הבלוג של יפית כהן

בדרך לעבודה

מאמנת עסקית אישית | מומחית בניהול ויצירת קריירה ואימון בכירים | מנחת סדנאות | כותבת. https://www.facebook.com/yic.yafitcohen בעלת תואר שני במנהל עסקים. www.yic.co.il

עדכונים:

פוסטים: 60

החל מיוני 2011

מתוך מאות גברים ונשים שליוויתי בתהליכי חיפוש עבודה והכנה לראיונות עבודה, ישנן סדרת טעויות נפוצות שחוזרות על עצמן ובהחלט ניתן ורצוי להימנע מהן על מנת למצוא ביתר קלות, את המשרה שחיפשת ושעונה על כל שאיפותיך. כמה ארוך – ככה שווה קריאה.

24/11/2011

* הדברים מיועדים לנשים וגברים כאחד.

“אני מחפשת עבודה כמה שעות שיוצא לי ביום”

כלל ראשון וחשוב לכל מי שכרגע מחפשת עבודה ואינה עובדת מכל סיבה שהיא:

עד שלא מצאת עבודה, העבודה שלך זה למצוא עבודה!

וכן, צריך לעבוד בזה כמו לכל מטרה אחרת.
מה זה אומר?
אם אינך עובדת כרגע, עליך להתייחס לחיפוש העבודה כעבודה בפני עצמה, כשם שבעלת עסק מתייחסת לגיוס לקוחות חדשים כמשימה בפני עצמה ומקדישה לכך זמן גם אם אין לה כרגע לקוחות כלל.
חיפוש העבודה רצוי שיעשה בשעות העבודה המקובלות בהן ניתן יהיה להשיגך.
אישה נפלאה שאימנתי לדוגמא, עבדה בעבודה זמנית כמנהלת מסעדה בשעות הלילה ולכן ישנה רוב שעות היום ופתחה את חיפוש העבודה שלה החל מ-17:00.
מרגע שהחלה משמרתה במסעדה, לא יכלה לענות לטלפונים ולכן הגיבה להודעות במקרה הטוב רק ביום למחרת. בעקבות כך, היא פספסה הזדמנויות וכן נתפסה בעיני דורשי העבודה כלא רצינית מספיק עוד טרם ניתנה לה הזדמנות להוכיח את כישוריה.

חיפוש עבודה דורש אנרגיה ופניות מסוימת שעליך לאפשר לעצמך כדי להתקדם.
אם אינך עובדת, אל תחכי להתקבל כדי להתחיל לעבוד.
התחילי לעבוד מהיום, באופן שבו תרצי לעבוד בעתיד.
זה גם יעיל יותר וגם מכין אותך נפשית ואנרגטית ומקרב אותך לעתיד הרצוי לך.
לכן, גם אם אינך עובדת כרגע, את קמה מידי בוקר ועובדת 8 שעות ביום בחיפוש עבודה או את כמות השעות שבכוונתך לעבוד לכשתמצאי עבודה: קביעת פגישות עם כל מי שיש לו קשר לתחום, פגישות חברים ומכרים, חיפוש באינטרנט, קריאת חומרים מקצועיים ועוד.

“אין לי מושג מה הבעיה”

שלב 1: אבחון עצמי.

זוהי קביעה נפוצה בקרב מחפשי עבודה שפנו למקומות שונים כבר זמן מה וטרם הצליחו.
כדי לא להמשיך לעשות את אותו דבר ולצפות לתוצאה שונה, עיצרי!

