לקראת גיל חמישים מה כדאי לך לבדוק

לכל גיל יש את הקסם שלו. בשנות העשרים אנו עסוקים בחיפוש העצמי ובגיל שלושים זוהי ההגשמה העצמית אשר מובילה אותנו. בגיל ארבעים הבשלות וניסיון החיים מכתיבים לנו להנמיך את הקצב, על מנת לפנות קצת זמן לשם מנוחה ובגיל חמישים מופיע הצורך למעקב קבוע אחר מצב הבריאות. לצד היתרונות הנפשיים שבהתקרבות לגיל חמישים, קיימות גם תופעות פחות נעימות הנובעות מהתבגרות הגוף האנושי

בחורה עם מחשב נייד

לכל גיל יש את הקסם שלו. בשנות העשרים אנו עסוקים בחיפוש העצמי ובגיל שלושים זוהי ההגשמה העצמית אשר מובילה אותנו. בגיל ארבעים הבשלות וניסיון החיים מכתיבים לנו להנמיך את הקצב, על מנת לפנות קצת זמן לשם מנוחה ובגיל חמישים מופיע הצורך למעקב קבוע אחר מצב הבריאות. לצד היתרונות הנפשיים שבהתקרבות לגיל חמישים, קיימות גם תופעות פחות נעימות הנובעות מהתבגרות הגוף האנושי. זה מצריך מאיתנו להיות עם יד על הדופק על מנת למנוע התפתחות מחלות.

בדיקה של מצב העור

לצד חוכמת החיים והבנה עמוקה יותר של העצמי, מופיעות לקראת גיל חמישים תופעות פיזיות אשר מצריכות תשומת לב. אבחון עצמי ראשוני ובדיקות רפואיות תקופתיות שנועדו למנוע הופעת מחלות עור, יצמצמו את העלויות של תיקון הנזקים האסתטיים בעתיד. תהליך ההתבגרות של העור הוא בלתי נמנע, מכיוון שהוא מושפע מגורמים סביבתיים ומאורח חיים. הסימנים הראשונים להזדקנות העור הם קמטוטים ומראה קשקשי. אין סימנים אלה מעידים על מחלות עור, אך כתמי פיגמנט ופגמים אסתטיים אחרים, עלולים ליצור תחושה לא נעימה ולהוריד את הביטחון העצמי. מכיוון שבגיל זה, קצב חלוקת תאי העור קטן באופן משמעותי ויצירת תאי העור החדשים מופחתת, נוצרת שכבת עור עבה שללא טיפול קוסמטי מתאים, עלולה לזרז הופעה של מחלות עור ברמות חומרה שונות. בנוסף, סילוק חומרים מהעור על ידי מחזור הדם, הופך לקראת גיל 50 לאיטי יותר והעור הופך לרגיש יותר לחומרים שונים. ללא מעקב יום יומי, גם תופעות פיזיולוגיות אלה, עלולות לגרום להופעת מחלות עור.

ממוגרפיה ובדיקות אצל גניקולוג כחלק משגרת הבדיקות השנתיות

מלבד ההשגחה היום יומית אחר מצב העור, החניכיים והציפורניים, לקראת גיל חמישים יש לכלול גם את בדיקת הממוגרפיה בסדרת הבדיקות התקופתיות. המומחים ממליצים לבצע בדיקות ממוגרפיה אחת לשנה החל מגיל 45 ופעמיים בשנה אחרי גיל 50. המלצה זו נובעת מהחשיבות הרבה שיש לגילוי מוקדם של סרטן השד כתנאי הכרחי להבראה מלאה. בנוסף, מומלץ לערוך בדיקות אצל גניקולוג לשם מעקב אחר תחילתו של גיל המעבר ולבצע בדיקות משטח תקופתיות של איברי הרבייה הנשיים. הסיכונים להופעת מחלות בגיל זה נובעים מירידה בפעילות תחלופת התאים ובדיקות רפואיות תקופתיות יסייעו לאבחן מוקדם ואף למניעת התפתחות המחלה.

ביטוחים רפואיים משלימים וביטוחים פרטיים

לקראת גיל חמישים, כדאי לערוך בדיקה מקיפה של הביטוח הרפואי ושל הסעיפים הכלולים בו לגבי המבוטחים שעברו את הגיל 50. הסיבה לכך הם השינויים המהותיים במכלול הטיפולים אשר מעוגנים במסגרת הביטוח לאחר גיל 50 והצורך להתאים את תנאי הביטוח בהתאם למצב הבריאותי המשתנה. מומלץ לשקול הרחבה של הביטוח הרפואי המוצע על ידי קופת החולים או רכישה של פוליסת ביטוח נרחבת מחברת ביטוח פרטית. הביטוחים הפרטיים מאפשרים ביצוע של מגוון טיפולים רפואיים שאינן נכללים בביטוח הרפואי הרגיל. בנוסף, ביטוחים אלה מותאמים במיוחד עבור מבוטחים, בהתאם לגילם ולמצב הרפואי שלהם, זאת לעומת התנאים הכלליים שמציעים הביטוחים הרגילים.

דנה שמעוני
ככל שאנחנו גדלים, מתבגרים ומתפתחים, החיים מציבים בפנינו אתגרים חדשים. המסע שלי בחיים האלה מגוון ומלא צבעים, וכל שלב, כל גל, כל שביל חדש מזמן לי שיעור, אותו אני רוצה לחלוק אתכם, הגולשים.