הבלוג של יעל כהן מרדכי

רק אומרת..

יועצת זוגית מוסמכת ומאמנת לזוגיות בריאה. וגם בלוגרית דעתנית שאוהבת לחשוב ולכתוב על מגוון נושאים, מוזמנים להצטרף אליי כאן וגם לבלוג הנוסף והמקצועי שלי על יחסים וזוגיות: http://saloona.co.il/yaelcmor/

עוקבים: 1

החל מנובמבר 2017

לסיור יצאנו, 20 בלוגריות נלהבות ותוססות, לעיר מלהיבה ותוססת לא פחות מאיתנו. כירושלמית, הנחתי שיהיה קשה להפתיע אותי, אך הופתעתי גם הופתעתי מההתחדשות והעדכניות של העיר הקסומה שלי וגיליתי מקומות אחרים ומרגשים. הצטרפו אליי לסיור

18/01/2018

לשמחתי הזדמנה לי הזדמנות נפלאה לבלות יומיים משוגעים ומלאי תוכן, פאן והמון קלוריות בחברתן של כ-20 בלוגריות מדהימות ותוססות מ”סלונה”. בתור ירושלמית שמכירה היטב את העיר, סקרן אותי לדעת מה מתוכנן לנו ולהפתעתי, כמעט כל מקום שביקרנו בו היוה חידוש עבורי. כך שגם אם אתם ירושלמים, מסתבר שתמיד יש עוד פינות ומקומות לגלות.

bus

צילום: מאירה גוראי רז

ירושלים היא עיר שקשה להישאר אדישים אליה, או שאתם אוהבים אותה, או שלא. יש שאומרים שבדומה לבירה, היא טעם נרכש. בכל מקרה, מבחינתי היא הבירה הטובה בעולם. יש בה קסם כזה שמרגש אותי ולא במקרה. בילדותי הייתי מבלה המון בביתם של סבא וסבתא שלי בשכונת קטמון הירושלמית ובימי שבת הייתי קמה עם הסבא האהוב והנפלא שלי מוקדם בבוקר ויוצאת איתו לתור את רחובות העיר המנומנמת. הרומנטיקן הזקן היה מכין לסבתא שלי קפה עוד לפני שהיינו יוצאים מהבית, כדי שהיא תוכל לשתות אותו כשתקום. כנראה שחלקנו לא מוטרדים מטמפרטורת הקפה שאנחנו שותים..

את הסיור שלנו בירושלים, שהתקיים בשיתוף עם טל מרום ממשרד היח”צ “מרום תקשורת” פתחנו בהפתעה של ממש. בבית המלון החדש מהרשת המרשימה “איביס” שעשתה עלייה והגיעה גם אלינו. הביקור במלון לקח אותי אחורה לימי כסטודנטית אקטיביסטית, בימים שבהם היה קצת יותר מקובל לדבר על “שלום”. באחת המשלחות בהן השתתפתי יחד עם צעירים גרמנים ופלסטינים שיכנו אותנו במלון איביס בדרזדן, גרמניה ואני זוכרת שנדלקתי על המלון וסיכמתי עם עצמי שאני צריכה לחזור לשהות נוספת במלון הזה. מדובר ברשת בסגנון צעיר ועדכני עם עיצוב פשוט במובן הטוב ונעים. כשהגענו פינקו אותנו בארוחת בוקר מגוונת, טריה וטעימה. היה תענוג. כמי שמאוד אוהבת שקשוקה, אך נמנעת מביצים, שמחתי מאוד לאכול גם שקשוקה חצילים שהייתה מושלמת.

ibis all

צילום: ליטל ירון

cheeze ibis

bread ibis

kinuha ibis

בסיומה של ארוחת הבוקר גם חגגנו יום הולדת למורן ולטל והן זכו למתנה פרי ידה של המעצבת גבירה  ולעוגה מופלאה שהיא לא רק יפה ומדוייקת, אלא גם טעימה באופן מפתיע (כי לרוב העוגות האלה בדרך כלל רק יפות ואחר כך נזרקות) פרי ידיה המוכשרות של נגה, בלי ו.

cake

צילום: יסמין כהן

בסיום הארוחה לקחו אותנו לחדרים ושמחנו לבחון את איכות המזרנים כשנשכבנו כולנו יחד על המיטה, הרגשתי קצת כמו בטיול השנתי של כיתה ט’, בקטע טוב. מודה שהצטערתי כשהיינו צריכות להמשיך לתחנה הבאה, הייתי שמחה להישאר לשנ”צ קל על המזרן הנוח בחדר הנעים. המלון הרגיש כמו אי של שקט, למרות מיקומו בטבורה של מרכז העיר. מושלם למי שמגיע לטייל בירושלים ורוצה לחוות את האווירה בתוך העיר.

bed ibis

צילום: מאירה גוראי רז

בסוף הקמנו את עצמנו מהמיטות ונסענו לעיר העתיקה, שתמיד מרגשת אותי. הגענו לגן הארכיאולוגי – מרכז דוידסון והפעם לא מדובר היה בעוד סיור רגלי, אלא בסיור סגווי שמתאים למשתתפים מגיל 16 ומעלה. גם הסבתות שבינינו שיתפו פעולה ושיחקו אותה בענק על הסגווי. בהתחלה קצת חששנו ובסוף דווקא סירבנו לרדת מהסגווי. אם כבר לרחף, אז עד הסוף. לסיור קוראים “נעים בעתיקה” והוא מומלץ בחום. זו דרך גאונית בעיניי לחבר את הנוער של ימינו למורשת ולהיסטוריה שלנו, דרך הרגליים, במקום דרך למידה יבשה בכיתות. במקום ישנם גם תערוכה, מוצגים ועתיקות וכן הסבר מרתק עם הדמייה של טכנולוגיה מתקדמת המעבירה למבקרים את התחושה של ירושלים שהייתה כאן בימי בית המקדש.

IMG_20180108_141255772_HDR

סלפי עתיק משהו

צילום: יעל כהן מרדכי

התחנה הבאה שלנו במסע לירושלים הייתה בחזרה למרכז העיר. הרגשתי בבית והתהלכתי ברחובות שאני מכירה היטב, אך הפעם בנחלת שבעה נכנסנו למקום שלא הכרתי, “מוזיאון המוסיקה”. התפלאתי לראות את המתחם הענק, שכולל מסעדות, גלריה ומוזיאון. ניתן לקבל במוזיאון הדרכה צמודה, אנחנו זכינו בסיור מדהים ומוקפד עם אלדד לוי, מנהל מרכז המוסיקה ומוסיקאי מוערך בפני עצמו, שאף ניגן לנו בחן וביופי על כמה מן הכלים. בנוסף,  כל משתתף בסיור מקבל טאבלט עם מדריך חמוד בשם “סבא לוי” שמעניק הסברים על הכלים המוצגים ועוד. כבר אמרנו שירושלים התעדכנה פלאים?

בכל חלל ישנם משחקים אינטראקטיביים וגם התנסות במגוון כלי נגינה ומה שריגש אותי יותר מכל היה סיור בבית המקדש באמצעות טכנולוגיית VR (מציאות מדומה). בסיור זכיתי לצעוד לצד הכהנים שהתהלכו יחפים בבית המקדש. ככוהנת שכפות הרגליים שלה קרות לעיתים, שמחתי לדעת שכבר בבית המקדש חשבו על חימום תת רצפתי שחימם לכהנים את הרגליים. אמיתי לגמרי!

eldad

m mus

play m

me mus

צילום: שילת לנדנברג

הרגשתי שהמוזיאון גם מייצר מעין תיקון צנוע לעוול הגדול שנעשה לעדות המזרח. בספרי ההיסטוריה ובמקומות הנצחה וזיכרון נוספים נראה שהזניחו מעט את בני עדות המזרח ואת מורשתם. במוזיאון ניכר כי בתחום המוסיקה יש לעדות המזרח מורשת מפוארת שהניגון שלה רב שנים ופורט על מיתרים עדינים של הנשמה. דווקא החדר המייחד את המוסיקה של יהדות אשכנז נראה חיוור לעומת החדרים הססגוניים האחרים.

החוויה הייתה מיוחדת ומחברת, ובין המילים הצלחתי לשמוע את דבריו של אלדד ששאל מדוע יש לנו רק פה אחד, אבל שתי אוזניים? כדי שנקשיב יותר מאשר נדבר. זה נכון לגבי מוסיקה ונכון גם לגבי יחסים. כיועצת זוגית ששומעת הרבה פעמים בני זוג שלעיתים רוצים לדבר את עצמם לדעת מבלי להקשיב לצד השני, אימצתי את המשפט.

