעלי מלאכה מקצועיים ובשילוב טכנולוגיות חדישות (טווח מחירים: 2300-1200 שקל).

Alain Mikli Paris FW2017 (4) (Custom)

את 2 המותגים ניתן להשיג להשיג ברשת i-optic ובנקודות מכירה סלקטיביות.

*

המותג "דניאלה להבי" משיק קולקציית תיקים מהארכיון

מדי עונה בשנים האחרונות חוזרים בבית דניאלה להבי אל הדגמים האהובים ביותר בארכיון המותג ושואבים מהם השראה לסדרה חדשה.  העונה חזרו אל קולקציית הברידג' ויצרו העתקים מדויקים של 4 תיקים מהקולקציה המקורית – תיק גב, תיק צד, תיק ערב ותיק מעטפה בעורות רכים וב-3 צבעים לכל דגם: חאקי, ירוק ושחור. השנה, כל תיק בקולקציה מלווה בכרטיס גירוד המקנה זכייה בפרס וזאת במחווה לכרטיסי הגירוד הנוסטלגיים.

דניאלה להבי קולקציית וינטג' ברידג' צילום דודי חסון

את השקת קולקציית הוינטג׳ מלווה קמפיין מיוחד שבמרכזו שחזור לצילום איקוני מן העבר של בית האופנה. השנה נערך הצילום במוזיאון תל אביב, בכיכובם של כל עובדי החברה, יחד עם אורי להבי והכלב שלו ג׳רי.

 טווח מחירים: 800-1500 שקל. להשיג ברשת חנויות דניאלה להבי ובאתר.

*

הדוגמנית הישראלית דורית רבליס מובילה את הקמפיין הבינלאומי של TOPSHOP

רבליס (17) נבחרה להוביל את הקמפיין העולמי של קולקציית חורף 2017 ברשתות החברתיות ובאתר של החברה. בעבר כבר לקחה חלק בקמפיינים של סוניה ריקל וקלווין קליין והצטלמה עבור H&M ואורבן אאוטפיטרס. לפני ימים ספורים התפרסם גם השער הראשון שלה עבור ווג אוקראינה. תזכרו את השם.

TOPSHOP 151117

*

סטודנטיות של המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר זכו בפרסים בתחרויות אופנה בינלאומיות יוקרתיות

ליה כסיף, בוגרת מחזור 2017 זכתה ב-3 פרסים בתחרות בינלאומית לאופנה בת-קיימא EcoChic Design Award בהונג קונג. בתחרות הציגה קולקציה שיצרה בשנה ד' משאריות מדים וציוד צה"לי ופיסות תחרה וקטפה את המקום השני ובנוסף את פרס "חביבת הקהל" ופרס מיוחד מטעם התחרות המעניק לה אפשרות לעצב בגדים לזמרת מקומית מוכרת.

"המודעות לפגיעה העצומה שגורמת לסביבה תעשיית האופנה, הובילה אותי לחקור ולחפש פתרונות חלופיים לייצור ויצירת אופנה עכשווית ובת-קיימא", סיפרה כסיף על הקולקציה הזוכה, אותה פיתחה במסגרת קורס בגדי פנאי בהנחיית אורית פרייליך ודבי אלחיאני, שהתקיים בשיתוף עם צה"ל.

SHENKAR151117

סתיו אופמן, סטודנטית שנה ד' זכתה במקום הראשון בתחרות הרקמה היוקרתית Hand & Lock שהתקיימה בלונדון ובפרס כספי בסך 3,500 דולר בקטגוריית עבודות סטודנטים ברקמת יד על שמלת כלה שעיצבה בשנה ג' במסגרת קורס כלות בהנחיית רונן לוין ודליה כהן.

Hand & Lock הוא בית הרקמה היוקרתי ביותר בלונדון ומעניק שירותים בין היתר למשפחת המלוכה, מותגי עיצוב אירופאים מובילים, צבא בריטניה ועוד. מטרת התחרות היא לקדם את השימוש ברקמה ידנית בתוך תעשיית האופנה והטקסטיל.

Stav Ofman bridal gowns  Shenkar photo Amir Yahel (1)

***

הצטרפו לסלונה אופנה בפייסבוק