מינאטו – תענוג יפני

מיכל יפה ביקרה בסניף הרצליה של מסעדת מינאטו, וכל כך נהנתה עד שהיא אפילו היתה מוכנה לסלוח ליפנים על פרל הארבור

מנה

לסניף ההרצליאני של מסעדת מינאטו הגענו בדיוק ביום שבו ציין העולם 70 שנה למתקפה היפנית על פרל הארבור. לא שזה משנה הרבה, כי אני סולדת מהיפנים גם בלי קשר לפרל הארבור. מדובר באומה אכזרית, מלחיצה ובעלת נטיות ביזאריות.

רק בתחום אחד אין לי שום דבר רע להגיד על היפנים – האוכל שלהם. כאן מבחינתי הם הגיעו לשלמות, שמתבטאת באוכל שהוא גם בריא וגם מאוד מאוד טעים. אם הייתי יכולה, הייתי עוברת לגור ברובע מינאטו שבטוקיו, שם הייתי אוכלת כל יום סושי ואוכל יפני אחר.

מכיוון שזאת לא אופציה ריאלית, אפשר להסתפק בלקפוץ מדי פעם למסעדת מינאטו, שהשף שלה (יחד עם מתן רוזנטל) הוא אקי טמורה, שהגיע מהרובע ההוא. מינאטו שבהרצליה היא הסניף השני של המסעדה הוותיקה בתחנת הדלק בקיסריה. היא עובדת בעיקר על הקונספט של איזאקאיה, שהוא בר יפני מסורתי שמציע אלכוהול והמון מנות טעימה קטנות. אבל אל דאגה, גם מי שסתם רוצה לאכול ארוחת סושי ימצא פה את מבוקשו.

לאחר שתתיישבו – על הבר, לצד שולחנות רגילים או בפינת ישיבה עם שולחן נמוך וכריות – תקבלו מגבות לחות וחמות. זה נועד כדי שתוכלו לנקות מידיכם את אבק הדרך וכדי שלא תתבאסו אחר כך אם תפספסו עם הצ'ופסטיקס ותאלצו לאכול קצת בידיים, אבל זה גם כיף גדול סתם בשביל להתחמם.

אחר כך התחיל להגיע האוכל. גיו קושי (33 שקל), שהם שיפודי אנטריקוט חתוך דק שעוטף אספרגוס חלוט; טורי קארא אגה (34 שקל), שהם נתחי עוף שהושרו במשך 24 שעות במרינדה של סאקי, סויה וג'ינג'ר; וטונה טטאקי (35 שקל), שהיא טונה צרובה עם מיונז יפני; פטריות חמות עם אטריות (28 שקל) ומקרל כבוש, שהיה אחד מדגי היום. אחר כך הגיעו מנות הסושי, רק שבשלב הזה קנקן הסאקה התחיל לתת בי את אותותיו, אז זה יהיה קצת מוגזם לדרוש ממני לזכור את השמות והמרכיבים של כל סוגי הסושי.

השמות והמרכיבים האלה, אגב, הם הבעיה הכי גדולה של מסעדות סושי. כי לכו תבחרו ממבחר כל כך גדול. בגלל זה הייתי ממליצה – אם אתם יכולים להרשות לעצמכם כלכלית – ללכת על ארוחת הטעימות שתורכב עבורכם על ידי השף. מדובר בארוחה יקרה (220-320 שקל לסועד), אבל בתמורה לא תצטרכו לשבור את הראש ותקבלו את המנות הכי טעימות.

בצהריים, אגב, המחירים יותר הגיוניים, ואפשר לשבוע מארוחה על בסיס קערת אורז עם תוספות, יחס עם מרק מיסו, אדממה, 2 סלטים ותה יפני במחיר של עד 70 שקל.

לקינוח ביקשנו משהו יפני אותנטי, למרות שהוזהרנו שמדובר בהארד-קור. קיבלנו קוזו מוצ'י (40 שקל), שזה קינוח יפני מסורתי של שעועית אזוקי ורפרפת קוזו בליווי מחית ערמונים, אבל יתכן שמוטב היה להיות קצת פחות אותנטיים ולהסתפק בסופלה שוקולד.

כשר אבל מבטיח

ויש את העניין של הכשרות. מסעדת מינאטו היא מסעדה כשרה, עם תעודה והכל, אבל להגיד על מסעדה יפנית שהיא כשרה זה קצת מלכוד. הסועד החילוני הממוצע מתייחס בחשדנות מאוד גדולה למסעדות כשרות, ובמיוחד למסעדות שבדרך כלל מזוהות עם שרצים.

תהיו בטוחים שאם הייתי יודעת לפני שהגעתי למינאטו שהמקום כשר, גם אני הייתי באה עם ציפיות נמוכות. אבל למרבה המזל שמתי לב לזה רק באמצע הארוחה, וגם רק כי זה היה כתוב בתפריט. הכל היה לי מאוד טעים גם עם הסנפיר והקשקשת, ולא הרגשתי בחסרונו של שום שרימפ או צלופח.

מבחן הדייט

אם מצאת מישהו שיקח אותך לדייט במינאטו, ועוד יזמין עבורכם את ארוחת הטעימות – תתחתני איתו!

מינאטו, המנופים 8 הרצליה פיתוח, 09-7731703. שעות פתיחה: א'-ה' 12:00-24:00, ו' 11:00 עד שעה לפני כניסת השבת, שבת משעה אחרי צאת השבת ועד חצות.