עולי ציון – מסעדת כיף

מסעדת עולי ציון היפואית מציעה בילוי טעים, זול ושמח, שמצוין לדייט ראשון של אנשים ידידותיים

שוארמה

לפני כמה ימים הסברתי לבנות המערכת הפנויות שאין כמו הגברים הבלקנים. הסיבות העיקריות לבחירה הזאת הן שגברים ממוצא בלקני הם נדיבים, ג'נטלמנים ויש להם שיער מצוין, ובינינו – מה צריך יותר בגבר?

קצת חבל, אם כך, שלהשקה של מסעדת עולי ציון ביפו הגבר הבלקני הפרטי שלי לא יכול היה להגיע, כי אחרי הכל מדובר במסעדה שמגישה מנות מהמטבח הבולגרי, הערבי והרומני. לא נורא, במקומו לקחתי את אחי, שאמנם הוא, כמוני, ממוצא בלטי, אבל גם הוא גבר לא רע בכלל עם שיער מצוין ויש לו תיאבון בריא.

מסעדת עולי ציון, ששמה הכה פטריוטי ניתן לה על שם הרחוב שבו היא שוכנת, זכתה לכינוי השגוי "המקום החדש של ניר צוק". צוק אמנם השקיע במקום ולבטח תרם מנסיונו העשיר, אבל מי שיגיע למקום ויצפה למסעדת שף עלול להתאכזב. שלא בצדק, אגב. כי במקום מסעדת שף קיבלנו מסעדת כיף, ועוד כיף בזול. על הכיף הזה אחראית המוזיקה המשמחת (אם כי, זה קצת עניין של טעם. בערב שבו היינו כיכבו שירי להקות צבאיות שלא בטוח שיתחבבו על כולם) וגם נטלי שחף, בחורה חמודה שעושה אוכל ממש טעים.

קדימה אוכל

מה בעצם כולל האוכל הבלקני הזה (או לפחות תפריט ההרצה)? מנות כמו נקניקיה רומנית, ערבית או בולגרית (17 שקל), לחם עם חציל (18 שקל), לאבנה בשמן זית (19 שקל), סלטים (29-35 שקל) ומרק כרובית וטחינה (28 שקל). המנות היותר רציניות הן בורקס לאון עם בשר קצוץ (56 שקל), שרימפס חריף ברוטב עגבניות (44 שקל), קבב עם תפוחי אדמה ובצל (55 שקל), שהיה מצוין, קציצות דג (62 שקל), שגם היו טובות מאוד, אם כי הייתי מוותרת על התוספת שנלוותה אליהן. את המנה הטעימה ביותר שמרתי לסוף – מדובר בשווארמה שייטל שמוגשת עם פרוסות שקדים קלויים, והו, כמה שהם מקפיצים את המנה.

השווארמה האלוהית. שימו לב לשקדים

אותם שקדים קלויים מעטרים גם את מוס השוקולד (28 שקל) הנפלא שאכלנו לקינוח, וגם שם הם תורמים רבות. עוד קינוחים: קדאיף של דודה דבורה ופירות ביין וקצפת.

הקינוחים. השקדים הסתננו גם לכאן

מבחן הדייט

עולי ציון בנויה בצורת בר גדול שמקיף את המטבח, כך שאפשר לראות את כל ההתרחשויות הבישוליות. זה הופך את המקום למאוד חברותי, וגרם מייד לדיון ציבורי בשאלה האם דייט בשולחן בר הוא מומלץ או לא.

בר לאנשים ידידותיים. ואם השיחה לא קולחת, יש למעלה מספיק אלכוהול שיעשה את העבודה

הקרירות האירופאית שלי גרמה לי בהתחלה לטעון שאני מעדיפה דייט קלאסי, שבו אפשר להביט זה בעיניי זה מבלי להסתכן בצוואר תפוס. האישה הנבונה שלשמאלי, לעומת זאת, טענה שישיבה ליד בר היא יותר אינטימית, כי אפשר ככה גם להגניב נגיעות. אני קצת חושדת בה שלא תמיד היא הקפידה לשמור על תומתה עד הדייט השלישי, אבל אז חשבתי על עוד יתרון לדייט ראשון במקום: אם במקרה לא יהיה לכם על מה לדבר, תמיד תוכלו להסתכל על הנעשה במטבח ולהתפעל מזריזות הידיים של הצוות.

אני, בכל אופן, בהחלט מתכוונת לקחת לשם את הרומני האהוב עלי. אמנם הדייט הראשון שלנו כבר עבר בהצלחה במקום אחר, אבל מי אנחנו שנוותר על הזדמנות לאכול אוכל טעים וגם להגניב נגיעות תוך כדי.

עולי ציון, עולי ציון 34, יפו. 03-6044936. שעות פתיחה בתקופת ההרצה: א'-ה' ושבת 19:00-2:00, ו' 12:00-2:00

צילומים: לואיז גרין, יח"צ