ילדים מבשלים – ארוחת ערב

רעיונות לארוחות ערב שילדים יכולים להכין בעצמם

כשהייתי ילדה ורציתי לבשל, אמא שלי חששה שהמטבח יראה כמו מהפכת סדום ועמורה ולא איפשרה לי לבשל. בכיתה ו כשחזרתי בימי שישי עם דוגמיות של האוכל שהכנתי בחוג כלכלת בית, כבר קיבלתי אישור להכנס למטבח. הבנות שלי התחילו את דרכן במטבח כבר כשהן ישבו בכסא תינוק והכינו עוגיות. בחודשים האחרונים, האהבה שלהן לבישול גדלה ואני יכולה להתרגל בקלות לתחביב החדש שלהן להכין לעצמן ולפעמים לכל המשפחה, ארוחת ערב.

פיצה מצוירת

אפשר גם לשחק עם אוכל. הקטנה הזמינה חברות להכין איתה פיצות מצוירות. שמתי להן על השולחן קעריות עם גרעיני תירס, זיתים, עגבניות שרי, גבינה צהובה ואפילו חותכנים ובסיס בצק של פיצה מעדנות, שמגיע יחד עם שקיות של רוטב עגבניות בתיבול עדין.
כל אחת קיבלה בסיס בצק. הן מרחו את רוטב העגבניות וציירו עם התוספות ליצנים, אוניה, כוכב ושמש. הגדולה הכינה פרצוף עם לחיים תפוחות. לי נשאר רק להכניס לתנור ל-10 דקות וארוחת הערב היתה מוכנה.
collagepizza

promo_short

סירות ביצים ממולאות

בשנתיים האחרונות אני מנסה לצמצם את צריכת המלח לכל בני המשפחה. לאחרונה טעמנו קוטג' מופחת נתרן של תנובה. חששתי שהבנות יעשו פרצוף, אבל הן דווקא התלהבו וחיסלו את גביעי הקוטג' עם כפית. הקטנה רצתה להכין ארוחת ערב עם הקוטג'. הצעתי לה להכין סירות ביצים.
בשלתי לה ביצים קשות, חציתי אותן והוצאתי את החלמון ליצירת הסירה. את כל השאר – היא עשתה לבד. מעכה את החלמונים, קצצה פלפל אדום וזיתים לקוביות קטנטנות. ערבבה את הביצים עם  קוטג', זיתים ופלפל אדום ומילאה את הביצים.

IMG_2908

סירות אבוקדו

הקטנה לא הסתפקה בסירות ביצים. הצעתי לה למלא אבוקדו. היא הכינה סלט קוטג'. הוסיפה קוביות פלפל אדום וגרגירי תירס לקוטג', חציתי לה את האבוקדו לרוחב, הוצאתי את הגרעין והיא מילאה את הסירות שנוצרו.

IMG_2910

אפשר למלא עם סלט הקוטג' גם פלפל אדום או עגבניות, שמרוקנים אותם עם כפית אחרי שחותכים את ראש העגבניה.