יציאה לספארי צלילה על גבי יאכטה

בחורה עם מחשב נייד

רבים רואים בשייט על יאכטה כחלום מרתק ומאתגר. זוגות מדמיינים איך ישבו על הסיפון יחדיו, ילגמו כוס יין בעוד חכה משתלשלת לה למים ויהנו מערב רומנטי, נשים חולמות על רביצה על סיפון השיזוף וליהנות מקרני השמש המלטפות את גופן והגברים חולמים על החזקת גלגל ההגה בעודם אוחזים בכוסית ויסקי משובח ומקטרת מעלה עשן. לאחרים, היאכטה היא רק אמצעי הגעה ליעד האמיתי והוא אתר הצלילה. הם לא רואים שייט ביאכטה דבר מרתק אלא רק כלי רכב. כמובן שיש את אחוות הצוללנים והם נהנים מהשייט אך זה לא העיקר. קבוצות צוללנים מתאגדות לעתים ושוכרות יאכטה על מנת לצאת למסע צלילה ברחבי העולם. ניתן לצאת לספארי צלילה ברחבי הים התיכון או לחלופין לטוס ליעד צלילה רחוק, לשכור יאכטה עם כל השירותים הנלווים כמו סקיפר, הכנת אוכל, שירות וכד' וליהנות מאתרי צלילה מרתקים וייחודיים.

מי מציע שירותי ספארי צלילה

מועדוני צלילה רבים הבינו את הפוטנציאל הכלכלי הכרוך בארגון ספארי צלילה לחבורות צוללנים ומציעים למועדון החברים שלהם ולצוללנים אחרים אטרקציה בדמות ארגון הספארי מא' ועד ת'. מועדון הצלילה דואג להשכרת היאכטה והסקיפר, מארגן את ציוד הצלילה, דואג לביטוח ומצייד ומזווד את היאכטה בציוד הנדרש הכולל כמובן ציודי צלילה כמו בלוני חמצן, משקפות, שנורקלים, חליפות צלילה, נעלי צלילה, רובי דיג, ציוד בטיחות ועוד. מעבר לציוד הצלילה דואג המועדון המוציא את הטיול לזיווד היאכטה באמצעי בטיחות ובעיקר דואג למזון. יש יאכטות המציעות שירותי מטבח וצוות היאכטה מכין את האוכל מידי יום בעוד שיש צוללנים הדואגים לאוכל בעצמם ומבשלים לבד. לא רק מועדוני צלילה מציעים אפשרויות ספארי צלילה, גם חברות הנסיעות הבינו את הפוטנציאל ויש ברשותן מאגרי חופשות צלילה על יאכטות ברחבי העולם.

יעדים פופולריים לספארי צלילה

צלילה היא לא עסק זול אך חובבי הצלילה אינם יכולים לחיות בלעדיה וגם סטודנטים הלומדים לימודי מנהל עסקים או סטודנטיות מחוג לימודי חינוך האוהבות צלילה ישקיעו את מיטב כספם בחופשות המשלבות צלילה. שלא כמו חוויה לא נעימה כמו גירושין צוללנים אוהבים לחוות אתרי צלילה נוספים מעבר ליעדים הקרובים כמו אילת, עקבה וסיני ולכן השילוב של ספארי צלילה קוסם לכל הצוללנים והם רודפים אחרי יעדים חדשים בהן עדיין לא צללו. היעדים הקרובים, הזולים והפופולריים בקרב הצוללנים יהיו אם כן עקבה, סיני וקפריסין. ניתן לצאת על יאכטה מחופי ישראל ובכך להוזיל משמעותית את עלויות ספארי הצלילה. מי שידו משגת יכול לבחור יעדי צלילה בתאילנד לדוגמה אך עליו לטוס לשם בכוחות עצמו מה שמייקר את עלות החופשה. התארגנות דרך מועדון הצלילה תביא להוזלה מכיוון שיש להם קשרים באתרי צלילה בעולם. אתרים פופולריים נוספים הינם איי גלאפגוס, צלילה במלדיבים, צלילה במלטה, צלילה לחופי מקסיקו וכמובן צלילות ליד האיים בתאילנד.

דנה שמעוני
ככל שאנחנו גדלים, מתבגרים ומתפתחים, החיים מציבים בפנינו אתגרים חדשים. המסע שלי בחיים האלה מגוון ומלא צבעים, וכל שלב, כל גל, כל שביל חדש מזמן לי שיעור, אותו אני רוצה לחלוק אתכם, הגולשים.