הבלוג של אורית יפרח

יומני היקר

החל מאוגוסט 2012

23/10/2014

פראג: לכבוד יום הולדתנו החמישים החלטנו שניסע ביחד לפראג, העיר שכה רבות שמענו על יופייה ועל קסמיה. במשך שהייתנו בעיר כתבתי יומן רשמים ומתוכו הייתי רוצה להציג לכן כמה מהם:

בתיור עירוני מתקני המלון פחות חשובים, אם בכלל, לטעמי, אך אין זה סותר את העובדה שהמלון המיועד ללינה ולארוחת בוקר אמור להיות קרוב למרכז חדיש (ויפי חינם וגם בחדר), נקי ובעל ארוחת בוקר משביעת רצון ומשביעה בכלל  וכמובן זול ואת כל הנתונים האלה תמצאו במלון שבחרנו ולכן, הוא מומלץ בחום.

• העברות מנמל התעופה ואליו: מכיוון שאנחנו תפרנו את הדיל לעצמנו, נעזרתי ביודעי דבר ובין היתר, התחברתי למערכת הטיפים באתר “המטייל”, המאפשרת לנרשם לקבל טיפים במייל כמעט יומיומיים על אודות המדינה/ האזור שבו הוא מתעניין. באחד הטיפים קראתי על חברת תחבורה פרטית המבצעת העברות לשדה התעופה וממנו Prague Airport Transfers http://www.prague-transfers.co.uk/index.htm . כותב הטיפ מאוד החמיא לחברת הסעות זו ואכן צדק. השירות אמין, יעיל וידידותי (הנהגים דיברו אנגלית שוטפת) והמחיר הוגן. עבור הסעה פרטית מהשדה אל בית המלון (זוג + מזוודה), נסיעה של כחצי שעה שלימנו 550 קרונות = כתשעים ₪ וכך חזור. חשוב להוסיף שהחברה נותנת במתנה: מפת רחובות ואתרים מאוד מפורטת של פארג, ספרון תיירותי של פראג (באנגלית) וואוצ’ר לסיור חינמי ברחבי העיר. הסיור בן הארבע וחצי שעות, התגלה כרציני ביותר ומקיף ביותר שהודרך ע”י מדריכה ידענית וסבלנית הדוברת אנגלית משובחת. (בסוף הסיור נתנו המשתתפים טיפ של 100 קרונות לזוג).
  • יציאה מפראג: יש הטוענים שבשלושה ימים יחושו מבקרי העיר תחושת מיצוי. לא נכון!!! ובכל זאת, אם כבר טרחנו והגענו לצ’כיה, לא נצא קצת מתחומי פראג. ובכן בהמלצת ספר המטיילים של שיחור (מצוין ומעולה!) וטיפ נוסף של “המטייל”, יצאנו מחוץ לעיר פראג לעיירת הספא והנופש, קרלו ויוארי. כרטיסים כבר קנינו ביום אתמול באוטובוס השייך לחברת Student Agency (הנסיעה הלוך ושוב עלתה לנו כ110 ₪!) בלב שמח עלינו לאוטובוס מפואר, למקומות המסומנים בכרטיס, אשר זז מהתחנה בדיוק בתשע וחצי. המושבים היו מרופדים ונוחים ומול כל מושב היה מרכז מולטימדיה הכולל סרטים, תוכניות טלוויזיה, משחקים והמון מוזיקה טובה. הדיילת אשר בדקה את כרטיסינו בעלייה לאוטובוס חילקה לנו אוזניות ואח”כ קפה (לא ממש טעים) וכך הנסיעה בת השעתיים חלפה לה בנעימים. הבעל צפה בסרט ואני שמעתי את מיטב הלהיטים של שנות השמונים ועיניי לא פסקו מלבלוע את הנוף המהם של הדרך שהפכה כפרית וירוקה יותר יותר ככל שהתרחקו מפראג. חלק מהנוף המיוער הזכיר לי את נופה של פולין. כשהגענו לקרלו ויוארי שמש קרירה קיבלה את פנינו. נכנסו ללשכת מודיעין לתיירים והתחלנו את מסענו במדרחוב תיירותי כשפנינו לנהר ורצוננו להגיע לרכבל ולגייזר. העיירה היא תיירותית ויפהפיה וניכר שמאחורי המבנים ההיסטוריים היפים יש סיפורים רבים  ומעניינים והייתי שמחה לשמוע אותם, אולי בפעם הבאה כשנבוא ניקח סיור מודרך… בעזרת המפה והבעל הנווט הגענו לרכבל שהוא בעצם קרונית העולה במעלה התלול של הר ומובילה למסעדת בשם “דיאנה” שם אכלנו ארוחת צהריים. הבעל אכל חזה עוף וצ’יפס ואני בחרתי מרק גולאש בתוך לחם שהומלץ ע”י זוג ישראליים שפגשנו בעלייה. ההמלצה הייתה מוצדקת מפני שהמרק היה טעים ביותר ושנינו שתינו בירה. הוא לבנה ואני שחורה. לאחר הארוחה הטעימה שהייתה באוויר הנקי והחופשי, ירדנו מההר בקרונית וחיפשנו שני דברים שאילו לא היינו עושים עליהם וי כאילו לא ביקרנו בקרלו ויוארי. ראשית חיפשנו את הוואפל הטעים ואכן מצאנו אותו. הוואפל המדובר הוא עיגולי ודקיק ואנחנו בחרנו אותו בטעם שוקולד ואכן לא התאכזבנו. הוואפל היה פריך ומתוק והיה קינוח ראוי ועדין לארוחת שאכלנו במסעדת “דיאנה” ובאותו מקום שבו קנינו את הוואפל סוף סוף חזינו בגייזר הידוע של המקום, אשר הוא פרץ של מים חמים המתנשא לגובה של כשלושה מטרים, באמת מחזה מרשים. קודם לכניסתנו למתחם הייתה שורה של מספר ברזים אשר מכל אחד מהם זרמו מים בטמפ’ שונות: 30 מעלות, 50 מעלות ואפילו 70 מעלות. תיירים קונים בדוכני התיירות מין ספלי חרסינה מעוטרים בעלי קשית מובנית והם טועמים מין המים להם מייחסים סגולות בריאותיות, לנו לא התחשק לטעום מין המים והסתפקנו בלראותם ובלגעת בהם. ובחמש כבר היינו ישובים על האוטובוס בדרכנו חזרה לפראג. היה לנו יום מקסים.

