הבלוג של artisticolors צבעים אומנותיים

artisticolors

ורדה שילה, בעלים ויוצרת ב"צבעים אומנותיים". מתגוררת ועובדת ברחובות, יוצרת בסגנון נאיבי, בשמן על ריהוט עץ, באריגים על שמיכות וכרים ובאקריליק על קנווס. אוהבת לחדש ולשפץ מוצרים. אוהבת לעבוד עם אוכלוסיות בעלי צרכים... +עוד

ורדה שילה, בעלים ויוצרת ב"צבעים אומנותיים". מתגוררת ועובדת ברחובות, יוצרת בסגנון נאיבי, בשמן על ריהוט עץ, באריגים על שמיכות וכרים ובאקריליק על קנווס. אוהבת לחדש ולשפץ מוצרים. אוהבת לעבוד עם אוכלוסיות בעלי צרכים מיוחדים. הסטודיו שלי ממוקם במקלט ציבורי בשכונת קריית משה.

עדכונים:

פוסטים: 16

החל מאוגוסט 2012

יצירות אמנות חשובות, מעשירות את מיצבור הדימויים במוחנו, וכך גורמות לשינוי ראיית העולם שלנו

16/10/2012

“אגסים דמויי סזאן”: כיצד יצירת אמנות משנה את ראיית העולם שלנו
מתנה, יום הולדת, עיצוב הבית, יום נישואין, חנות רהיטים, חנויות לתינוקות, עיצוב חדר נוער, ציורי, ארגזי, רהיטי, סזאן

בפוסט זה ברצוני להתייחס לשורה מתוך שירה האהוב של נעמי שמר “אני גיטרה”: “……ואגסים דמויי סזאן…..”

פאול סזאן, האמן הצרפתי הידוע, יליד העיר אקס-אן פרובנס, חי בין השנים (1906-1839) וצייר בסגנון פוסט-אימפרסיוניסטי. ניתן לראות אוסף מציוריו בכתובת זו

הדימוי בשיר מתייחס לציורי הפירות של סזאן, שהפכו כה ידועים ומוכרים, עד כדי כך שמראה אגסים בתנוחה מסוימת, הזכיר לנעמי שמר את ציוריו (כמעט ההפך מהמצופה…).
בספרו של ג’ף דאייר (Geoff Dyer) שנקרא “הרגע הנמשך” (The ongoing moment) קראתי את המשפט הבא (בתרגום חופשי מאנגלית):

צילומים גדולים, משנים את האופן בו אנו רואים את העולם.

התבוננו בצילום של בעלי, בני שילה, המצורף בראש הרשימה. ברגע הראשון נדמה לנו שאלה ציפורים שבאו לשתות מים מהקערה. מבט מעמיק יותר מגלה לנו שאלה פירות של צמח נוי. מרגע שראינו את הדימוי הזה, של פירות כציפורים, הדימוי מתחבר במוחנו למאגר גדול של דימויים, ויש סיכוי רב שבפעם הבאה כשנראה את פירות דומים לאלה, נחשוב על ציפורים.

המשפט של דאייר נכון גם לגבי פסלים, ציורים, שירים, ויצירות אמנות אחרות: דימויים רבים, גם בשירה וגם בחיי היומיום, מגיעים אלינו מתוך היכרות עם יצירות אמנות. כאשר האמן מצליח להבליט בעזרת יצירת האמנות, מאפיינים מיוחדים של עולמנו, של הדמות או הנוף שצייר, שעד כה לא הקדשנו להם תשומת לב, מאפיינים אלה ממשיכים להתקשר בחוויה שלנו עם יצירת האמנות המסויימת.

משפט כמו “יש לה צוואר של מודיליאני”, מכוון אותנו לדימוי של צווארן הארוך והדק של רבות מהדמויות שצייר הצייר האיטלקי אמדאו  מודיליאני (ראו התייחסות לנושא זה גם בפוסט הקודם שכתבתי

משפט כמו “חרציות כמו של ואן גוך”, מכוון אותנו לדימוי של ציורו המפורסם ובו אגרטל עם חמניות “שמים כמו של ואן גוך” שולח את דמיוננו לציורי השמים הסוערים של ואן גוך.
בציור שלפניכם, אותו ציירתי בהשראת ואן גוך, רואים דוגמה  לשמים הסוערים המפורסמים שצייר ברבים מציוריו:
מתנה, יום הולדת, עיצוב הבית, יום נישואין, חנות רהיטים, חנויות לתינוקות, עיצוב חדר נוער, ציורי, ארגזי, רהיטי, סזאן

הצלם האמריקאי הנודע אדווארד ווסטון, מתקשר במחשבתי לפירות וירקות “ארוטיים” בשחור ולבן.
ווסטון, יליד 1886, תיעד במצלמתו פורטרטים, עירום, וגם ירקות כמו: פלפלים, פטריות, או כרוב. צילומי הירקות, שצולמו רובם בשנות השלושים של המאה הקודמת, מפתיעים ונתונים לפרשנות אישית.
הפלפל בצילום המפורסם שלו, משנת 1930, מרמז על דמות אישה בעירום, וגורם למצב שבו פלפלים בעולם המציאותי נדמים במוחנו לנשים בעירום. הצילום המפורסם שינה במקצת את הדרך בה אני רואה את העולם.

[email protected]

https://www.facebook.com/artisticolors

ניתן להתרשם מהעבודות שלי כאן וכאן

עוד מהבלוג של artisticolors צבעים אומנותיים

תצוגה מקדימה

ואן-גוך בקיבוץ

גדלתי בקיבוץ מפלסים שבאזור שער-הנגב. קיבוץ קטן שהוקם על ידי חלוצים שהגיעו לישראל מארגנטינה הרחוקה. בשבילי הקיבוץ שמענו עברית במבטא דרום-אמריקאי והרבה ספרדית מדוברת. אבל גם אצלנו, כמו בקיבוצים רבים אחרים, הקוד האמנותי...

תצוגה מקדימה

לצייר לפי מאטיס – העתקה או יצירה?

אנרי מאטיס, 1869- 1954, האמן הצרפתי הידוע, הוא בין הציירים האהובים עלי ביותר. אני אוהבת מאוד את השימוש הנפלא שהוא עושה בצבעי-יסוד, בצבעים בולטים וחזקים, וכן את הקווים הפשוטים והחופשיים בהם הוא משתמש. ציוריו המוכרים של מאטיס...

תצוגה מקדימה

מודיליאני והצוואר של דודתי רחל

מודיליאני והצוואר של דודתי רחל מאז ומתמיד, היתה אחותה הבכורה של אמי, הדודה רחל מארגנטינה, ("רקליטה", כפי שנהגנו לקרוא לה), דמות חשובה בחיי. זה התחיל בסיפורים שסיפרה לי כל פעם כשנפגשנו, על הביקור שלי עם הורי בארגנטינה, בין...

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה