יָאִיר נוֹסֵעַ לְהֹדּוּ עִם אִמָּא וְאַבָּא

גם אני רוצה שילדי ירצו לנסוע איתי לחו״ל כשיהיו בני 26, אבל…

*** עדכון: כמה שעות אחרי שפרסמתי את הפוסט התפרסמו הידיעות הראשונות: יאיר לא נוסע. זו החלטה נבונה, חבל שלא יוצאת הצהרה מתאימה לצידה. עדיין מציעה את ההצעה שבסוף הפוסט ומקווה לשמוע את ראש הממשלה מתחיל להתיחס לנושאים המוזכרים ***
יָאִיר נוֹסֵעַ לְהֹדּוּ עִם אִמָּא וְאַבָּא  ואני חושבת: איזו משפחתיות יפה, לא כל אחד זוכה להרמוניה כזו. גם אני רוצה שילדי ירצו לנסוע איתי לחו״ל כשיהיו בני 26!
/
יָאִיר נוֹסֵעַ לְהֹדּוּ עִם אִמָּא וְאַבָּא ואני חושבת: אולי בכל זאת בפעם הזאת היה ראוי להפעיל קצת סמכות הורית? התחשבות בסערה הציבורית? הרי גם התגובות שתמכו בו, בסופו של דבר אמרו ״כן, התנהגות מגעילה, אבל…״. האין זה פרוש קצת מרחיק לכת ל"חנוך לנער על-פי דרכו”?
/
אַבָּא לוֹקֵחַ אֶת אִמָּא וְיָאִיר לְהֹדּוּ. המחשבה שאבא נתניהו עשוי להתחשב בסערה הציבורית היא חלום באספמיה: נתניהו לא נוהג לקחת אחריות כלשהי בעקבות ביקורת או להתיחס להטרדות מיניות.  הוא הודף, הוא מסביר שזה נועד ״להפיל״ אותו, זאת אומרת את הממשלה כולה. ואם לשים את הקלפים על השולחן: הוא לא מתיחס להטרדות מיניות נקודה. הוא שתק גם כשהתגלו כאלה בסיעתו, במשרדו, בכנסת. הנשים שסביבו והשרות שלו לא ראו צורך להתיחס לשתיקתו.
השרות?  השרות שקד ורגב, מתי הן בעצמן תמכו במאבק נגד הטרדות או זנות? ואם הן מזועזעות כל כך מ״פרשה יאיר, ההקלטה, עובדי המדינה והחשפניות״ עד כדי בחינת אפשרות לשינויים תחוקתיים, מדוע הן עוצרות בהקלטות? בחוקים מהם הבוס שלהן ירווה נחת?  האם איו עוד דבר מה ששכחנו?
/
הנה הצעה נוספת שאפשר להניח על השולחן עקב הפרשה הזו ובכלל: ילדי ראש הממשלה יסמכו לתקציב המדינה כל עוד הם קטינים. כשיתבגרו, יצאו לחופשי, מחוץ לעין ולכיס הציבורי. זה טוב לכל הצדדים (חוץ מהכיס של אבא). כך, למשל, הטענה שראש הממשלה, בעל המשפחה מלוכדת כל כך, לא ידע מי החברים של הבן שלו גם כשאלה מרוויחים מליארדים מפעולותיו, תהיה קצת יותר אמינה.
שלא יובן אחרת: מפרגנת חופשה משפחתית מהתקציב הפרטי, כמו כולנו, הרחק מהמצלמות.
/
זה כמובן היבט מצומצם מאוד, אחד מני רבים, שאפשר להסיק מהפרשה הזו. נתניהו מצליח פעם אחר פעם לקשור את הביקורת עליו בנסיונות ״להפילו״ ובכך מנטרל ביקורת עליו מתוך המחנה וכל צורך להסיק מסקנות כלשהן, גם אם הן מינוריות כמו להגיד לבן הפוחז: אדוני, לנסיעה הזאת אתה לא נוסע. אף אחד לא ״יפול״ מזה.
/
יָאִיר נוֹסֵעַ לְהֹדּוּ עִם אִמָּא וְאַבָּא  וזה נשמע כמו ״נא באוזן״.
.

כַּפַּיִם.

עִדְכּוּן: אַבָּא וְאִמָּא לֹא לוֹקְחִים אֶת יָאִיר לְהֹדּוּ, הֵם לֹא מַסְבִּירִים לָמָּה אוֹ אִם יִסַּע אִתָּם בַּפְּעָמִים הַבָּאוֹת. יָאִיר יֶלֶד גָּדוֹל וְיָכוֹל לְהִסְתַּדֵּר לְבַד.
משפחת נתניהו
יעל ברזילי
צלמת, כותבת, תושבת חוזרת, נקלטת, מתחבטת, אם, דיסלקטית (סוג של), מעורבת, חוקרת, מחפשת, מתקשרת, אופטימית עד כדי הדחקה. וגם קצת, תסלחו לי על המילה פמיניסטית.