הבלוג של yasmin

אוצרות

אמא לשניים, כותבת תוכן, צרכנית תרבות, מאפרת ויזמית.

החל מפברואר 2013

הוזמנתי למלון בוטיק בחיפה. קרוב לעיר התחתית, לגנים הבאהים ויחד עם זאת שקט, שקט. תענוג של סוף שבוע.

05/12/2016

נסענו לבריחה הקטנה שלנו. לא ידענו שבאותו איזור שבוע אחרי יעלו להבות גדולות שיאיימו לכלות הכל. “אנחנו הצתנו את העיר וברחנו” הוא אמר. “זה בגלל שאת כל כך יפה”.

כתבתי בבלוג שלי משקפיים ורודים פוסט בשם “הטיול הגדול” שבו אמרתי שאני לא צריכה להתרחק כדי להרגיש באווירה אחרת. בריחות קטנות. וכאן, בחיפה, הכניסה לתוך אווירת החופשה נעשית בטבעיות, תוך כמה דקות מרגע שהגענו למלון “גולדן קראון” בחיפה.

מלון גולדן קראון חיפה

אקדים ואספר לכם שכבלוגרית בסלונה אני מקבלת הטבות מדהימות. כן, שווה להיות בלוגרית. אני זוכה לבחור את הפוסטים שאני רוצה לכתוב, ומקבלת מדי פעם צ’ופרים ממש שווים. לילה במלון המשובח הזה הוא אחד מהם. ויותר אני אומרת, שאני מאוד נאמנה לקוראים שלי, ולא אסתכן באמירת דבר שאיני מאמינה בו או עומדת מאחוריו.

שווארמה אמיל

התחלנו את הסופ”ש שלנו במקום שאליו אני רוצה להגיע כבר כמה שנים. הייתי שם לפני כשש שנים ומאז, הפנטזיה שלי על השווארמיה הזאת עולה מדי פעם. סביר להניח שהייתי מגיעה לעיתים קרובות אם הדבר לא היה דורש ממני נסיעה של שעתיים.

המקום איננו נראה שונה ממקומות אחרים. הוא נראה כמזנון פועלים פשוט מאוד שנמצא על צומת השווארמה עסיסית ועשויה מעגל. המ

שווארמה אמיל הוא מוסד. אין מקום שיכול להתחרות במסעדה המשפחתית הזאת. המנה שלו אחרת ומצוינת. תור ארוך מאוד. המקום נראה כמו שזכרתי.

המלון:

מאוד התאים לנו לנוח אחרי המנה המשובחת, אז נסענו לכיוון המלון. מסתבר שהוא קרוב מאוד לאמיל. לא ציפיתי למלון מהסוג הזה. חשבתי שאקבל מלון סטנדרטי, גדול ומלא בפאתי העיר. הגענו לחלק מרכזי בעיר, בין בנייני עסקים מלון קטן ובוטיקי. חנינו קרוב מאוד לכניסה ונכנסנו. תקשיבו, מלון יפהייפה, בעיצוב חדשני, מאוד מזכיר מלונות אירופאים קטנים הנמצאים במרכזי הערים.

החדר שלנו היה מקסים, המיטה לא חצויה! (הכי מבאס זה המיטות בהן צריך להחליט בצד שלי או בצד שלו). מעולה לזוגות,  אנשים עסקים, כי שקט מאוד ורגוע. מצוין לשומרי שבת (המלון כשר), כי אין צורך ברכב כדי לטייל במקומות היפים של העיר. לגנים הבאהיים אפשר להגיע ברבע שעה בהליכה איטית.

המלון

שאלנו במלון על המסעדה הטובה ביותר בעיר והם המליצו ללא היסוס על “קלמאריס”.

מסעדת קלמאריס – מסעדת דגים טובה.  נוף מדהים על המפרץ. עמוסה. להזמין מראש, רצוי ליד החלון הצופה לנוף הסטלה מאריס של חיפה.

האוכל טרי מאוד, האווירה תוססת, סלטים מוגשים ביד נדיבה והם מיוחדים למקום.

התחנה הבאה שלנו היתה הופעה של כנסיית השכל שהזמנתי לנו מראש– בזאפה, מועדון חדש. נוח ונעים. נראה כמו האח החדש והמשודרג של התל אביבי. היה מעולה. שירים ישנים מהעשורים הקודמים וחדשים יותר מהשנים האחרונות. מאוד מרגש.

כנסיית השכל

את השבת שלנו התחלנו בארוחת בוקר שמאוד מתאימה למלון בוטיק. אוכל משובח, עם מגוון סלטים וגבינות. המשכנו לגנים הבאהים, התבאסנו שהכניסה למקדש הסתיימה ב – 12:00, אבל תמיד אני נופלת שם, מגיעה ברגע האחרון. המשכנו משם לדלית אל כרמל – פה הביקור הסתכם בעיקר בשופינג זול. השוק ססגוני, מאוד מזכיר את השוק של עכו, והוא מסודר ומזמין. לא השתנה הרבה שנים. ברחוב הראשי יש שפע של מסעדות מפוצצות. האנשים ידידותיים ומסבירי פנים. אני לא חובבת גדולה של מסעדות המיועדות לתיירים. התקשרתי למיה, גיסתי שתחיה, כפרעליה. שלחה אותי מיד לנג’ואה. מיה מבינה בחומוס ופלאפל, לכן לא היססתי לשנייה.

חומוס נג’ואה – לא הייתי נכנסת או אפילו עוצרת ליד המקום הקטן. כן, בדיוק כמו שלא הייתי נכנסת לאמיל, אם לא הייתי יודעת מהו טעמו של גן עדן.  סוחר מקומי סיפר לנו שנג’ואה הלכה לעולמה ומאז בני משפחתה מנהלים את החומוס. תקשיבו, הטעם הוא של קצפת של חומוס.

סלט ירקות חתוך מתובל מדהים. פלאפלים מצוינים קראנצ’ים מבחוץ ואווריריים מבפנים. אוכל קליל, שלא כמו בחומוסיות אחרות, זאת התחושה.

דלית אל כרמל והבאהים

חזרנו למנוחה קצרה מול השקיעה במלון וחזרנו למציאות שלנו עם כוחות מחודשים.

סוף שבוע שהרגיש כמו גיחה קטנטונת לחו”ל, זאת התחושה שקיבלתי בחיפה. יקום מקביל של דו קיום, קולינריה, נוף מקסים והמון מנוחה.

עוד מהבלוג של yasmin

מוציאה לעור - אורנה פיטוסי

את אורנה אני פוגשת בביתה בתל אביב. בית שנראה בדיוק כמו שהייתי מדמיינת שיהיה לה. חלל גדול ומלא אוויר, תקרה גבוהה, ישן ויפה. את פניי מקבלת  לילי המדהימה, כלבה ענקית ולבנה (אל...

"סיפורים שמספר לי הרחוב"

תערוכה אינטראקטיבית חדשה לילדים במרכז 'בגובה העיניים' - מוזיאון הילדים בחולון. (הכותבת היתה אורחת בסיור עיתונאים בתערוכה במוזיאון. ) תתקיים בין התאריכים  14/1115 - 31/8/16, מיועדת לילדים בשני מסלולי גיל: 3-5 ו – 5-9. כמה כיף...

"מוציאה לעור" - לימור ברק וחמישה טיפים למתחילות להתאפר

מודה, לימור ברק היא אחת החברות הטובות שלי. אנחנו מכירות פחות משנה ולמרות...