חייב להיות לך מושג איפה הבעיה, לפני שתמשיכי לכלות את כוחותיך בחיפוש עקר ולהתאכזב כל פעם מחדש ואף ‘לשרוף’ את חלק מגשריך למקומות עבודה פוטנציאליים, שלא תוכלי לעשות שם רושם ראשוני בשנית.
בכל תהליך קבלה לעבודה ובכל תפקיד ישנו תהליך פחות או יותר זהה בו את שולחת קורות חיים, מוזמנת לראיון, מתראיינת, עוברת לעיתים לשלב המבחנים, יתכן ראיון נוסף עם גורם בכיר יותר, דיון שכר ואם הכל עבר בשלום – התקבלת.
מתוך ניסיונך עד כה, נסי להעריך את איזה מהשלבים שתוארו את מתקשה לעבור?
איפה את בשכיחות גבוהה יותר, ‘נופלת’ בתוך התהליך שהוצג?
האם אינך מקבלת מענה לקורות החיים?
האם מזמינים אותך לראיון ולאחר מכן לא חוזרים אליך או שהתשובה שלילית? האם את עוברת ראיון אבל לא את המבחנים? או האם אתה עוברת הכל ו’נופלת’ בשלב הראיון הסופי עם המנכ”ל? או בדיון על השכר?
חלק האבחון הזה הוא קריטי להמשך התהליך, כדי שתוכלי לטפל בדיוק בנקודה בשרשרת שאינה עובדת כהלכה.

“אין משרה בדיוק כמו שאני רוצה, אז גם זה בסדר”

עשי טובה לעצמך ולמעסיק ואל תתפשרי.
אם את חושבת שאין משרה העונה על כל דרישותיך והסעיפים החשובים לך, משרה כזו כנראה באמת לא קיימת עבורך, לפחות לא עד שתתחילי לחשוב אחרת.

בכל שנותיי כמאמנת תעסוקתית טרם נתקלתי בדרישות משרה שאינן קיימות, אך בהחלט נתקלתי בריבוי דרישות או בחוסר בהירות לגבי מה הכי חשוב מתוך רשימת הדרישות ולכן, הדרישות החשובות ביותר, אינן מתממשות.
אז ראשית, הגדירי לעצמך מהם שני הדברים המשמעותיים לך ביותר בתנאי העסקתך?
שני דברים שהם בגדר קוים אדומים עבורך שלא תחצי ושימרי בקפדנות רק עליהם.
אם החלטת לדוגמא לעבוד ליד הבית, או לחזור מוקדם 3 פעמים בשבוע – אלו הם 2 הסעיפים. על כל השאר, שחשוב גם כן, את מוכנה כרגע למשא ומתן.
לא יכולים להיות 5 או 10 סעיפים חשובים.

התפיסה הרווחת, אצל נשים וגברים, היא שלא ניתן יהיה למצוא את משרת החלומות שתהה גם מעניינת, גם מאתגרת, גם תואמת את כישוריי, השכר יהיה הולם וגם אוכל להמשיך לקיים את חיי הפרטיים. זו תפיסה שגויה ומעכבת.
אני נתקלת רבות בטיעון: “במקצוע שלי, אין חצי משרה” או “לא אוכל להיות האמא שאני רוצה בתפקיד ניהולי”.
האמת היא, שלא תוכלי להיות המנהלת שהיית לפני היותך אמא או שלא תוכלי להיות הסטריאוטיפ שיש לך לגבי ניהול.
נכון, תצטרכי כנראה לעבוד אחרת כדי לממש את שניהם. תצטרכי אולי ללמוד להיות הרבה יותר יעילה מאי פעם או לנהל את זמנך בצורה שיטתית יותר ומסודרת.
מה שבעיקר תצטרכי לוותר זה על שיטותיך ועל תפיסות העולם שלך לגבי עבודה, בית וקריירה ולא על חלומותיך.
זה בסדר אם בחרת בתקופה זו של חייך שלהיות אמא חשוב לך יותר מלהיות מנהלת – אבל זו בחירה ולא פשרה.
אל תבחרי מפחד, בחרי מאהבה.
זה בסדר להתפשר על סעיף אחד או שניים מהרשימה – זה נקרא ‘תיעדוף‘. בתיעדוף אנו בוחרות מה עדיף או חשוב לנו יותר, לעומת השאר.
אם החלטת להעדיף לחזור פעמיים בשבוע מוקדם הביתה ולרדת קצת בדרישת השכר, אל תבחרי מפחד שלא תמצאי טוב יותר, אלא מאהבה למשפחתך ומרצונך לאיזון בין חיי הבית לקריירה.

