במסעדת פסטל אוהבים אמנות ועושים אמנות

הצבעים העזים של מסעדת פסטל שלמרגלות מוזיאון תל אביב חיוורים לעומת טעמן של המנות.

בחורה עם מחשב נייד

 

 

פסטל. צילום: קרן רוביןלמסעדת פסטל שבמתחם מוזיאון תל אביב לאמנות ברח' שאול המלך הגענו רעבים. את התפריט קראתי כבר בצהריים וידעתי בדיוק מה בא לי להזמין.

שף המסעדה, הלל תקוולי, משלב בתפריט מנות ים תיכוניות למנות איטלקיות והרבה דגים ופירות ים. המנות נראות כמו יצירות אומנות בעצמן, ואם לאומנות יש טעם, זה מה שתקבלו בכל מנה. התחלנו עם קלמרי פלנצ׳ה על מצע כרוב סגול כבוש, ויניגרט עגבניות שרי צהובות וכמון (68 שקל). כל ביס בורא עולם אחר בפה.

שרימפס אספרגוס בנגיעות צ'ילי. פסטל. צילום: קרן רובין

למנה ראשונה נוספת בחרנו את השרימפס אספרגוס, עם איולי שרי, צנונית, נענע, זיתי קלמטה וגבינה בולגרית (64 שקל). הפלפלים הירוקים החריפים נתנו טוויסט נחמד למנה. את הקוקטיילים שהזמנו המלצרית כנראה שכחה להדפיס, כך שקיבלנו את המנות הראשונות ללא שתיה, אבל ברגע שהטעות נתגלתה הם הוגשו לנו במהירות עם הבטחה שיהיו על חשבון הבית.

עוף וחברים. פסטל. צילום: קרן רובין

משם המשכנו לשתי מנות עיקריות: עוף supreme, עם קרם בצל לבן, קרם כמהין, כרובית ותפוחי אדמה (94 שקל). מנה שהיא מצד אחד מלאה בתבליני מזרח ומצד שני מצולחתת בעיצוב צרפתי על הצלחת. כל ביס היה נהדר; העוף היה בציפוי קריספי נהדר ותפוחי האדמה היו עשויים לכדי שלמות.

 פפרדלה ראגו. פסטל. צילום: קרן רובין

על אף שרוב המנות העיקריות הכילו דגים או פירות ים, הסתפקנו בהם במנות הראשונות ולצד מנת העוף בחרנו במנת הפפרדלה ראגו: אונטריב, ירקות שורש, עגבניות, פטרוזיליה ופרמז׳ן (94 שקל). לא פסטה בולונז אלא אחותה היוקרתית; רצועות עבות של פסטה טריה, רוטב עשיר וחתיכות בקר עסיסי.

לקינוח החלטנו ללכת על האופציה הקלילה יותר על אף שהיו הרבה מנות אחרונות מפתות בתפריט.

"איים צפים": סורבה תות, דובדובני אמרנה, מרנג רך צרוב, שערות קדאיף ומרק מלבי שהמלצרית שפכה על המיצג היפה מול עינינו. הקינוח היה מרענן, כל ביס שונה מקודמו ואין ספק שמדובר בשף גאון.

נקודות לשימור: התפריט הבאמת מדהים. כל המנות היו טעימות, וגם הקוקטיילים.

נקודות לשיפור: מעבר לקוקטיילים שפשוט לא הגיעו בזמן והגיעו לבסוף לאחר המנות הראשונות, גם החשבון שהוגש לנו לא היה החשבון שלנו כי אם חשבון של השולחן ליד ומכאן שתמיד רצוי להביט בחשבון לפני שאתם מגישים את כרטיס האשראי.

9.5 בסולם שוודית, ונחזור לשם בהזדמנות הראשונה.

"איים צפים".פסטל. צילום: קרן רובין