תכירו את קרן, תסתכלו לי בעיניים

למה, זאת מילת השאלה הנפוצה ביותר שנשאלתי בשנה האחרונה. כל מי שפגשתי, כל מי שהכרתי וגם ביני לבין עצמי בלילות שאלתי ונשאלתי, למה?

למה לי ללכת לפוליטיקה? למה ד"ר בגיל 42 צריכה להתעסק בעולם פוליטי? למה לסגור את העסקים הפרטיים המצליחים שלי ולסכן את כספי האישי? למה להחליט לרוץ ללא מפלגה? למה לחשוף את החיים הפרטיים שלי? למה להכנס לאולם מלא גברים ולהיות שונה? כל כך הרבה למה מסביבי וכולם נשאלים ממקום של אהבה ורציונל.

אין לי תשובה טובה ואמיתית לכך מלבד מילה שנשמעת לדור שלנו אולי קצת בנאלית: שליחות.

אני חושבת שהשליחות בחרה בי יותר מאשר אני בחרתי בה. זה מתחיל במחשבות שנכנסות לראש, בקהל שמבין שאתה הפתרון לבעיות שלו, מפתרונות שאתה מכיר מנסיון מקצועי ומתגבש בסופו של יום לדפיקות לב שנרקמות כמו צלילים לדף בצורת תוכנית עבודה.
משם, כבר אין דרך חזרה. מכאן עד לניצחון.

ד"ר קרן גונן, השליחות בחרה בה (יחצ)

אל תתנו למילים הגדולות להטעות אתכן. הדרך לשליחות הזו רצופה קשיים.
אני נפגשת כל ערב עם עשרות אנשים בחוגי בית, נכנסת להם למקומות הכי פרטיים ו"מוכרת" את הנסיון והאמונה שלי בדרך בתמורה להבטחה שאעשה עבורם את הטוב ביותר. אני משכנעת אותם במקום בו האדישות גדולה מכל. אני מצביעה להם על בעיות שנתקלו ויתקלו ומסבירה שאני הפתרון. אני נלחמת בסקפטיות, בדעות קדומות, בציניות ובחוסר אמונה שלהם בעצמם שניתן לשנות.

מידי בוקר אני ממשיכה לאבד את הפרטיות שלי לציבור הבוחרים, לאבד את החברים שחלקם העדיפו להשאר בצל בזמן שאני באור, לקבל הערות על הנשיות שלי, על המראה שלי, על היותי גרושה ואמא לילדה, הפחדות משועלי קרבות ותיקים, זלזול מפוליטיקאים מנוסים ועצות אחיתופל מאנשים שלכאורה רוצים בטובתי. הצעות מכשילות מבעלי עסקים וכאלו שמחכים שאחצה את הקווים מגיעות בכל ערוץ, בכל שעה.

אני מקבלת הרבה "לא".
לא מהתקשורת
לא ממשרדי פרסום ויועצים משפטיים
לא מתוכניות טלוויזיה
לא מהאנשים שרוצים לעזור אבל יודעים שיפגעו אם לא אזכה, כי כרגע יש מישהו חזק שבוחן מי מתקרב אלי

לרוב הדברים הכינו אותי, לחלק למדתי להתכונן תוך כדי ריצה, אבל יש משהו בשליחות שמסמן בבירור חד ומדויק את היעד ומסביר היטב את ההבדל בין רעשי רקע לאקורד הסיום.

שואלים אותי אם הייתי ממליצה לאחרות ללכת בדרך שלי? אני מבינה את החשיבות בתשובה שלי כסוללת דרך אבל מחויבת לענות בכנות שלי. אם את מרגישה שמשהו גדול קורה בתוכך, זאת הדרך שלך. קצת כמו אהבה, שאת מרגישה את זה באמת, את יודעת שזאת האמת שלך.

לא משנה כמה תנסי לבלוע את דפיקות הלב האלו, להדחיק את המחשבות שרצות בלילה, לחשוב שמדובר בהתרגשות רגעית, בכאב בטן חולף או לנסות לפקפק בעצמך. בסופו של דבר התחושה הזו תגבר עליך. זאת את, זאת הדרך שלך והיא תוביל אותך לניצחון.

אני גם ריאלית, יודעת שבכל מרוץ יש זוכה אחד ומבינה שקיים סיכוי שאולי זאת לא אני.
מצד שני, גם אם אצטרך להפסיד אעשה זאת כמנצחת. בכפוף לחוקים, בכפוף לצו המצפוני שלי, בלי להעליב אף אדם בדרך, בלי לשקר, בלי להחמיא שלא לצורך ובעיקר שכולם יכירו קרן אחת. אין קרן המתמודדת, קרן אשת הטיפול והחינוך או קרן ראשת העיר חולון. יש קרן.

זה מה שאני מבקשת מהבוחרים שלי, תכירו את קרן, תסתכלו לי בעיניים, תקשיבו לאמת שיוצאת מהפה שלי ואז תחליטו. שליחות אמיתית לא ניתן לזייף. יש לה קול אחד ברור, הקול שלי שיתחבר לקול שלכם ביום הבחירות.

 ד"ר קרן גונן (יחצ)

דף הפייסבוק של ד"ר קרן גונן
האתר של ד"ר קרן גונן

** הכותבת היא ד"ר בעבודה סוציאלית, המתמודדת בימים אלו על ראשות עיריית חולון, מנהלת בעברה מרכזי טיפול פרטיים ועירוניים עם עשרות עובדים, סופרת ומרצה, אמא חד הורית לימית, ותושבת חולון כל חייה

ד''ר קרן גונן
ד"ר בעבודה סוציאלית, המתמודדת בימים אלו על ראשות עיריית חולון, מנהלת בעברה מרכזי טיפול פרטיים ועירוניים עם עשרות עובדים, סופרת ומרצה, אימא חד הורית לימית, ותושבת חולון כל חייה