בכל מקצוע, בכל תחום ובכל עבודה יש מה שתרצי שיהיה, את פשוט עוד לא מצאת את זה.
הכל אפשרי ובכל תחום. ליוויתי נשים רבות שפרצו את תקרת הזכוכית שחשבו שיש להן בשל היותן אמהות.

“שולחת מלא קורות חיים ולא קורה כלום”

שלב 2: קורות החיים.

אם הינך מבחינה בדפוס חוזר בו אינך מוזמנת כלל לראיונות, הדבר יכול לנבוע משתי סיבות עיקריות: 

או שאת מגישה עצמך לתפקידים שאינם תואמים את ניסיונך והשכלתך או שקורות חייך אינם כתובים כהלכה.

ברוב חברות ההשמה ולוחות הדרושים, יש היום שירות בתשלום סביר, בו מעבדים עם המועמד את קורות חייו ומנסחים אותם באופן האפקטיבי והקצר ביותר.
מגייסים ומעסיקים אינם קוראים סיפורים ארוכים, דפים עמוסים ופונטים קטנטנים. הם מקבלים אלפי קורות חיים ובמיון הראשוני מוקדשות בקושי מספר שניות לקריאת עמוד.
לא כדאי לחסוך במקום הזה. היעזרו באנשי מקצוע ועדיף מאמן קריירה או פסיכולוג תעסוקתי שיבדוק עימכם לעומק באמת מה כדאי להדגיש ביחס לחוזקות שלך.
קורות החיים הם הרושם הראשוני וכרטיס המעבר שלך לשלב הבא. עליהם להיות מדויקים, רלוונטיים וקצרים עד כמה שניתן. הם צריכים להיות מנוסחים באופן שמבליט בצורה בטובה ביותר את התאמתך לתפקיד המיועד.

שלב 3: ראיון העבודה.

מראיינים מתחלקים לשני סוגים עיקריים: אנשי מקצוע מיומנים ומקצועיים (אנשי כ”א, פסיכולוגים תעסוקתיים), ומנהלים שאמורים לנהל אותך בסוף.
רוב המנהלים אינם מיומנים באבחון אנשים ולכן יתבססו בעיקר על רושם ראשוני וכימיה בינאישית. הם נוטים במודע או שלא במודע, להעסיק אנשים שדומים להם או שנדמה להם שהם מזהים תכונות שיש להם, במרואיין.
אנשי מקצוע יכולים להיות זוטרים (כמו מגייסת או רכזת כ”א) או יועצים חיצוניים לארגון, אבל הרבה יותר מנוסים ולכן בעלי כושר אבחון וזיהוי מהיר של בדיוק מה שאת מנסה להסתיר. אל תזלזלי באדם זוטר שמראיין אותך בשלב המיון הראשוני או באדם שלא הולך להיות המנהל שלך. דעתו חשובה.

“אני לא בטוחה שזה מתאים לי”

אם את לא בטוחה, אל תלכי לראיון.
סוגיה זו נפוצה בשיחות הכנה שערכתי. תוך כדי שיחת ההכנה, עולים לבטים שונים של המועמדת לגבי מידת התאמתה למשרה והאם היא בכלל בטוחה שהיא רוצה בכך.
במקרה כזה, הסכנה היא לא שלא תתקבלי, אלא שכן תתקבלי לתפקיד שאינו נכון לך ושתסבלי ממנו בהמשך.

