לאכול את פריז

פריז היא אהבה, פריז היא רומנטיקה, ופריז היא גם אוכל מצוין. הגרגרנית שוטטה וצילמה בעיר האורות, ולא שכחה מתכון מנצח

אח, פארי-פארי. רק להגיד לעצמי את השם וכל הראש מוצף בתמונות והלב מתרחב מנחת וערגה. אני יודעת שהעולם נחלק לאלה שמתים על לונדון ולאלה שנשבעים בפריז (ויש כמובן את אלה שמוכנים להקריב את נפשם על ניו יורק, ועוד ועוד), אבל תודו – באמת שאין כמו עיר האורות! אחרי כך וכך פוסטים, לא יכולתי שלא לחזור לפריז אהובתי. Je t`aime Paris!

תצפית על כל העיר מהאייפל
צילום: "הגרגרנית"

אני שומרת אמונים לגדה השמאלית של העיר, שם אני מרגישה בבית כבר הרבה שנים. אחד מרגעי ההתרגשות שלי, כאשר אני מגיעה לפריז, הוא העליה במדרגות הנעות שבתחנת הרכבת (ה-RER) לוקסמבורג, לשם אני מגיעה הישר משדה התעופה. כשהראש מגיח במעלה המדרגות, הוא מסתובב לעבר הגנים היפים, לראות מה הם מציעים בעונה הזו של השנה. קיץ, סתיו, חורף או אביב – כל עונה יפה בגני הלוקסמבורג! וכמו תמיד – תערוכת הצילומים המתחלפת שתלויה על הגדר מביאה ידע ויופי מכל העולם!

פריחת הצבעונים בפריז
צילום: "הגרגרנית"

אפשר לצעוד במעלה רחוב Soufllot עד הפנתאון ולרדת דרך שוק ה- Moufftard. השוק תמיד עושה לי חשק לבשל – העיניים הרואות, האף המריח והפה המתמלא רוק: עופות ובשר מסוגים שונים, ירקות ופירות יפים יותר מאלה שבארץ ופירות ים או דגים שאיני תמיד מזהה, אבל תמיד מבטיחים טריות וטעם טוב.

לחילופין, אפשר להיכנס לתוך גני הלוקסמבורג, לטייל בגנים היפיפיים, לשכור ספינת עץ "אמיתית" ולהשיט אותה באגם שמול הארמון. מבטיחה שזו תהיה אחת מהפעילויות הכיפיות ביותר שעשיתם (עם ילדים או בלעדיהם)! אחר כך, לשבת על כסא ירוק (לבדוק שאין עליו חריונים של ציפורים) ולהביט ביופי השלו הזה באמצע העיר הסואנת. אנחנו כאן בשביל הרוגע, אז תנו מנוחה לרגליים ותקראו להנאתכם ספר או עיתון, כמו שפריזאים אמיתיים עושים.

העיר הכי רומנטית - שקיעה על הסיין
צילום: "הגרגרנית"

מקום שאני אוהבת במיוחד לטייל בו הוא האי הקטן שבאמצע העיר, Ile Saint Louis. תגיעו אליו אחרי שביקרתם אצל גבירתנו, בכנסיית ה- Notre Dame, דרך הגשר המחבר את הגנים שמאחורי הכנסיה. ברור שתראו תור ארוך מול גלידריית Berthillon, אבל מכיוון שאתם למודי גלידות מעולות (תהיו בטוחים שאייסברג לא פחות טובה ממנה), ותרו על העמידה בתור וכנסו לרחוב הראשי של האי, Saint Louis en l'Ile. היכנסו לחנות שמני הזית Oliviers & Co., לגלריות הקטנות או לחנויות הצעצועים המקסימות לילדים. לא תוכלו לוותר על ביקור בחנות המתוקה Pylones , שם אפשר להתנחל לשעות רבות, בין הגאדג'טים המעוצבים השונים. בטוח תמצאו שם משהו שאתם חייבים למטבח שלכם!

אם אתם רעבים ונפל בחלקכם יום שמשי (גם אם קר), אין לי אלא להמליץ לכם לקנות באגט או פיסל בבולנז'רי , כמה גבינות מהפרומז'רי ולרדת לשבת ולהתחרדן על גדת הסיין, על הטיילת הקטנה Quai d'Orleans שעל האי. אוי החיים הקשים…

ואם כל זה עוד לא עשה לכם חשק, לא נוכל לסיים את הסיבוב הקצר הזה בפריז בלי מתכון לאחד המאכלים שיותר מזוהים עם העיר.

