כדורי תפוחים ותמרים שתמיד מצליחים

השנה הקרובה רצופה התחלות חדשות ומירב מחפשת את הטעם המתוק של הילדות, מתחבא בכדורי תמרים ותפוחים שתמיד מצליחים ותמיד מבטיחים התחלות חדשות נפלאות

כדורי שוקולד

כדורי תמרים ותפוחים של מירב מלמד (צילום: מירב מלמד)

כשהייתי קטנה, אחד הקינוחים האהובים עלי היה כדורי שוקולד. היה לי כיף להכין אותם ועוד יותר כיף לאכול אותם. להכניס את כל המרכיבים לקערה אחת, לערבב וליצור מנות אישיות שתמיד משמחות. שנים רבות היו כדורי השוקולד הללו סוג של עוגן בטוח ויציב עבורי. מסוג המתכונים הכי פשוטים שתמיד מצליחים ותמיד אהובים על כולם.

בשנים האחרונות אני לומדת לאט ובזהירות להתרחק טיפה מאותם עוגנים, מנסה לרכב ללא גלגלי עזר, לנתק את היד הצמודה מהמוכר והבטוח ולהביט גבוה יותר. לנסות דברים חדשים, לטעום להריח ולצמוח. זה לא קל, זה תמיד מלווה בפחדים שמאיימים לעצור הכל ולהחזיר אותי אחורה, אבל אני לא מוותרת. מרשה לעצמי לפחד, לטעות, לשאול שאלות אבל ממשיכה לצעוד.

השנה שבפתח עומדת להיות עבורי שנה מפתיעה וחדשה, מאתגרת ולא צפויה. שנה של המון התחלות חדשות. שנה של צעדים אמיצים וגדולים. שנה שבה ייכנסו לחיי אנשים לא מוכרים, שנה בה אקח את החלומות שלי כמה צעדים קדימה.

בשנה הזו אני רוצה לפתוח עוד מקומות שעדיין סגורים, להכיר בעצמי עוד חלקים מוסתרים. אני רוצה לאתגר את עצמי, לגעת עמוק ורחב יותר.

ממש בעוד ימים ספורים אני מתחילה לימודי כתיבה בגיבור תרבות. קצת מוזר לי צמד המילים הזה- "לימודי כתיבה". אני כותבת מאז שאני זוכרת את עצמי. הכתיבה היא חלק כל כך גדול משמעותי ודומיננטי בחיי, בשנה הקרובה אני אצמד אליה חזק חזק.

השנה נפתחת עם עבודה חדשה. השבוע 'נולדו' לי 19 ילדים בני שמונה עשרה. הם יפים ומוכשרים, חכמים ומצחיקים ומרגשים, והם בודקים ללא הרף את הגבולות שלי.לרגעים אני כועסת עליהם ולרגעים אחרים אוהבת אותם הכי בעולם. אני מרגישה בתוך רכבת הרים רגשית מטורפת.

מצאתי את עצמי חושבת עליהם כל הזמן, דואגת להם, רוצה להכין להם עוגיות לשבת הראשונה שהם סוגרים. אני פוגשת את עצמי כשאני מסתכלת עליהם, ויש לי שנה להבין איפה הם מתחילים ואיפה אני נגמרת.

בגלל כל אלה ועוד נזכרתי בהם השבוע, בכדורי השוקולד, והחלטתי הפעם, לדבוק בהחלטה שלי להתנסות במרקמים, טעמים ומתכונים חדשים, ולהכין את אותם הכדורים רק עם תמרים, לכבוד השנה החדשה שבפתח, ולכבודם של כל השינויים המתוקים.

כדורי תמרים ותפוחים לשנה חדשה

כדורי התמרים של מירב מלמד (צילום: מירב מלמד)

חומרים (ל-30 כדורים בערך):

חבילת תמרים בוואקום (500 גרם)

רבע כוס מים

3 כפות דבש

2 תפוחים מגורדים גס בפומפייה

3 כפות קוואקר

100 גרם שקדים לבנים טחונים

קוקוס לציפוי

* לגיוון, אם אוהבים אפשר להוסיף לתערובת חופן צימוקים/ אגוזים

אופן ההכנה:

מוסיפים לתמרים רבע כוס מים ומכניסים למיקרו ל- 30 שניות לריכוך.

בעזרת מועך תפוחי אדמה מועכים את התמרים לעיסה רכה.

מוסיפים את כל שאר החומרים (לא משנה הסדר).

מגלגלים לכדורים קטנים או גדולים, מצפים בקוקוס ושולחים למקרר לארבע שעות.

בתיאבון !

לעוד רעיונות טעימים לבוקר טוב, הכנסו לאתר קוואקר