לראיון עבודה, עליך להגיע בטוחה בעצמך ולאחר שעיבדת כבר מי יטפל בילדייך כאשר את עובדת? כמה ימים את חייבת לצאת מוקדם? איזו משרה את מחפשת?
מהי המשרה שתביא לידי ביטוי את מיטב כישוריך בצורה השלמה ביותר שניתן?
למה את עונה בכלל למשרה הזו? ואם זה בגלל שלא מצאת את מה שבאמת רצית, זו לצערי לא סיבה מספיק טובה.
אם התשובות לשאלות אלו אינן ברורות לך, עדיף שתעני עליהן עם איש מקצוע או בעצמך, קודם הראיון.
אם הגעת כבר לשלב הראיון, אז קודם כל תתקבלי ואח”כ תתלבטי.
לא להתלבט בראיון עצמו. הראיון הוא לא טיפול והמראיין הוא לא פסיכולוג או מאמן. הוא לא יפתור לך את ההתלבטות ב-20 דקות שיחה.
המראיין לא צריך להקסים אותך בראיון, את צריכה להקסים אותו.
את חייבת להיות נלהבת לגבי התפקיד. כל מעסיק, בכל תחום, יעדיף תמיד את המועמד הנלהב. אף אחד לא רוצה להעסיק את מי שלא בטוח שזה מתאים לו או שהמשרה אינה משאת נפשו כשם שאף אחד לא ירצה להתחתן עם מי שעושה לו טובה..

“התלבשתי נוח. זה הלבוש הרגיל שלי”

בראיון עבודה אכן חשוב להיות מי שאת, אך יותר חשוב להיות מי שאת רוצה להיות.
ההכנה המשמעותית ביותר שתוכלי לעשות לעצמך, היא לבחור מראש מי את הולכת להיות בראיון הזה בכל הווייתך, מכף רגל ועד ראש.
בחירי מי את רוצה להיות בראיון הזה? איזה אדם הם יפגשו כשיראו אותך?

ביחרי לפי התפקיד אליו את מיועדת ולפי הדברים שבדרך כלל מאתגרים אותך בראיונות עבודה.
אם את בדרך כלל מאוד נרגשת ולכן מתבלבלת, אולי תרצי לבחור להיות ‘בטוחה בעצמך’? ‘רגועה ונינוחה’? או ‘רהוטה’? ולבדוק איך זה יבוא לידי ביטוי בראיון.
אם את מרבה בדיבור או מתקשה להגיע בזמן קצר לעיקר, אולי תבחרי להיות ‘מדוייקת’? או ‘עניינית’?
אם את מתראיינת למשרת מכירות או שיווק לדוגמא, את צריכה להיות אשת מכירות ושיווק בנשמתך.

הראיון מתחיל מרגע כניסתך לחדר ועד יציאתך אותו ולכן במקרה הזה, את אשת מכירות שבאה למכור הפעם את עצמה למראיין.
זה מתחיל באופן שבו את צועדת פנימה, מחייכת, מתיישבת, מציגה את עצמך, משיבה על שאלות, וכמובן גם באיך שאת נראית.
אם את אשת שיווק או מכירות, איך את הופכת בראיון עצמו חסרון ליתרון? איך את מתמודדת עם ‘שאלה מפתיעה’? (שיכולה לקרות בעתיד מול לקוח) עד כמה את מכירה היטב את ‘המוצר’ שאת מוכרת ויודעת לתאר אותו בצורה אטרקטיבית?

ובאשר למראה, נשים יקרות, את הלבוש ‘הנוח’ ו’הרגיל’ שלכן, השאירו לאחר הצהריים בבית.
חלק מרושם ראשוני זה גם איך שאת נראית ושפת הגוף שלך. האם את זקופה או נמרחת על הכסא? האם את נעה בעצבנות או יושבת יציב? האם את מתלבשת באופן שמחייב אותך ל’סדר’ את בגדייך כל הזמן?
לרוב דפוסי שפת הגוף האוטומטיים שלנו אנו לא מודעים. לכן מומלץ לערוך סימולציה מול אדם אחר שישקף לכם איך אתם ‘נראים’.
העיקרון הוא שמי שמכבד את עצמו ואת האדם שהוא פוגש, צריך גם להראות ככה. טיפוח לא סותר אינטליגנציה, רוחניות או עומק – זה רק מעיד על איך אתה מתייחס לעצמך.