צילום: "הגרגרנית"

קרוק מסייה (Croque Monsieur)

2 מנות

1/2 כף חמאה
1 כף שטוחה קמח
1/2 כוס חלב חם
מלח, פלפל שחור, קורט אגוז מוסקט
80 גרם גבינת גרוייר מגוררת (או גבינה קשה אחרת)
4 פרוסות לחם לבן מרובע לטוסטים
חרדל דיז'ון
2 פרוסות נקניק האם (שינקן מבושל/פולני)

אופן ההכנה:

  1. המיסו את החמאה בסיר על אש נמוכה. הוסיפו את הקמח ובחשו בכף עץ כדקה. מזגו בזרם דק את החלב החם והמשיכו לבחוש עד שהרוטב מתעבה ואין גושים. הורידו מהאש והוסיפו את התבלינים וכרבע מכמות הגבינה המגוררת, בחשו היטב והניחו בצד.
  2. הכינו טוסטים מפרוסות הלחם, כך שהפרוסות יהיו פריכות אך לא יישרפו (שימו בתנור בתחילה על צד אחד ואחר כך הפכו לצד השני).
  3. מרחו שתי פרוסות לחם במעט חרדל ושימו עליהן פרוסת נקניק. פזרו 40 גרם מגבינת הגרוייר מעל וסגרו בפרוסת טוסט נוספת (אלו שנשארו).
  4. הניחו על תבנית מרופדת בנייר אפיה ומרחו מעל כל סנדוויץ שיצרתם מחצית מרוטב הגבינה ופזרו מעל הכל את גבינת הגרוייר שנותרה.
  5. אפו בתנור שחומם מראש ל- 200 מעלות, כ-5 דקות.
  6. העבירו את התנור למצב של גריל ואפו את הסדוויצ'ים כ-3 דקות נוספות או עד שהציפוי מבעבע וצבעו זהוב.

בתאבון!

ויש עוד הרבה מה לעשות בפריז
צילום: "הגרגרנית"

השוונץ:

ויש כמובן עוד המון דברים לעשות ולראות בעיר (רשימה חלקית מאוד-מאוד. צריך להשאיר משהו לפעם הבאה):

  • אפשר להתחיל את הטיול הזה בתצפית נפלאה מאחד מסמלי העיר – מגדל אייפל, אשר נבנה לכבוד היריד העולמי בשנת 1889, לציון 100 שנים למהפכה הצרפתית. אפשר לעלות עליו בטיפוס במדרגות או במעלית. אני ממליצה לכם לתכנן את היום כך שתעלו עליו בשעות אחר הצהריים ואז תצעדו לתחנת Pont de l'Alma, ממש מתחתיו, לשיט על נהר הסיין, ב- Bateaux Mouches . אין כמו סיור כזה בספינה, בשעות הדמדומים, כדי להתאהב בעיר!
  • לצפות במופע בלט או אופרה, בזו הישנה, ה-Palais Garnier או בזו החדשה, אשר בכיכר ה-Bastille.
  • להיכנס לאחד מהמוזיאונים הנפלאים שבעיר – הלובר, בו ילדים רצים לראות את הסרקופגים המצריים ואת המונה ליזה, או האורסיי – בו נראה את כל היצירות האימפרסיוניסטיות שאפשר לחלום עליהם מספרי האמנות. אני הכי אוהבת לבדוק את התערוכות המצוינות במרכז פומפידו ושוב לחייך מהמזרקה הנפלאה שלידו, עם הפסלים המרקדים של ניקי דה-סן-פאל וז'אן טינגלי.
  • אם "נידונתם" לצאת מחוץ לעיר לפארק שעשועים – אני רוצה להמליץ לכם לנסוע לפארק אסטריקס, גיבור ספרי הקומיקס הצרפתי של גוסיני (הידוע גם מסיפוריו על ניקולא הקטן). קצת פחות דביקות מבית דיסני לא תזיק לאף אחד… מומלץ לקנות לפני המסע את אחד מספרי הקומיקס על "אסטריקס, אובליקס וחבורתו".
  • עצה שלי – אל תנסו "להספיק", תחוו את פריז בנחת. והכי חשוב – לכו ברגל, עצרו לקפה קטן על הבר בבתי הקפה וגלו בעצמכם את פינות החמד של העיר!
>> מתוך הבלוג של הגרגרנית
>> דיל מדהים לוולנטיינ'ס בפריז, במיוחד לגולשות סלונה- לחצו כאן

הגרגרנית
מאז שאני מכירה את עצמי, אוכל מעניין אותי. להכיר, לגעת, להריח, לבשל, להאכיל ולאכול. בבלוג "הגרגרנית" אתם מוזמנים לקרוא את המחשבות שלי בנושאים הקשורים לאוכל, אבל לא רק.תמצאו אותי כאן: http://hagargeranit.wordpress.comמוזמנים לעקוב אחריי באינסטגרם: hagargeranit