סלט קינואה ובטטות

הקינואה היא נטולת גלוטן, עתירה בחלבון מלא ובסיבים תזונתיים, במינרלים ובוויטמינים. לימור תירוש פיצחה את אופן הבישול שחושף את טעמה האמיתי והכינה ממנה 3 מתכונים נפלאים: לסלט קינואה, עוף עם קינואה ולחם קינואה

סלט קינואה ובטטה

מתוך הבלוג של לימור תירוש

כמו האורז המשמש את תושבי אסיה, ותפוחי האדמה בעולם המערבי, בעולם הרחוק של הרי האנדים שימשה הקינואה את תושבי דרום אמריקה כמאכל בסיסי ויומיומי. היא קלה לגידול ומרובת זרעים, משביעה, פשוטה לבישול וקל לאחסן אותה לחודשים רבים. עמי האינקה, שבטי המאיה והאצטקים הכינו מהגרגירים תבשילי קדירה עתירי ירקות שורש, מרקים סמיכים ומאפים דחוסים.

שנים לקח לי להבין את סוד טעמה של הקינואה ולגלות את הרבדים המסתתרים בגרעינים הקטנים. בתחילה אכלתי אותה בשל סגולותיה המזינות: היא נטולת גלוטן, עתירה בחלבון מלא ובסיבים תזונתיים, במינרלים ובוויטמינים.

חזרתי אליה מדי פעם, בישלתי אותה במרקים, בתוספות חמות ובסלטים, גלגלתי קציצות ומלאתי בה ממולאים, שידכתי לה טעמים מקומיים ואת אלה מהמזרח, אך רק לאחרונה פיצחתי את אופן הבישול החושף את טעמה האמיתי. >> עוד על קינואה

סלט קינואה ובטטות

קרמיקה: ורד טנדלר דיין

החומרים (ל-6 מנות):

½ כוס קינואה שטופה היטב ומושרת במים לחצי שעה

4 בטטות בינוניות (קילו) קלופות וחתוכות לקוביות

3 כפות שמן זית

מלח אטלנטי, פלפל שחור

2 בצלים ירוקים קצוצים

צרור ארוגולה שטוף ומיובש

½ כוס שקדים מולבנים, פרוסים וקלויים היטב

½ כוס אוכמניות מיובשות

לרוטב:

4 כפות שמן זית

2 כפות מיץ לימון

2 כפות מיץ תפוזים

כף סילאן

½ כפית מלח

אופן ההכנה:

מחממים תנור ל-200 מעלות.

מסדרים את הבטטות בתבנית צלייה מרופדת בנייר אפיה, מושחים בשמן זית, במלח ופלפל וצולים 20 דקות, או עד התרככות (להימנע מצליית יתר).

מרתיחים מים בסיר גדול (כמו לפסטה), מוסיפים את הקינואה ומבשלים 8 דקות, מסננים במסננת דקה. שוטפים במים קרים ומסננים מעודפי מים.

מנערים את כל חומרי הרוטב בצנצנת סגורה.

מערבבים בקערה את כל החומרים, יוצקים רוטב, מערבבים ומגישים מיד.

.

מתכוני קינואה נוספים של לימור תירוש:

לחם קינואהלחם קינואה

.

.

.

.

.

.

.

.

.

עוף בבהרט עם קינואה ותפוחיםעוף בבהרט עם קינואה ותפוחים

.

.

.

.

.

.

.

.

.

צילומים: לימור תירוש
לימור תירוש
בוגרת ה- Leith Cooking School בלונדון, ה- Migros School בציריך, וה- Ritz Escoffier School, וה- Cordon Bleu בפריז, מבשלת, מצלמת כותבת ומארחת.לימור מאמינה שאוכל מקרב אנשים ולבבות וכך שומרת את אהוביה קרוב, במטבח, בדרך הכי פשוטה של צבעים, ריחות, וטעמים. המטבח עבורה הוא זירה אינסופית של יצירה, מקום בו אנשים מתענגים ביחד, עוברים חוויה. לימור מבשלת בפשטות מוקפדת עם שילובים בלתי צפויים. אוהבת להפתיע חברים, תלמידים ואת עצמה.