אין נכון ולא נכון. התאימי את סגנון הלבוש וההופעה שלך לתפקיד אליו את מייעדת את עצמך. התלבשי כמו מי שאת רוצה להיות. אם את מתראיינת לתפקיד ניהולי, היראי ודברי כמו מנהלת. אם את מתראיינת למעסה, לבשי רך ונוח. אם את מתראיינת למשרת פקידת הקבלה, הראי כמו מי שתייצג אותם ותשב בחזית המשרד. אם את מתראיינת לתפקיד אופנתי או יצירתי, הראי יצירתית ומקורית.

“כל פעם ששואלים אותי את זה, אני מתפתלת ומסתבכת”

בכל ראיון עבודה יש שאלות שתמיד נשאלות ויש אלמנט מסוים של חוסר ודאות לגבי מה עוד ישאלו אותי?
לכל אחד יש שאלה אחת או יותר שמהווה תחום אפור בזרימת קורות חיינו, שאנו מעדיפים שלא לדון בה.
יחד עם זאת, בכל ראיון עבודה, תדרשי להיות:

  1. בטוחה ביכולות ובכישורים שלך ומסוגלת להציג אותם נכון.
  2. בעלת יכולת הצגה עצמית פשוטה, מדויקת ורהוטה.
  3. ובעלת יכולת להשיב על שאלות קבועות שבטוח תשאלי ועל שאלות מאתגרות שאולי תשאלי ועליהן חובה להתכונן להשיב בביטחון, בקצרה ומבלי לשקר.

אז בדקי עם עצמך מראש, מהן שלושת השאלות הכי בעייתיות לך בראיון עבודה? שאלות שנתקלת בהן בעבר והיו לך מאתגרות.
אל תתפללי שלא תישאלי עליהן, התכונני לכך שכן תשאלי עליהן.

הכלל הוא: בכל תשובה לכל שאלה, עליך להשתמש בדוגמאות מעברך המוכיחות את טענתך לגבי עצמך.

הנה כמה שאלות לדוגמא שתמיד שואלים :

  1. ‘ספרי לי על עצמך’. הכוונה כאן אינה ל’חיים שכאלה’. זו ההזדמנות שלך להרשים בשתי דקות ו’לספר’ מה בניסיון התעסוקתי שלך רלוונטי למשרה הזו ומה ניתן ללמוד על אישיותך וכישוריך מהסיפור – ורק את זה. את צריכה להתאמן על הסיפור שלך ולשלוט בו כך שתוכלי להיות נינוחה וטבעית.
  2. ‘מה את יודעת על החברה שלנו?’ – חובה להתכונן ולקרוא באינטרנט על כל חברה שהולכים לראיון בה ולדעת למה היא מעניינת עבורך.
  3. ‘למה את חושבת שאת מתאימה לתפקיד?’ – קודם כל להשתמש בדוגמאות מניסיון העבר הרלוונטי לתפקיד ואז בעוד 2-3 תכונות או מיומנויות שיש לך שמתאימות לדעתך.
  4. ‘למה עזבת את מקום העבודה האחרון שעבדת בו?’ – שאלה שתמיד נשאלת ועבור מי שפוטר או שעזב בעקבות עימות כלשהוא, זו שאלה מאתגרת. היא יכולה להישאל לגבי מקום אחד או לגבי כל המקומות שמופיעים בקורות החיים. לעולם לא לדבר בגנות אדם או מקום שעבדת בו.
  5. ‘אם הייתי מתקשר עכשיו למנהל האחרון שלך, מה הוא היה אומר עליך?’ - הכוונה כאן היא לבחון מה את חושבת שאומרים עליך. בחרי את הדברים הטובים שניתן לומר עליך.
  6. אם יש לך תקופה ממושכת שבה לא עבדת, בטוח שתשאלי  ‘למה לא עבדת בשנה האחרונה?’ – עני את האמת בקצרה וללא הארכה בסיפורים. בחרי להציג את זה כבחירה, כחלק מתוכנית, ולא כאילוץ.
    מי שהחליפה מקומות עבודה בתדירות גבוהה, לבטח תשאל על ‘חוסר היציבות’ הזו.
  7. ‘מהי ציפיית השכר שלך?’ – חשבי על כך מראש והיי בטוחה במה שאת אומרת. תוכלי להתייחס לשכר האחרון שקיבלת או למה שאת חושבת שאת שווה היום. בכל מקרה, לא להיבהל מתגובת המראיין ולא לבטל משרות על הסף. חכי לסוף התהליך ואז תוכלי לדון בזה שוב.
  8. בכל ראיון, תמיד תתבקשי לתת ממליצים. בדרך כלל שלושה, ממקומות עבודה שונים. הערכי לכך מראש. אל תתני ממליצים שלא בטוח ש”ימליצו” עליך. דברי עם כל ממליץ מראש, הכיני אותו לכך שיתקשרו אליו והודי לו על עזרתו. כווני בשיחה מקדימה את הממליץ לנקודות ש/את תשמחי אם ידגיש לגבייך.

