פיר 23 – המסעדה שמול מול ים

מסעדת פיר 23 בנמל תל אביב נפתחה מחדש אחרי שנה של שיפוצים ומציעה מזון מהיר שרובו מן הים, לצד מנות חדשות נוספות, והים – בחינם. ביקורת מסעדות

מסעדת פיר 23

פיר 23. צילום: יח''צ

הוא תמיד יעקוף בסיבוב את שאר המנות המוצעות לילדים בארוחה וגם הילדים הבררניים ביותר או סרבני האכילה הגדולים ביותר, יאכלו אותו בתאווה גדולה. בקיצור, תראו לי ילד אחד שלא אוהב שניצל.

מי שכבר גידל ילד או שניים בחיים מכיר גם את טריק פירורי הלחם – קחו מאכל מזין שהילד לא אוהב לאכול, טגנו אותו בבלילה ובפירורי לחם קריספיים, העניקו לו כינוי הסוואה כמו "שניצל מיוחד" או "שניצל הפתעה" – והילד יקבל את מנת הוויטמינים שלו להיום.

זה מה שעשינו כשהגענו ל"פיר 23", מסעדת פאסט סי פוד (מזון מהיר של מאכלי ים) בנמל תל אביב, שנפתחה אחרי שנה של שיפוץ ושיקום בעקבות שריפה שהיתה במקום והיא לגמרי מוכנה לקבל את הקיץ ואת באי הנמל עם תפריט מחודש.

הזמנו קיפוד שרימפס (41 ש"ח), קלמרי ברצלונה (39 ש"ח), פיש אנד צ'יפס (52 ש"ח) והתחלנו במשימה. "מי רוצה לטעום שניצל בצורה ממש מגניבה?", "תראו איזה שניצל מיוחד. בתאבון" ושאר מניפולציות אגביות לצורך שכנוע.

פיר 23. צילום: יח''צ

הם הראו נכונות, שני השובבים, אין מה לומר. הם כבר יודעים שלא חייבים לאכול, אבל כן חייבים לטעום (אלא אם כן המאכל ממש מרתיע למראה). אז הם טעמו שניים שלושה ביסים, אמרו "זה כמו שניצל רגיל" ולרגע חשבנו שהצלחנו, אבל אז הם עלו עלינו. "מה זה, אמא?", "זה לא שניצל", "בא לי שניצל אמיתי!".

אז הזמנו להם שניצל, או כמו שבמקום קוראים לזה "שניץ פילה – נתחוני עוף בגריל בציפוי פריך של פירורי לחם, חרדל ושקדים קלויים" (32 ש"ח) והם באו על מבוקשם, טובלים בהנאה את הנתחים בגומחות הקטשופ והמיונז הצמודות לגביע ומחסלים את הצ'יפס, שפה קוראים לו פטאט (18 ש"ח).

אנחנו, בזמן הזה, גמרנו את השאריות (הידעתם? ארוחת שאריות היא המנה הנפוצה ביותר בקרב הורים) וגם דגמנו את ה"פקינג דים סאם" במילוי פירות ים על מצע עלי בייבי (38 ש"ח).

פיר 23, שקיימת כמעט 10 שנים, הוקמה ע"י המסעדן בן מחרובסקי, שהוא גם הבעלים של "מול-ים" הצמודה, במטרה להציע מנות פשוטות, מהירות ובמחירים נוחים. לצד מנות מן הים מגישים במקום גם מנות אחרות כמו פוקצ'ה סינטה – פוקצ'ה חמה ורכה עם נתחי סינטה, בצל מטוגן, סומאק ופטרוזיליה (48 ש"ח); כרובי'ס – תוספת של כרובית מטוגנת, נימוחה ועסיסית (18 ש"ח) ועוד.

פיר 23. צילום: יח''צ

האווירה במסעדה, שממוקמת על החלק הצפוני של הדק בנמל תל אביב, היא אווירה של ים – חופשית, רגועה, רחוקה מלהיות רשמית ועושה חשק לבירה קרה, רצוי מהחבית (22-31 ש"ח) או בקבוק למברוסקו קליל (39 ש"ח) או ברד לילדים. והם קיבלו. אצלנו לא צריך לגמור מהצלחת, אבל כן צריכים להיות שבעים לפני קינוח. פסיפלורה, תות, ענבים – שלושתם מרעננים כמו שברד צריך להיות וסוגרים את הארוחה כמו שצריך.

המקום לא יומרני מדי, השירות עצמי והים – בחינם.

בשישי הקרוב, 22.5.15, 12:00-18:00תערך מסיבת פתיחת קיץ חגיגית, הפתוחה לקהל הרחב; די.ג'י משובח, קרבה לים ודרינק חינם בהזמנת מנה מהתפריט החדש של המקום.

פיר 23, האנגר 23, נמל תל אביב. טל: 03-5469937.

.

לעמוד הפייסבוק של פיר 23