בשנים האחרונות, לא מעט בזכות הרשתות החברתיות שחושפות אותם לקהלים חדשים והרבה בזכות עבודה קשה וכיתות רגליים בין משווקים ומפיצים, מעצבים ישראלים זוכים להצלחה בינלאומית. בולטים במיוחד מעצבים ומעצבות מתחום שמלות הכלה שהפכו לשם דבר בעולם, ביניהם ברטה, ענבל דרור, אלון לבנה, גליה להב ופנינה טורנה, אבל גם מעצבים ומותגים ישראלים ותיקים ומצליחים דוגמת מאיה נגרי, אלמביקה, דורין פרנקפורט, דוד בר-אור ודניאלה להבי שהפכו למבוקשים בבוטיקים מובילים ברחבי הגלובוס.
בתקופה האחרונה נחשפנו להצלחות נוספות של שמות פחות מוכרים בתחום שעושים צעדים ראשונים בפריצה לחו"ל. במקרה, או שלא, מדובר בעסקים של נשים עצמאיות ומוכשרות שהעזו לחלום בגדול ועבדו קשה בשביל להגשים את החלום. עכשיו הן רואות את הפירות.
אספנו 3 דוגמאות
מרשה בלרינה – Marcha Ballerina
מרשה בלרינה מתמחה במכירה של נעלי בלרינה בקונספט של שוק פריזאי ומוצרי הנעלה נוספים בהתאם לעונה: מגפונים בחורף, כפכפים בקיץ וסניקרס בעונות מעבר. בנוסף, מציעים במותג מגוון אביזרים בלוק שיקי צרפתי – גרביים, תיקי רשת, תיקי קש, צמידים, שרשראות, מחזיקי מפתחות בצורת עוגיות מקרון ועוד.
המותג הוקם בדצמבר 2012 על ידי שרי אסף (בת 50, גרושה, בזוגיות + 3 ילדים), והיום יש לו כבר 13 נקודות מכירה בארץ וכ- 30 נקודות מכירה בחו"ל (סין, הונג קונג, פיליפינים, דרום אפריקה, אקוודור, הונגריה ובקרוב גם בסינגפור) וגם אתר בינלאומי.
לדברי אסף: "אמנם הקמתי את המותג רק לפני 5 שנים והספקתי די הרבה, אבל אני עם הפנים לעתיד ובהחלט רואה את מרשה בלרינה נהיית גורם משמעותי בשוק הבלרינות אונליין, מתרחבת בפרישה מאסיבית עם דוכנים במקומות שונים בעולם ועם פיתוח מוצרים נוספים המתאימים לקונספט הפריזאי"
לסתיו – חורף 2017-18 מציגה רשת מרשה בלרינה לראשונה קולקציית מגפוני סניקרס לנשים מחומר מיוחד הדוחה מים, במראה דמוי זמש (ידידותי לבעלי חיים), עם ריפוד של פרווה סינטטית חמימה ונעימה ובצבעוניות חורפית קלאסית של שחור, כחול, חום ואפור, לצד מגפוני גומי טרנדיים ונעלי בלרינה בשלל צבעים וטקסטורות.
טווח מחירים בישראל: מגפוני סניקרס: 199.90 שקל מגפוני גומי: 149.90 שקל בלרינות: 99.90 שקל (מידות 42-36).
להשיג באתר – www.marchaballerina.com ובדוכני הרשת ברחבי הארץ
*
עדי בקשי – Adi Bakshi
עדי בקשי סיימה בהצטיינות את לימודיה בשנקר ובשנת 2008 פתחה את העסק הנושא את שמה לעיצוב צעיפים ייחודיים במגוון טקסטורות וגוונים, עם פטנט סגירה ייחודי.
לפני שהקימה את העסק שלה התמחתה עדי בחברת הטרנדים הבריטית 'ריבר איילנד' בתור מעצבת אקססוריז והפריטים בעיצובה זכו להצלחה מסחרית. בארץ נמכרים הצעיפים באתר האינטרנט שלה – www.adibakshi.co.il, בחנות בקניון גבעתיים ובסטודיו שלה בצפון תל אביב.
בחודש אוגוסט האחרון פתחה עדי בקשי דוכן בקניון מאוד מרכזי בלונדון הנקרא Brent Cross בו נמכרים מותגים מובילים. כמי שאחראית על כל פרט ופרט במותג שהקימה ב-2 ידיים, בקשי טסה יחד עם בן זוגה ובנה בן ה-3 חודשים ללונדון להקים את החנות, כולל המיתוג שלה וסידור הסחורה. החנות מנוהלת על ידי זכיין מקומי וזוכה להצלחה בקרב הנשים הבריטיות.
בדוכן ניתן למצוא מבחר גדול מצעיפיה של בקשי, כולל לגברים ולילדים ואת סינרי ההנקה שלה שזוכים להתעניינות רבה בקרב האימהות הצעירות. פתיחת החנות בלונדון צירפה למותג לקוחות חדשים מכל העולם.
*
לי גרבנאו
כפי שהזכרנו בתחילת הכתבה, מעצבי שמלות הכלה הישראלים זוכים להצלחה אדירה מעבר לים, אבל לי גרבנאו לקחה את ההצלחה צעד קדימה וסימנה צעד נוסף ומשמעותי בזירה הבינלאומית כשפתחה לאחרונה חנות דגל ראשונה באזור ה West Village היוקרתי בניו יורק.
גרבנאו (31) בוגרת המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר בהצטיינות, סומנה כהבטחה כבר במהלך לימודיה כשהחלה לי לעצב שמלות בעיצוב אישי ללקוחות פרטיות, הקימה עסק עצמאי וביססה את מעמדה כאחת ממעצבות האופנה המובילות בארץ. בשנתיים האחרונות המותג שלה LEE PETRA GREBENAU נמכר ב-9 מדינות ברחבי העולם ולאור הביקוש ההולך וגובר מצד לקוחותיה פתחה את החנות שמציעה שמלות כלה וערב בעיצובה. המהלך הבינלאומי נעשה לאחר שהעבירה את הסטודיו החדש שלה בארץ לחלל יוקרתי בהרצליה.
http://www.leegrebenau.com/he/