תואר שני במנהל עסקים: מי צריך את זה?

מדוע כל כך כדאי ללמוד תואר שני במנהל עסקים? סקירת תכנית הלימודים ועוד.

 

בוגרי תואר ראשון רבים מתחבטים בשאלה האם כדאי להוסיף תואר שני במנהל עסקים (MBA) לרזומה שלהם. פעמים רבות, במיוחד עבור מנהלים מדרג נמוך, זה נראה כמו הצעד ההגיוני הבא לשם פיתוח וקידום הקריירה ורכישת מיומנויות שימושיות חדשות. אך לאור ההשקעה הרבה הדרושה לשם קבלת תואר שני, ההתלבטות היא קשה ביותר. כדי לעזור לכם בקבלת ההחלטה, ריכזנו כמה דברים חשובים שכדאי מאוד לדעת על תואר שני במנהל עסקים.

למה ללמוד תואר שני במנהל עסקים?

נכון, לימודי תואר אינם ערובה למציאת עבודה, אך חשוב לדעת כי תואר MBA הוא יוקרתי ביותר, והוא יכול להעניק לכם יתרון משמעותי בשוק העבודה. בלימודי תואר שני במנהל עסקים תרכשו הבנה מעמיקה וכלים ישומיים במגוון תחומים הקשורים לעולם העיסקי, כגון: כלכלה, שיווק, ניהול משאבי אנוש, נדל"ן, יזמות וכמובן – ניהול. נוסף על הידע התיאורטי, תזכו לכלים ישומיים שיסייעו לכם לשפר את מיומנויות התקשורת שלכם, לקיים נטוורקינג ולבצע ניתוחים סטטיסטיים נרחבים. לא משנה באיזו התמחות תבחרו, אתם תזכו לתוכנית לימודים מקיפה במיוחד שתעניק לכם יתרון משמעותי, בין אם אתם מעוניינים להקים עסק משלכם, ובין אם התוכנית היא להשתלב במשרות ניהול בכירות ששכרן בצידן.

מה לומדים בתואר?

בניגוד לתואר ראשון, במסלול MBA תוכלו להתמקד בהתמחות המועדפת עליכם. המוסדות השונים מציעים מסלולי התמחות שונים, אך אלו ארבעה מהנפוצים שבהם:

שיווק

בין אם אתם שואפים להקים עסק משלכם או בין אם אתם רוצים להשתלב בתפקידי מפתח בארגונים שונים, היכולת לשווק את המוצר או השירות שלכם היא משמעותית ביותר. שיווק הוא הדרך להפיץ ביעילות את הבשורה על החברה שלכם, לבנות את המוניטין שלה ולפתח את המותג.

מה עושים עם זה: התמחות בשיווק תוכל להקנות לכם עבודה כמנהלי מותג, מנהלי שיווק, מקדמי אתרים ועוד. בנוסף, התמחות זו תסייע לכם לשווק את עצמכם, כישור חשוב במיוחד בתחום היזמות. שיווק עצמי יעיל יסייע לכם לגייס עובדים טובים ולגרום למשקיעים פונטציאליים לבחור דווקא בעסק שלכם.

כלכלה ופיננסים

לא משנה מהם היעדים העסקיים של החברה, ידע פיננסי הוא הכרחי לשם הצלחתה. זהו תחום בעל ביקוש גבוה במיוחד, כיוון שהוא דורש הבנה מעמיקה בעולם הכספים המורכב. במסלול לימודים זה תכירו מקרוב את שוק ההון ותרכשו כישורים מתקדמים כמו ניהול תקציב, איתור מקורות מימון והשקעה במניות.

מה עושים עם זה: בוגרי התמחות בתחום הפיננסים משתלבים בתפקידי מפתח כבנקאים, יועצים פיננסיים, אנליסטים ועוד, אך כמובן שהבנה מעמיקה בעולם הכספים תתרום לכם בכל תחום שבו תבחרו.

התנהגות ארגונית וניהול משאבי אנוש

במסלול זה תעסקו בכל הקשור להתנהלות מול המשאב העיקרי של כל חברה ואירגון – ההון האנושי. תרכשו מיומנויות כמו בניית אסטרטגיות גיוס, ייעוץ ארגוני והדרכת עובדים. תלמדו איך להניע את האנשים שלכם, להנהיג אותם, לנהל סכסוכים שעלולים להתעורר ובעיקר להשפיע עמוקות על התרבות הארגונית של החברה באופן שמקדם אותה לקראת היעד הסופי שלכם.

מה עושים עם זה? האפשרויות שמקנה מסלול זה הן רבות. תוכלו להתשלב במקצועות כמו ניהול משאבי אנוש, ייעוץ אסטרטגי, ניהול חדשנות ועוד. בנוסף, תזכו ליתרון משמעותי כמנהלים מכל סוג, כיוון שתבינו כיצד להתנהל מול העובדים שלכם באופן המיטבי.

חדשנות ויזמות

רוצים להקים חברה משלכם? לימודי חדשנות ויזמות זה בדיוק הכיוון בשבילכם. אך כך או כך, יזמות היא חלק חשוב מעולם העסקים. במסלול זה תרכשו יכולת לחשיבה חדשנית, שהיא דבר מוערך מאוד על ידי מעסיקים במגוון תפקידים ותעשיות. במסלול חדשנות ויזמות תרכשו מיומנויות חשובות כמו קבלת החלטות, מנהיגות, פיתוח אסטרטגי וניהול כספים. ואם יום אחד יגיע הרגע שבו תרגישו שהגיע הרגע לצאת לדרך עצמאית – כל הכישורים הנדרשים כבר יהיו באמתחתכם.

מה עושים עם זה: חושבים על רעיון לעסק, ויוצאים לדרך!