5 אופציות טעימות וחסכוניות ליינות יקרים

אין ארוחת חג בלי יין, אבל זה לא אומר שצריך להוציא עליו הון. 5 אופציות שפויות וחסכוניות ליינות מובחרים, שיעשו לכם שמח בחג

אתם וודאי מכירים את הריטואל: שולחן החג ערוך, ניחוחות מפתים ממלאים את הבית, על הכיריים ובתנור מבעבעים טובי התבשילים לשנה החדשה ורק היין, אותו יין שבחנות היה קצת יקר מידי, לא ניצב בגאווה כדי להרשים את האורחים.

היום, מסתבר, לא צריך לשבור חסכונות כדי לשמח לבב אנוש בסטייל. הנה חמש אפשרויות שפויות שיאפשרו לכם ליהנות מאלכוהול מופלא, ולא פחות חשוב- לא תפשטו את הרגל:

וויין מרקט כתבה 2 ספטמבר 2015

1. אותן הבועות ללא המחיר

שמפניה אמיתית נקראת כך רק כשהיא מיוצרת באיזור ריימס (שמפיין). זהו יין לבן מבעבע שמבוקבק בלחץ ו"נח" במרתפי אבן הגיר שבשמפיין. בקבוק שמפניה עולה כ-250 ₪ ומחירה של שמפניה משובחת יכול להאמיר אף ל-800 ₪. אבל אין כמו שמפניה כדי לפתוח את השנה החדשה בקול פתיחת בקבוק ובנתז מהיין הנדיר הזה. שחם זגורי, מנכ"ל "ווין מרקט", מציע שלוש אופציות שפויות יותר למשקה המבעבע:

האופציה החסכונית:  קאווה פריול ברוט. היא עשויה משלושה זני קאווה מסורתיים. היא התיישנה כשנה במרתפי יקבי קובידס אשר ב”בירת הקאווה” – סאנט סאדורני ד′אונאייה ונחשבת חסכונית במיוחד. אפשר למצוא אותה במבצע של 4 במאה.

האופציה הפירותית:  דומיין סנט מישל בלאן דה בלאן (74 ₪) שמיוצרת בשיטת שמפיין בארצות הברית. העינב הוא שארדונה והיין מבעבע ופירותי, יבש אך מעודן ומרענן. למרות ששמפניה שותים כאפריטיף בתחילת הארוחה, היין הזה יתאים בהחלט ללוות ארוחת חג שלמה.

הדבר האמיתי: האפשרות האחרונה והמעט יקרה, אומר זגורי, היא לבחור בשמפניה אמיתית של מואט ושנדו. שמפניית הברוט שלהם (225 ש"ח) עשויה מהבלנד הקלאסי של פינו נואר, פינו מונייה ושרדונה. זו גם השמפניה הייצוגית של החברה מאז 1869.

וויין מרקט כתבה 2 ספטמבר 2015

2. מתוק לו מתוק לו

את הבשר, את התבשילים המתובלים ואת הקינוח ילווה וודאי יין הגוורץ מחבל אלזס. זהו יין קינוח לבן ומתקתק, מרענן ומקורי בטעמו. יינות גוורץ נמכרים החל בכמאה ₪ לבקבוק, ויכולים להגיע לסכומים של עד 500 דולר.

האופציה החסכונית: פפנהאיים גוורצטרמינר (76 ₪) שמתהדר לא רק בטעם הגוורץ המוכר והנהדר אלא גם בתווית בעלת חזות אותנטית. הפפנהאיים הוא יין חצי יבש מ-100% ענבי גווירצטרמינר. הוא עשיר, מבושם ובעל גוף מלא.

וויין מרקט כתבה 2 ספטמבר 2015

3. יין מארץ המגף

היינות האיטלקיים המתיישנים כדוגמת ברברסקו העשיר יקרים עד מאוד ומחירם בעולם מגיע עד 1500 דולר לבקבוק. ברברסקו הוא כפר קטן באיטליה שמייצר יינות נחשבים. זהו יין מותג שמתיישן שנים ארוכות. הסיבה לכך היא החוקים הנוקשים בייצור היין הזה. כך למשל, לפני שהם יוצאים לעולם, היינות עוברים יישון בחביות אלון במשך 12 חודשים לפחות, ומבלים שנה נוספת בבקבוקים.

האופציה החסכונית: יין ברברסקו מקורי ב-75 ₪ לבקבוק. זהו לה קצ'יאטורה ברברסקו. "זה יין שאפשר לפתוח אותו ולסגור שוב את הפקק." אומר זגורי. "הוא ישאר במקרר שלושה-ארבעה ימים לפני החג כדי שיתחמצן ו"יפצה" על שנות התיישנות נוספות". הוא מתאים למנות בשר חגיגיות מאחר שהיין עשיר בטעמו.

 

וויין מרקט כתבה 2 ספטמבר 2015

 

4. לבן על לבן

יש יינות מוסקט שעדיין מתיישנים עוד משנת 1965, ומחירם 150 דולר לבקבוק.

האופציה החסכונית: אנחנו בהחלט יכולים ליהנות עם הדג בארוחת החג, עם יין מוסקט של ברטנורא (50-79 ש"ח), מותג איטלקי משובח וכשר, שהטעם והניחוח שלו ערבים הודות לטעמי הפירות העשירים שלו שמתמשכים בסיומת. זהו יין קריספי ומרענן שהבקבוק הכחול בו הוא מבוקבק יבלוט על כל שולחן.

 

וויין מרקט כתבה 2 ספטמבר 2015

 

 5. טעמי ספרד

יין הריוחה הספרדי הוא יין עשיר ומלא שיכול להגיע עד למחיר של 600 ₪ לבקבוק.  זהו היין הספרדי המוכר ביותר. "הוא יודע להתיישן" אומר זגורי. "שותים אותו בארוחות בשריות ואירועים מיוחדים, שכן הוא נחשב כיין חגיגי והבקבוקים שלו מרשימים."

האופציה החסכונית: אלווי ויינז ריוחה מאטי של יקב אלווי (72 ₪) – עשוי מענבי טמפרניו שנבצרו בשיא בשלותם ולכן צבעו סגול עז. הוא עתיר ניחוחות עזים, אך מעודנים, של אוכמניות ועשבי תיבול. יין בעל גוף מלא שמתאים למגוון מנות בשריות עשירות. הוא גם כשר ומבוקבק בבקבוק שחור ומרשים שיהיה מלך שולחן החג.

 

לפרטים נוספים ולרכישת היינות לחצו כאן או הכנסו לאתר http://www.winemarket.co.il/