יש תאילנדית בשרון!

מסעדה תאילנדית חדשה וסודית בהוד השרון, וכדאי לבוא לבדוק ולספר לחברים שגרים באזור. אני מעודדת את פריחת המטבח התאילנדי (המעולה!) בארצנו.

אני מתגעגעת לאוכל תאילנדי, לטעמיו העדינים והמתוחכמים, לגיוון שבו, לסלט פפאיה טרי, לקינוחים המיוחדים (משעועית או אורז עם מנגו…) אבל בעיקר למנות הקארי.  בימים אלה של כפר גלובלי אפשרי להתגעגע למאכלי מקום שמעולם לא היית בו.

בעמק החיות המוזרות, הוא עמק בסיליקון, יכולתי להחליט ש"בא תאילנדי היום" ותוך רבע שעה לטבול אורז בתבשיל קארי חריף. ופה – שמעתי שיש מסעדה מעולה בתל אביב, אבל זה דורש תכנון, נסיעה, וחניה ולכן לא פותר את הגעגוע.

עוד אני מתחבטת בבעיה, שוקלת אפילו לבשל בעצמי (קורס הבישול היחידי שאי פעם עשיתי היה בישול תאילנדי, ואם מסתמנת פה אובססיה – אז כן), והנה נלחש לי שבאזור שלנו, בלב השרון, נולדה מסעדה של המטבח הנפלא הזה! ומיד יצאנו למשימה, אני והמתבגרת, נחושות בדעתינו לחקור את הסוגיה.

את המסעדה פתחה צמרת (גבריאל) אריאלי, זה השם שבחרה לעצמה כשהגיע מתאילנד לארץ לפני עשרים שנה בעקבות אהבה. בעשר השנים האחרונות היא מנהלת מספר דוכני נודלס בקניונים, ואת המסעדה "איוטאיה" פתחה לפני כשמונה חודשים.

לא קל לפתוח עסק בארץ, ומאתגר יותר כשאת לא ישראלית מלידה ומקושרת בהתאם. למרבה הפלא העובדה שצמרת היא נצר למלך תאילנד החמישי לא מרשים אף פקיד במשרד ממשלתי בארץ הקודש.

המסעדה הקרויה על שם עיר הבירה הקדומה של תאילנד (לפני סיאם ובנקוק) מציגה תפריט אותנטי נטול המצאות היברידיות כמו "קרם ברולה טפיוקה"  או "מלבי תה ירוק", התפריט מכיל מנות קלאסיות האופיניות למסעדות  (ששונה מהבישול התאילנדי הבייתי). גם העיצוב מזכיר מאוד מסעדות מקבילות: דקור מיובא מהמזרח, ותמונת המלך במרכז המסעדה.

התפריט, אם כך,  התקבל בקריאות שמחה (וגירגורים) שלי ושל המתבגרת כשמצאנו את המאכלים "שלנו".

פתחנו בסלט סום-טאם פפאיה מרענן:

המתבגרת היתה מאושרת לגלות את המנה האהובה עליה נודלס סי-איו:
ואני את אחת המנות החביבות עלי – קארי פה ננג (משום מה בתפריט תבשילי הקרי נמצאים תחת סעיף "מרקים" וזה מטעה. המנה אמנם שוחה ברוטב, אבל היא מגיעה עם אורז), טעים להפליא!
הערה: הספקתי בנתיים לבקר שוב במסעדה ומנת הקארי הירוק היתה מעולה אפילו יותר!

לגמנו מייפל תאילנדי אדום (לי היה שוב מתוק מדי והמתבגרת שמחה שהיא לא צריכה לחלוק). כמעט הוטענו ע"י הכיתוב "קפה קר" בתפריט. אנחנו מכירות כ"Thai ice tea"'  – טעים טעים והולך מצוין להרגיע מנות חריפות.

לקינוח קיבלנו טעימה מקינוח שלא נמצא בתפריט, שעשוי מ…שעועית, גריסים וחלב קוקוס. צמרת מהססת להכניס קינוחים כאלה לתפריט, ומכינה טעימות קטנות כדי לקבל פידבאק ישראלי. אני מאוד מקווה שהיא תוסיף לתפריט פריט משתנה של "קינוח היום" ותפתיע אותנו קצת. אנחנו התלהבנו!

עד כה צמרת-גבריאל נמנעת מפירסום באופן מכוון (לא מצאתי אף מילה על המסעדה באינטרנט!), היא רוצה לגדול לאט ובימים אלו ממתינה לשף נוסף מתאילנד, שיחלוק עימה בעומס.

אז לפני שכולם שומעים על הסוד הזה, היו אתם הראשונים מבין חבריכם שעושים לייק למסעדה המצוינת אך לא מצויצת הזאת.

עדיין אין לה אתר ולא דף פייסבוק, אז הכוונה ללייק מעשי – לבוא ולסעוד, ולספר לחברים שגרים באזור וגם אלה שלא.

ואם לא בשבילכם – אז בשבילי, כי יש  לי אינטרס שהמסעדה הזאת תצליח, ותהיה לי אפשרות לתאילנדי ספונטני.

ואם לא בשבילי, אז בשביל גבריאל, כי היא מבשלת ומארחת נפלא.

איוטאיה, הפטיש 12 גיל עמל, הוד השרון (בתחנת הדלק, ליד לחם ארטיזן). פתוח כל יום מלבד יום א'.  ( 5 דקות נסיעה מקניון G של כפר סבא, מול מושב אלישמע)

יעל ברזילי
צלמת, כותבת, תושבת חוזרת, נקלטת, מתחבטת, אם, דיסלקטית (סוג של), מעורבת, חוקרת, מחפשת, מתקשרת, אופטימית עד כדי הדחקה. וגם קצת, תסלחו לי על המילה פמיניסטית.