10 הפרסומות הכי סקסיסטיות בשנה החולפת

במסגרת המסורת של מצעד הפרסומות הסקסיסטיות, בחרה ויצו גם השנה את הפרסומת הכי פוגענית ורעה לנשים. קבלו את המועמדות והזוכות בכבוד המפוקפק

הבוקר התקיים אירוע של ויצו לכבוד יום האישה הבינלאומי. באירוע, שיעסוק בהשפעה של הייצוגים הסקסיסטיים של נשים במדיה על בני הנוער, יבחרו גם חמש הפרסומות הכי סקסיסטיות בשנה החולפת, וכן הפרסומת שתקבל את אות הקלון.

קבלו את 10 המועמדות הסופיות. אתם מוזמנים להתרשם מהן לרעה, ולבחור את הזוכה שלכם.

דואר ישראל (גליקמן נטלר סמסונוב)

פרסומת בכיכובם של אלי, מריאנו וקשישה אחת שנורא נהנית מזה שגבר זר תוקף אותה, שגם לנו בסלונה היו רק דברים רעים להגיד עליה, בפוסט שזכה למאות שיתופים. הפרסומת לא קטפה את אחד מחמשת המקומות הראשונים, וחבל. כי מעבר לסקסיזם, היא בדיוק מה שמעודד את תרבות האונס.

[youtube IPesLKXrnWQ nolink]

.

דיזיין סנטר (ברוקנר/נטע/יער)

פרסומת בכיכובו של אסי עזר, שמציג בני זוג שבאים לקנות פינות אוכל, כל אחד עם אמא שלו, עם מיטב הסטריאוטיפים של החמות המפלצתית, אם כי חייבים להודות שהפרסומות של דיזיין סנטר מקפידות להנציח סטריאוטיפים מעליבים של כל המגזרים, וזה לא משהו אישי נגד נשים.

.

שמן זית של חלוצה (ארואטי ברמן  GPS)

פרסומת שהציגה צעירה לבושה בבגדי חאקי חושפניים מדברת בשבחי מטעי הזיתים של חלוצה. יכול להיות שהזיתים באמת גרמו לה להיות על סף אורגזמה, אני לא יודעת, זה רק שכשהיא אומרת "אין כמו זית מהנגב", אפשר בטעות לחשוב שהתבלבלה לה אות אחת במשפט, אם אתם מבינים למה אני מתכוונת. לפחות ככה זה נראה.

[youtube dryf4ly6oPE nolink]

.

קמפיין "תשמרי על הכוֹס שלך" של "טיים אאוט" (זניט מדיה) 

מה לא נאמר על הקמפיין הדוחה הזה, שנועד להעלות את המודעות לסם האונס, והעלה בעיקר את המודעות לאיך לא עושים קמפיין? רק בסלונה נכתבו עליו שלושה פוסטים: הנה אחד, הנה השני והנה השלישי.

 הקמפיין הזה זכה למקום החמישי המפוקפק. אני הייתי נותנת לו את המקום הראשון.

תשמרי על הכוס שלך

.

פרסומת לעיתון "הארץ" 

על הפרסומת הזאת, שבה נראה זוג מקיים יחסי מין כתבה בסלונה ענת סרגוסטי, "מה נסגר איתכם שם ב'הארץ?'", ואנחנו מצטרפים לתהייה. הפרסומת הגיעה למקום השלישי בדירוג של ויצו.

[youtube 7rAqFbW1M8I nolink]

.

נורופן (ענבר מרחב ניסן)

הפרסומות של נורופן ("כאב ראש – כאב ראש – כאב ראש – כאב ראש") חוטאות באחד החטאים הכי עתיקים בעולמנו, הצגת נשים כחובבות בגדים ומסיבות וגברים כאנשי עסקים.

[youtube F8z81s55JwE nolink]

.

סנו JET (דרורי שלומי) 

גם הפרסומת של סנו חוטאת בסטריאוטיפ נשי, והפעם: האמא האובססיבית לניקיון. הפרסומת הזאת היא גם זאת שזכתה בסופו של דבר באות הקלון המפוקפק.

[youtube 7cVEoORmRL8 nolink]

.

נעלי אלדו (פרסום עצמי)

במודעה של אלדו רואים צעירה עומדת בתנוחת ר' והכיתוב אומר "תן לי אלדו". וכן, זה מגעיל ונמוך למרות גובה העקבים. הפרסומת הגיעה למקום הרביעי.

נעלי אלדו

.

קרולינה למקה (ראובני פרידן IPG)  

מותג המשקפיים שאותו מפרסמת (וגם שותפה בו) בר רפאלי העלה פרסומת שאין שום קשר בינה לבין המוצר שהיא מפרסמת. מזל שהיתה אישה חכמה אחת, שעשתה פרודיה על הפרסומת הזאת, והראתה עד כמה היא מגוחכת. הפרסומת קטפה את תואר הסגנית הראשונה של מלכת הפרסומות הסקסיסטיות. איכשהו לא נראה לי שזה ישפיע על הקריירה של רפאלי.

[youtube c3y_6qf8jQE nolink]

.

ניו-פארם (MCCANN ERICKSON)

המודעה של ניו-פארם, תחת הסלוגן "שלא יתפסו אותך לא מוכנה", הציגה אישה שביתה עולה באש, אבל היא מקפידה להתאפר לפני בוא הכבאי.

ניו-פארם

יש לציין שגם הפרסומת לליידי AIG, בכיכובה של יעל פוליאקוב, הלכה על אותו עיקרון של אישה שדואגת למראה שלה ופחות לעניינים של חיים ומוות, או במקרה הזה בטיחות בנהיגה. הקמפיין של AIG לא נמצא ברשימה של ויצו, וחבל.

ולמי אתם מעניקים את אות הקלון? שתפו אותנו בתגובות