רעבים? היכונו למקום הבא של תל אביב

אחרי שכבר הכרתם את נמל תל אביב, התחנה ונמל יפו, היכונו לדבר הגדול הבא בלב תל אביב: שרונה מרקט. כל מה שחשוב לדעת על המתחם הקולינארי שיכבוש את הצלחת שלכם

שרונה מרקט

בשבילנו, יום שישי בצהרים זה יום של שוק בתל אביב. בשוק הכרמל, עם הריחות של התבלינים, הדגים, המאפים, גבינות במשקל, דוכנים אינסופיים של פירות וירקות, וצעקות הבסטיונרים. כשאנחנו מחפשים שדרוג, אנחנו נוסעים לשווקים אחרים, עם החצילים העגולים או הארוכים בצבעי סגול מיוחדים, קישואים שאי אפשר למצוא אצל הירקן מול הבית, דלעות ענק שראינו רק בסרטי חג ההודיה האמריקאים וסנדוויצ'ים שמזכירים את ריח הבגטים הנפלא ברחובות פריז. את השווקים הקטנים האלו אנחנו כבר מכירים בעל פה.

עכשיו דמיינו לכם שאתם נכנסים לשוק קולינארי מקורה בגודל 8,700 מ"ר, עם תקרת סקיילייט וזכוכית שקופה שנותנים לכם את כל החוויה הזאת כפול אלף. ודמיינו לכם שכל זה יקרה מתחת לאף שלנו, בתל אביב הקטנה והטעימה. בקרוב תל אביב הולכת ליישר קו עם הערים הכי קולינריות בעולם: לברצלונה יש את La Boqueria, למנהטן יש את ה-Eataly המפורסם, ללונדון יש את Borough Market ולנו יהיה את שרונה מרקט – שוק קולינרי ענק למרגלות מגדלי גינדי בפארק גני שרונה.

שרונה מרקט תל אביב

עבור אנשים כמונו, שחיים, נושמים ואוכלים שווקי גורמה, זו פסגת החלומות. שבעה ימים בשבוע, 16 שעות ביממה, עם 15 קטגוריות קולינריות, שלוש מסעדות הפונות אל הפארק, שותפות עם השפים המובילים בארץ, ריכוז כל המעדניות והדברים הטובים בעיר ועוד.

.

שרונה מרקט – מה צפוי לכם?

החזון והקונספט הם מהמרשימים שנצפו כאן. כבר בכניסה יקבלו את פניכם ריחות של פרחים ותבלינים משכרים. צעד נוסף יכניס אתכם אל מתחם המיצים – שייקים מרעננים לקחת איתכם לטיול המענג בין הדוכנים. ואז זה יגיע – ניחוחות משכרים של מאפים היישר מהתנור במאפייה השקופה, לחמים, עוגות, בריושים, אקלרים, פיתות, כולם ישכיחו מכם לגמרי את הדיאטה נטולת הפחמימות שנשבעתם לדבוק בה לפני יומיים.

שרונה מרקט, תל אביב

כל מרכיב ברשימת הקניות שלכם יקבל דוכן: דוכן שמתמחה בפטריות, דוכן שמתמחה בעגבניות, ירקות ופירות אורגניים, דוכן גבינות מקומיות, דוכן גבינות מיובאות; הקצב באזור הבשרים יענה לכם על כל השאלות למתכונים שלקראת שבת; יהיה גם אגף ים תיכוני עם פלאפל-חומוס-טחינה וכל מה שמשתמע; דוכנים אסיאתיים עם סושי, אטריות ואורז מכל הסוגים ובכל הגדלים, וכלים מהמזרח הרחוק; דוכן איטלקי עם כל סוגי הפסטות; חנויות יין ואלכוהול; אזור שמציע את כל המוצרים בגרסה אורגנית לצד מוצרי קוסמטיקה טבעית; חנות שוקולטיה עם מבחר שוקולדים מפואר; אפילו חנות קורנפלקס עם עשרות סוגי מוזלי; וכמובן למכורים לדבר ולמחפשי המתנות – כלי מטבח קלאסים לצד כלי מטבח פלסטיק ואוריינטאלים.

שרונה מרקט, תל אביב

"חילקנו את המתחם ל-15 אזורים מכיוון שאני מאמין בקנייה ממוקדת ובשילוב כל המוצרים, שקשורים אחד לשני", מספר השף ירון קסטנבוים, היועץ הקולינרי של שרונה מרקט, ובעליו של הקייטרינג "פוד ארט" והקייטרינג הכשר "מזל טלה". "אם תיכנס לדוכן העגבניות תמצא שם גם עגבניות וגם אינספור מוצרי עגבניות – מקטשופ ועד עגבניות מיובשות. באזור הקורנפלקס תמצא גם יוגורטריה משובחת וגם מבחר סוגי מוזלי לקחת הביתה. באזור הקפה תמצא גם פולי קפה וגם מכונות קפה. זה קונספט נגיש ופרקטי. אני קורא לו השוק האותנטי המודרני".

.

הארטישוק כמשל

"הרעיון הוא לקחת את אותו קונספט של שוק איכרים – קונספט שמביא את המגדלים ישירות אל הלקוחות. המוצרים הם גם מוצרים של איכות. כקונה, אתה יודע מהיכן הם הגיעו ומי גידל את המלפפון או את התפוח שאתה עומד לקנות. המפגש בין המגדל לקונים יוצר גם דו-שיח. אני קורא לזה קנייה יד ראשונה. שרונה מרקט מהווה את ההצהרה הכי גדולה של תל-אביב", מוסיף קסטנבוים.

שרונה מרקט, תל אביב

וכמובן שיהיו גם בסטות שף, שהן מסעדות שף לכל דבר, עם שתי שורות של פעילות, בראשונה יושבים ואוכלים, ובשנייה קוצצים, מבשלים, מטגנים, מגישים, מפנים ושוטפים. על לוח גיר יפורטו מנות היום המבוססות על רכיבים זמינים וטריים. בכל עונה תהיה חגיגה סביב ירק ופרי העונה.

הארטישוק, אגב, נבחר לירק המסמל את שרונה מרקט. מדוע? כי הוא גם עממי וגם מתוחכם. וזה המוטו של מארגני ומקימי השוק – שיהיה גם שוק אותנטי ונגיש וגם תשובה קולינרית ומפתה לכל אניני הטעם. אגב, אם הטיול הנפלא הזה בין ניחוחות הקפה, הגבינות, התבלינים והמאפים, עשה לכם חשק לבשל, בקצה השוק יש גם בית ספר מעולה לבישול. כך שגם אם תיכנסו לשרונה מרקט בלי חצי מושג על אוכל ובישול, אנחנו מבטיחים לכם שתצאו ממנו עם תאווה לדבר, והכי חשוב – עם טעם של עוד.

>> רוצים לטעום עוד משרונה מרקט? לחצו כאן