לאחר הביקור במוזיאון, יצאנו למסעדת השף הכשרה שנמצאת אף היא באותו המתחם “כינור בכיכר”. במסעדה מוגשות מנות בשריות מגוונות, אך כמי שאוכלת דגים, נהניתי מקציצות הדגים ומהסרדינים ובעיקר הופתעתי לאכול לראשונה במסעדת שף שהיא גם כשרה ושמחתי לדעת שגם שומרי הכשרות יכולים ליהנות ממנות איכותיות ואסתטיות.

kinor 1

צלמת: אירית דגמי

שבעות ומרוצות, יצאנו בריצה קלה לאוטובוס, הקור הירושלמי של שעות הערב היכה בנו חשופות, ונסענו ללון במלון רמת רחל. מצחיק, אבל יצא לי לשמוע וגם לעבור ממש ליד קיבוץ רמת רחל כמה וכמה פעמים, אך מעולם לא יצא לי לבקר בו. שמחתי על ההזדמנות המצוינת לבקר בקיבוץ הייחודי הזה שנמצא בתוך העיר, אך מרגיש כמו חלקת רוך טובה ומנחמת. המלון נעים והחדרים מזמינים ולשמחתי השכילו לבנות חלון ענק שמאפשר לראות את הנוף יוצא הדופן והנוגע שמצליח לחדור אל תוך החדרים. ארוחת הבוקר הייתה מגוונת ונעימה, עם אפשרות של הכנת חביתות אישיות וגם מכונת קפה לחובבים. העמסנו די הרבה אוכל ונשארנו לקשקש עוד ועוד, אחרונות חביבות במסעדה.

IMG_20180109_085332236_HDR

צילום: יעל כהן מרדכי

ramat bk 3

צילום: ליטל ירון

ramat bf 1

לשוהים במלון מוצעות פעילויות רבות וסיורים וגם אפשרות של רכישת סל פיקניק ובילוי אינטימי עצמאי באזור. בעונה ניתן ליהנות גם מקטיף של דובדבנים אורגניים, המשתרע על פני כ- 200 דונמים. רשמתי לפני לחזור בעונה עם המשפחה.

בינתיים אנחנו הבלוגריות יצאנו לסיור מודרך עם איש כריזמתי וגדול, ולא רק במימדיו, בשם רון דותן. עלינו יחד במעלית לנקודת התצפית המדהימה שנמצאת על גג המלון וליד המעלית אמר דותן “עזבתי את הדת כדי להתקרב לאלוהים”. המשפט הזה תפס לי את האוזן וחייכתי לעצמי בשקט. מדהים שלפעמים הדברים המשמעותיים והנוגעים נאמרים בכלל בין השורות ולא כחלק מה”תכנית” עצמה. שמענו מדותן על הלחימה העיקשת של בני הקיבוץ לצד לוחמי ההגנה והאצל במלחמת העצמאות. הקיבוץ עבר מצד לצד שלוש פעמים ולשמחתנו בסוף נשאר בצד שלנו.

ish kibutz

צילום: אירית דגמי

המשכנו לטייל בקיבוץ והגענו לגן הארכיאולוגי. ארכיאולוגיה אמנם משעממת את חלקנו, אבל אותי אישית היא מפליאה ומרגשת בכל פעם מחדש. לראות שרידים של פסיפס, מקוואות וחיים שלמים שהיו כאן מתקופת בית ראשון ושרדו עד ימינו, כ 3000 שנים, זו זכות גדולה.

משם המשכנו לחוות אייל- חווה אקולוגית טיפולית ועצרנו כמובן לעשות סלפי עם עיזה וכבשה.

archio

צילום: פאני רבינוביץ

ez

“שתהיי לפוסט ולא לזנב”. אני לא באמת מברכת את העז, אלא בעיקר מנסה למנוע מבעדה לנגוח בי.. צילום: פאני רבינוביץ

בסיום הסיור חשבנו שמזמן כבר לא אכלנו משהו ושמנו פעמינו למרכז העיר שוב, הפעם לארוחת צהריים במסעדה הותיקה “דולפין ים”. שמחתי על הבחירה המוצלחת כי שבועיים לפני כן, במקום לבשל ארוחת שישי, האיש שלי ואני החלטנו לקחת את הבנות וללכת למסעדה. בירושלים לא מובן מאליו למצוא מסעדות טובות שפתוחות בשבת, אך “דולפין ים” פתוחה גם פתוחה וכך הגעתי עם משפחתי האהובה לארוחת ערב שבת מפנקת.