• וזה טוב ליהודים? גם בפראג כמו בכל עיר אירופית מימי הביניים, יש שכונת יהודים שהייתה גטו עוד לפני שהנאצים נולדו… אני משערת שכל הישראלים מבקרים בביה”כ של המהר”ל אשר בנה את הגולם וכולם מרגישים מאוד ספרותיים ואיכותיים ליד האתרים המשויכים לפרנק קפקא, ובכלל היה זה מאוד מרגש עבורי וזאת אכתוב ללא ציניות להסתובב בתחומי שכונת היהודים. לא רק התרגשות חשתי ברובע היהודי, אלא גם גאווה על כך שאנשים מכל העולם, ללא קשר כלשהו לישראל וליהדות מתעניינים בהיסטוריה היהודית וסקרנים לגביה.
  • לסיכום: יש עוד לומר, אך ניתן לקצר ולסכם שהמסע העירוני שלנו השיג את מטרתו!!! חרישת מוקדי התיירות של העיר פראג. הליכה חוזרת ונשנית בתוך העיר, עד התמצאות טובה וכמובן שלכך לא מזיק כשהבעל נווט טוב… אם ישאלו אותי עכשיו, אני חושבת שאני יכולה לומר בביטחון שאני מכירה את פראג התיירותית וכמובן שיש לנו עוד המון סיבות טובות לחזור אליה ואני בטוחה שיום יבוא ונחזור לשם לעשות טיולי פראג למתקדמים. ועכשיו אני כבר שקועה בתכנון הטיול הבא…

פראג מראה אופייני

עוד מהבלוג של אורית יפרח

‏‎Bring Back Our Boys

השבת, לאחר תקופה ארוכה שבה התאמצתי עד מאוד, החלטתי לנוח! לא מארחת לא מתארחת, לא כותבת ולא עובדת. סתם רציתי לנוח! והנה מאתמול התחילו לרוץ ברשתות החברתיות במיוחד בווטצאפ, שיש לומר לקח בגדול וגבר על הפייסבוק, השמועות על נערים...

Thumbnail

נפגשנו כך: שותפים לנצח...

להיות רווקה בת 28 בתחילת שנות ה90 זה לא היה "גליק" גדול. נדמה היה כי מסביבי כולן כבר היו נשואות ואפילו אחותי הקטנה ממני בארבע שנים כבר הייתה נשואה ולכל חתונה שהייתי הולכת אליה באי רצון מופגן, כמובן, הייתי שומעת בפעם האלף את...

חמישה הדברים שבלעדיהם אני אינני אני

דבר ראשון שבלעדיו אני אינני אני, הוא בעלי!  נשים רבות כבר יצאו נגד המילה הזאת בעלי בגלל פירושה המילוני: האם האישה הוא רכושו וכמו שהוא בעל מכונית ובעל דירה הוא...