מתוך מאות אנשים שהכנתי לראיונות עבודה אוכל לומר בביטחון כי כל ‘בעיה’ שנראה לך שיש לך בקורות החיים ניתנת להסבר שיהיה גם אמיתי ונכון וגם מנוסח כהלכה באופן שלא יפגע בסיכוייך להתקבל לעבודה.
בכל שאלה, תשובתך צריכה להיות האמת בלבד, מנוסחת בצורה מחוכמת ולהיאמר בביטחון.

זיכרי, המראיין אינו מעוניין להתקיף אותך ולכן אין ממה להיבהל. הוא רק רוצה לוודא שהוא מקבל את האדם המתאים ביותר לתפקיד, זה התפקיד שלו וזה טוב בשביל שני הצדדים.
לכל השאלות הללו ניתן להתכונן ולהשיב בצורה נינוחה ובטוחה, תוך שמירה על אותנטיות והדגשת החוזקות במקום החולשות.
שמרי על קלילות, בטחון ושיחה קולחת.

“אני מאוד אסרטיבית, טובה במצבי לחץ ונכונה לעבודה מאומצת”

שאלה שתמיד תשאל באופן זה או אחר בראיונות עבודה היא שאלת החוזקות והחולשות שלך או שאלת התכונות ‘הטובות’ ו’הפחות טובות’ שלך. חשוב מאוד בראיון להיות אמיתית לגבי חוזקותיך וחולשותיך. מראיין מיומן יוציא את האמת ממך ממילא, אז רצוי לתכנן מראש.

כבר בקורות החיים יש אנשים שכותבים כמה מילים על עצמם ומרבים בתיאורים רבים ומגוונים של יתרונותיהם. אל תירי לכל הכיוונים. אף אדם אינו טוב בכל החזיתות וזה לא נראה אמין. את היא זו שתצטרך להראות כזו בראיון עצמו ולהוכיח את זה בהמשך.
אם אינך מתכוונת לעבוד שעות נוספות, אל תתנדבי להדגיש את זה. אם אינך בטוחה שאת מצוינת במצבי לחץ, למה לדבר על זה?
אם הצגת עצמך כאסרטיבית כי הבנת שזה חלק מדרישות התפקיד ואינך כזו, מה הטעם? הרי שהתפקיד כנראה לא מתאים לך ותוך זמן קצר, הם או את תבינו זאת והרומן יסתיים.
בדקי מהם באמת היתרונות שלך ואיך הכי נכון להציגם תוך מתן דוגמאות מעברך שם זה  בא לידי ביטוי.
חוזקה שמעולם לא זכור לך שהשתמשת בה, כנראה לא ממש קיימת ותתקשי לשוחח עליה.
על כל חולשה שתבחרי להציג, הדגישי כיצד התמודדת עימה בעבר והתגברת עליה.