בחזרה לארוחה עם חברותיי הבלוגריות, חלקנו טענו שאנחנו לא ממש רעבות, בכל זאת אכלנו ארוחת בוקר גדולה במלון רמת רחל, אך כשהתחילו להוציא את המנות, גילינו חלקים נוספים בקיבתינו והתחלנו להעמיס. אך נתקלתי באתגר: חלק מהבלוגריות הסועדות הן חובבות צילום ואוכל וחלקן בלוגריות אוכל מדופלמות ממש שחייבות, אבל חייבות לעשות בוק ב 360 מעלות לכל מנה בטרם נעיצת המזלג. מדובר בשיעור חשוב בדחיית סיפוקים, אין ספק.

sabiche

fish

צילום: גבירה ולקוביץ

נהנינו וזללנו מכל טוב, הלחם החמים והאוורירי שהוגש לשולחן לצד סלטים מגוונים היה טעים באופן שערורייתי. הוגשו לנו מנות ראשונות מדהימות בזו אחר זו, שלל פירות ים, ריזוטו פטריות וסלמון ועוד. לעיקריות זללנו דגים ושוב מגוון פירות ים ופלטת בשרים ועוף וכל הבא ליד, ובעיקר לפה. היה כל כך טעים ומפנק, אבל לשמחתנו, נותר לנו מעט מקום בקיבה של הקינוחים, שזו כידוע, קיבה נפרדת.

כחובבת גדולה של גלידות, אני יודעת לזהות את הטובות, על הגרועות אני אפילו לא מבזבזת את הקלוריות. ושמעו לי, הקינוח של גלידת החלווה הוא פשוט חובה. הקינוח הזה כשלעצמו הוא כבר סיבה מספיק טובה לחזור שוב למסעדה!

ice cream

צילום: אנג’ליקה אגבייב

שבעות ומרוצות שבנו לביתנו מלאות חוויות וחברויות חדשות שנרקמו להן במהלך היומיים עמוסי כל טוב שחווינו יחד. ואני חייכתי מבפנים והרגשתי גאה בעיר היפה שלי, שהצליחה להראות לנשים שהגיעו אליה מרחבי הארץ את קסמה וייחודה. ראינו את הישן מול החדש, את ירושלים של מעלה: ההיסטורית; העתיקה; התנ”כית במפגש שלה עם ירושלים של מטה ובעיקר עם שנת 2018 וגם עם דור הטבלטים והמסכים, זה שמומלץ לתקשר איתו בעיקר באמצעות אימוג’ים בווטס אפ. הדור שאוהב מאוד לנוע באמצעות הסגווי ולשחק במשחקי הוידיאו. נראה שירושלים, למרות התדמית השמרנית והמיושנת, דווקא לא מהססת להעז ולהתקדם. מוזמנים לגלות בעצמכם את ההפתעות ואת החידושים. ממליצה בחום, גם לירושלמים מבינינו, שכמוני, אוהבים לדבוק באותם המקומות המוכרים. יש לעיר הזו עוד הרבה הפתעות, רק צאו לגלות.

ben shatak

מדרחוב בן- שטח המחודש. צילום: אודליה בקרסקי

תודה על ההזדמנות המופלאה להשתתף בסיור המפנק של #סלונה_מטיילת ולכל המקומות הנהדרים שהזמינו ואירחו אותנו כיד המלך. יצאנו מלכות.

עוד מהבלוג של יעל כהן מרדכי

שלום עולם!

ברוכים הבאים לבלוג החדש שלי!...

פורסם לפני 9 months

שבע עונות של רושפלד הן שש יותר מדי

במשך שבע עונות של מאסטר שף שבדיעבד אולי היו צריכות להיקרא "מאסטר דוש" השתתף יונתן רושפלד בתור שופט מוערך ובעל ידע. שופט קשוח ומחוספס שממש לא עושה חשבון. האמת, בגלל זה אהבנו אותו כל כך. כי הוא תכל'ס ולא רואה בעיניים או...

סלע שלא מחליקה לנו בגרון

ישבתי לתומי וצפיתי בעוד תכנית של ''מאסטר שף'' ותוך כדי התבאסתי והתמרמרתי על מה שהם מכינים ועל הפער של כל השפע הזה אל מול מה שהיה (או לא היה), לי במקרר באותו רגע נתון ואז זה הגיע, הפסקת פרסומות (ועוד אחת ועוד אחת ועוד אחת)...