לזכור לקחת את הילדים איתכם מהרכב!

איך קמפיין נוכחי של משרד הבריאות הקורא לא לשכוח תינוקות באוטו עלול דווקא להגביר שכחה? ג'ני קפלן מציעה פתרון.

קרה לכם פעם שניסיתם לא לשכוח דבר מסויים כמו מטריה, מפתח או מסמכים, הזכרתם ושיננתם לעצמכם כל הזמן "לא לשכוח את המטריה, לא לשכוח את המטריה" וכשיצאתם, גיליתם ששכחתם אותה בבית, בבית קפה או במשרד? לי באופן אישי זה קרה לא מעט פעמים מתוך הסחת דעת או פשוט שכחה ברגע אחרון.

כמי שבמסגרת עיסוקה (מאמנת כושר ותזונה און ליין, אלופת ישראל ארבע פעמים ברצף בהנפת קטלבלס ומאמנת בשיטת NLP), שעוזרת למתאמנים לשפר את הכושר ואת הרגלי התזונה שלכם ולטעון אותם במוטיבציה לשינוי מחשבתי וגופני ממקום בריא, באופן קבוע כדרך חיים, אני מאמינה בכוח התודעה ובשימוש בשפה ליצירת התנהגות שיוצרת מציאות, ותוצאות רצויות בחיינו.

לכן, כשנתקלתי בקמפיין החדש של משרד הבריאות (יוזמה מבורכת ובעלת חשיבות עליונה) הקורא לא לשכוח ילדים ברכב תחת הסלוגן "אל תשכחו אותי באוטו", הבנתי מיד שיש כאן מסר בעייתי, שהטריד אותי במיוחד כאימא לעתיד וכמי שזוכרת היטב מקרים מחרידים של שכחת ילדים ברכב שהתפרסמו בתקשורת.

19598656_1267550080023567_2082889462482760054_n

איך השימוש במילים ״אל תשכחו״ בקמפיין עשוי דווקא להגביר שכחה?

חשוב לדעת ששימוש בשפה חיובית, מעצימה ומניעה לפעולה וגם ההפך, משפיע על הרגשות שלנו, מפעיל שרשרת של פעילות כימית במוח ובגוף, ויוצר התנהגות. המוח האנושי קולט, אוסף, מסנן ושולף את המידע בדרך מסוימת, וכאן חשוב להבין שמדובר בתופעה פסיכולוגית ידועה שנובעת מאופן פעולה של המוח שמבצע סינון מידע למודע והלא מודע. כשמשתמשים במשמעות שלילית, כלומר במילים עם מילה ״לא״, המוח שומט את הלא. עם מה נשארנו? עם המילה בעלת המשמעות השלילית ועם התנהגות ומציאות שרצינו להימנע ממנה – "תשכחו". אתם בטח מכירים כשאנו מנסים ״לא לשכוח״ בכל הכוח – בטוח נשכח ברגע אחרון.

אני מאמינה כי אין הורה אחד בעולם ששכח את הילד ברכב בכוונה. מה שקורה זה שהמוח נשאר רק עם המשמעות שהוא קלט אחרי ששמט את ה"לא" – שתשכחו אותי באוטו. כמה עצוב.

אז מה הפתרון?

לפי שיטת NLP – neuro linguistic programmingשיטה מדעית מהפכנית להכרת השפה הסודית של המוח,  שעוזרת ליצור מחשבות מעצימות, להיפטר מדפוסים מעכבים, מפחדים, ומהרגלים ישנים שכבר לא משרתים ולהניע לפעולה על מנת ליצור שינוי משמעותי בחיים ולהביא לתוצאות רצויות בכל תחום בחיים – אני מציעה פתרון פשוט. להשתמש במילה חיובית, מניעה לפעולה רצויה שאותה כולנו רוצים להשיג. לזכור לקחת את הילדים איתכם מהאוטו!

unnamed (21)

לסיכום, אם נעשה שימוש במילים ומשמעויות חיוביות ומניעות לפעולה רצויה, נוכל לחוות שינוי משמעותי בכל רבדי החיים, והכי חשוב, לשמור על הילדים שלנו בריאים ובטוחים, וכמובן תמיד לזכור להוציא את התינוק או ילד מהרכב. ממליצה לדאוג גם לעוגן נוסף שיעזור לזכור, למשל לחבר את הזיכרון לתחושה נעימה, לחוויה שכל המשפחה שמחה יחד. אפשר לעשות צביטה בכף היד כתזכורת שעשיתם את זה וילד איתכם מחוץ מרכב. או כל מה שעוזר לכם לזכור.

אני קוראת למשרד הבריאות לשפר את ניסוח המסר בקמפיין החשוב ומציל חיים כדי שנשיג ב-100 אחוז את המטרה המשותפת. הקמפיין עתיד להופיע בתפוצה רחבה, שילוט חוצות, קמפיינים באינטרנט וכד', לכן חשוב שהציבור ייחשף למסר שיבטיח את המטרה וכתוצאה – בטחון ורוגע של כולנו הורים וילדים כאחד. המסר היחיד שיכול לעשות את העבודה – מסר עם משמעות חיובית מניעה לפעולה רצויה, בלי מילות "לא".

במקום "לא משאירים תינוקות ברכב" כפי שרשום בתחתית המודעה – רצוי שיופיע מסר כגון:

יוצאים רק יחד עם התינוק מהרכב. / תמיד לוקחים תינוק איתכם ביציאה מהרכב.

וכמובן המסר המרכזי – לזכור לקחת ילדים איתכם מהרכב! בבקשה.

unnamed (76)

 לטיפים ואימונים נוספים, בקרו באתר שלי WOW YOUR BODY, עקבו אחרי בדף הפייסבוק ובאינסטגרם ותישארו מעודכנים וחטובים.

ג’ני קפלן

מאמנת כושר בשיטת PRIMAL MOVE, TACFIT :WOW YOUR BODY KETTLEBELLS , FMS – Functional Movement Screen TRX,  HIIT, FLEXIBLE STEEL מייסדת “בית הספר של ג’ני לגוף WOW” – תכניות כושר ותזונה און ליין עם ליווי אישי אלופת ישראל בספורט הנפת קטלבלס 4 פעמים ברציפות אימוני כושר אישיים / יעוץ כושר ותזונה און ליין/ סדנאות והרצאות לעסקים בתחומי כושר, תזונה ואורח חיים בריא לתיאום האימונים וסדנאות ולהרשמה ל”בית הספר של ג’ני לגוף WOW” צרו קשר בטלפון: 054-2000-995 אלעד – המנהל האישי והמקצועי שלי *מדריכת תזונת ספורט מטעם “קמפוס שיאים” אונ’ תל אביב *בעלת תואר ראשון BA בפסיכולוגיה, אונ-טה הפתוחה *בעלת “בלוג הכושר של ג’ני”, ערוץ הכושר WOW YOUR BODY ואתר WOW YOUR BODY JK_Logo_Transp

קאבר