“התכוננתי לבד” או “מי שאני זה מי שאני – אין לי מה להתכונן לראיון”

‘מי שאת’ והשיטות בהן עבדת עד כה, הן שהביאוך עד הלום. אם עד היום התכוננת לראיון לבד או שלא התכוננת כלל ובשתי המקרים לא התקבלת, את כנראה צריכה להתכונן עם מישהו ורצוי מישהו מקצועי המיומן בהכנה מסוג זה.
ישנם עשרות מאמנים בשוק שיודעים לערוך שיחות הכנה ואף מאמנים שמתמחים בהכנה ספציפית לראיונות עבודה.
אל תלכי לראיונות עבודה ללא שיחת הכנה!
אם את מתייחסת לעצמך ברצינות ואינך רוצה להתאכזב שוב, עליך לאתר במדויק את נקודות החולשה והחוזק שלך בתהליך ולהתאמן עליהם מראש. הבה נשאיר את הספונטאניות לרומנטיקה. ספונטאניות נועדה למי שהתכונן היטב וכעת מותר לו לאלתר.

להתכונן לפגישה זה לכבד את האדם שפוגש אותך ולהתייחס לזמנו ברצינות.

גם למבחנים של מכוני האבחון למיניהם ניתן להתכונן. המבחנים בוחנים סוג אינטליגנציה מאוד ספיציפי, מוגבל ולא מייצג, אבל זה מה שיש היום ברוב החברות הגדולות ואפשר לשפר מיומנות ע”י תרגול.
אז אם לימודייך בתיכון היו מזמן, כדאי לרענן את מיומנויותיך במרכיבי המבחן הקבועים שחוזרים על עצמם בכל מבחן. קני את הספרים המתאימים, הורידי תוכנות אימון מהאינטרנט, התייעצי עם אנשים שעברו מבחנים לאחרונה ויוכלו לומר לך עם מה התמודדו או עם המכון אליו את מיועדת והתכונני.

אם עברת על כל הסעיפים והתכוננת, את תתקבלי.
זכרי, את רק צריכה אדם אחד שיאמין בך, יראה בגדולתך ויעסיק אותך, ורק תפקיד אחד שיתאים לך ותהיי בו מאושרת.

בהצלחה.

כתבה: יפית כהן, מאמנת תעסוקתית. www.yic.co.il

עוד מהבלוג של יפית כהן

תצוגה מקדימה

מ-0 לקוחות, לעשרות לקוחות בשמונה חודשים.

כשאני פוגשת אנשים חדשים, השאלה השניה בערך שאני שואלת אחרי סמול טוק בסיסי שכולל "נעים מאוד" היא: "מה אתה עושה?.." כשהמשכה המתבקש הוא לרוב: "ממתי אתה עושה את זה?.." השיחה בדרך כלל מתפתחת הלאה אל: "מה עשית לפני שהיית...?" והמעניינת...

אמא, חייבת להיות דרך אחרת

שכנה יקרה שלום, מידי פעם בערב, אני יושבת במרפסת ביתי וצופה מבחוץ במסך הטלוויזיה הנמצא מעבר לדלת הזכוכית. בעודי מנסה להקשיב לתוכנית המתרחשת בפנים, דעתי מוסחת מהמולת המתרחש בחוץ, מתחת למרפסתי, בתוך ביתך. פעמים רבות ניסיתי...

תגובות

פורסם לפני 8 years
תצוגה מקדימה

דברים שהייתי צריכה לדעת בגיל 18

עצמי היקרה, יש דברים שעוד יקרו לך ולא חשוב כמה תתכונני, עדיין תהיי מופתעת ותצטרכי להיות אמיצה ולהתמודד. תאמיני לי, שמכל דבר את תלמדי משהו, במיוחד ממה שיהיה הכי פחות נעים. ובכל זאת, יש כמה דברים שכדאי שתדעי ושאני יכולה...

תגובות

פורסם לפני 7 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה