מה הן רוצות מעיתון ״הארץ״?

מגיע לנו עיתון לנשים חושבות.

בחורה עם מחשב נייד

אישה נכנסת לחנות ומבקשת למדוד מכנסיים. המכנסיים קטנים מדי והמידה הגדולה יותר חסרה. המוכרת לא מאבדת את העשתונות ואומרת: ״זו בדיוק המידה שלך, שאני אסביר לך למה?״

כך מתייחס עיתון ״הארץ״ למגדר שלי. תחת איצטלה ליברלית וטענות לחופש הביטוי נושבת רוח שובניסטית מדפי העיתון וקמפייני הפירסומת שלו. נציגי העיתון מסבירים ללקוחות מדוע התחושות שלנו מוטעות, וזה בדיוק העיתון למידתינו. אבל אנחנו הלקוחות החושבות והעיתון הזה קטן לנו.

 

תיראו, יש דברים שאנחנו לא רוצות בעיתון שלנו ושום טור של צפי סער או רויטל מדר לא יאזן אותם: לא רוצות הגדרות אונס בתשבץ, לא רוצות רמיזות שובניסטית ב״נמוך גבוה רע טוב״, לא רוצות מאמרי דיעה המצדיקים אונס (זאת דיעה? ״הצבת מראה״ בתחת שלנו), לא רוצות מדור ספרות מדולל קול נשי.

 במהלך ההיסטוריה סבל המאבק הפמינסטי לא פעם מחוסר שיתוף פעולה של גורמים ליברלים מקבילים, דוגמא  לכך הבאתי בפוסט הקודם, על ארועים שקרו לפני 37 שנים. רק בתקופה האחרונה דנים היסטוריונים האם לחוסר שיתוף הפעולה הזה אין השלכות רחבות יותר על אופיה הליברלי של החברה.

לכאורה עיתון המייצג מלחמה על זכויות אדם אמור להיות הבית הטיבעי של תנועה פמניסטית. מדוע זה לא כך? נראה שבמוקדי הכח יושבים באופן מסורתי אלה שלא מייחסים חשיבות למאבק הספציפי שלנו או אינם מודעים למגבלותיהם. אם תגוייס עורכת למדור ספרות, יתכן ויתגלה  שנשים יודעות בעצם לכתוב לא פחות מגברים. ידוע שעורך המדור עבר תקופה לא פשוטה, ומגיעה לו חופשה, למה שלא ננסה? אולי העורך הראשי זקוק ליועצת?
מר שוקן, אנחנו לא מעוניינות בעיתון נוסף, כלומר נשמח, אבל זה אכן לא ריאלי. אנחנו מקוות שהשערוריה האחרונה לא תהיה קטלנית, ושתמצאו את הדרך להחזיר את הלקוחות. הפעם ידרש כנראה שינוי רדיקאלי לצורך כך.

.

.

הנה רעיון שלא עלה על דעתך: מדוע שהארץ לא יהיה אותו עיתון ליברלי שמגויס גם עבור המאבק של מחצית האוכלוסיה אליה אתה לא שייך? אם הצוות הנוכחי לא מסוגל להוביל שינוי כזה, קחו יעוץ, לא חסרות נשות מקצוע שישמחו לעזור לכם להפוך את הארץ לעיתון ליברלי אמיתי.

לא בושה לבקש עזרה כשצריכים.

יעל ברזילי
צלמת, כותבת, תושבת חוזרת, נקלטת, מתחבטת, אם, דיסלקטית (סוג של), מעורבת, חוקרת, מחפשת, מתקשרת, אופטימית עד כדי הדחקה. וגם קצת, תסלחו לי על המילה פמיניסטית.