טוב ליהודים

האם אנחנו משתתפים בתכנית ריאליטי בכיכוב דונאלד טראמפ, או שאלו החיים עצמם? ואיך זה קשור לסטף קרי ולברון גיימס?

הרחק הרחק, מעבר לגבעות סטטוסים ונהרות המילים השוצפות, במעבה ג׳נגל סבוך הפוסטים בו שורצים נחשי הטוקבקים, יושבת המועצה העליונה שמחליטה מה מתאים לתסריט תכנית הראליטי ״טוב ליהודים״. איש לא יודע מי חבר במועצה ולא נחשף לפרוטוקולים הפנימיים שלה, כל חבריה חתמו על חוזה סודיות.

בשנה שעברה למשל, החליטה המועצה שקליבלנד קאבלירז מה-NBA זה טוב ליהודים ולברון ג׳יימס, שחקנה האימתני – הוא מלך (המאמן שלהם הוא סוג של ישראלי, וזה מספיק). טוקבקים זריזים הביאו צ׳אפחות ווירטואליות לכל מי שלא יישר קו, והבהירו שללכת נגד החלטות המועצה –  זו בגידה!

אך אויה, תפנית בעלילה – המאמן הישראלי פוטר! בכינוס חרום של המועצה , הוכרז לברון ג׳יימס כאויב העם היהודי, חארה של שחקן, ומיד נמצא מחליף, שחקן חביב וחייכן, סטאפן קרי (יש לו כתובת קעקע בעיברית!)

 לא תמיד המניע מאחורי החלטות המועצה ברור כמו במקרה לברון הנ״ל. קחו לדוגמא את דונאלד טראמפ. מה הוא בדיוק עשה למען עם ישראל, כדי לזכות בגיבוי המועצה? קצת התגזענויות על מוסלמים, והופ – העם היהודי מתיישר מאחוריו? מה הוא עשה בשבילנו? אה?

כאשר התבקש טראמפ ע״י כתב ה-CNN להתיחס לדרישת הליגה נגד השמצה להתנער  מהתמיכה של ארגון המזוהה עם ה-KKK, הגיב באופן שהיה מקבל את הציון ״נכשל״ בכל חוג דיבייט במתנ״ס (שפה דלה, חזרה על משפטים ריקים, התחמקות גמלונית):

[youtube e9geYl9J_Mc]

״תבין, אני לא יודע שום דבר על דיוויד דיוק, אוקי? אני לא יודע על מה אתה מדבר בכלל עם “עליונות לבנה״ (white supremacists). אז אני לא יודע, לא יודע, הוא תרם לי, או מה קורה? כי אתה יודע, אני לא יודע שום דבר על דיוויד דיוק, אני לא יודע שום דבר על ״עליונות לבנה״, אז אתה שואל אותי שאלה שאני צריך לדבר על אנשים שאני לא יודע עליהם כלום״.

המראיין מתעקש ושואל, גם אם אינך יודע תרומה או לא, האם תגיד שאתה מגנה את הארגונים האלה ושאתה לא מעוניין בתמיכתם?

״ובכן, אני צריך לבדוק את הקבוצה! אני לא יודע על איזו קבוצה אתה מדבר. אתה רוצה שאגנה קבוצה שאני לא יודע עליה שום דבר. אם תשלח לי רשימה של הקבוצות ואעשה בדיקה…

אני מדבר על דיוויד דיוק וה-kkk, אבל…

״בכנות, אני לא מכיר אף דיוויד דיוק, אף פעם לא פגשתי אותו, אני די בטוח שלא פגשתי אותו, ואני לא יודע עליו שום דבר…״

 

אז האיש הזה ש״לא שמע״ על וויט ספראמיסס ועל kkk, מילא שהוא שקרן, גזען, שובניסט, גס רוח, שטוח ועילג, הוא טוב ליהודים?

זו לא תכנית ראליטי, אלו החיים עצמם!

BIBIאRUMP

יעל ברזילי
צלמת, כותבת, תושבת חוזרת, נקלטת, מתחבטת, אם, דיסלקטית (סוג של), מעורבת, חוקרת, מחפשת, מתקשרת, אופטימית עד כדי הדחקה. וגם קצת, תסלחו לי על המילה פמיניסטית.