איך הגוף משתנה וחוזר לעצמו אחרי הלידה

תיעוד מדהים איך הגוף משתנה וחוזר לעצמו אחרי הלידה אצל מאמנת כושר ותזונה און ליין ובעלת בלוג הכושר של ג'ני WOW YOUR BODY ג'ני קפלן.

ג'ני קפלן מאמנת כושר ותזונה און ליין בתיעוד איך הגוף חוזר לעצמו אחרי הלידה

_ANF7612

שבוע 38. לובשת סט של Adidas. צילום: Josef Anah

איך הגוף משתנה וחוזר לעצמו אחרי הלידה? כמאמנת כושר און ליין ובלוגרית, השאלה הזו עניינה אותי לפני הריון לכן החלטתי לתעד ולשתף את התהליך האישי שאני עוברת בפרק הנוסף בחיי כאמא.
מתרגשת לקרוא פניות רבות למייל ובהודעות מנשים שמקבלות מהשיתוף שלי השראה וכוח – תודה לכן, אתן המנוע שלי וזה הדדי.
״רציתי להגיד שאת נראית מהממת בהריון, פתאום זה נראה פחות מפחיד ממה שחשבתי. אחרי שראיתי אותך בתמונות, התחלתי לחשוב יותר לכיוון ההריון״.
״מרגש כל התהליך הזה. אנחנו מצפים לבת. מאוד עזר לי עד כה כל מה ששיתפת״.

חזרה לגזרה אחרי הלידה. מודה, לפני שנכנסתי להריון, אחד הדברים שהכי הפחידו אותי, אחרי הלידה עצמה, הייתה כמובן הסוגיה החזרה הגזרה. פחדתי שאאבד את הגוף שעמלתי עליו לא מעט, פחדתי שהעור כבר לא יהיה אותו הדבר, פחדתי להשמין ולאבד שליטה על הגוף שלי. כן כן, גם אחרי שהפרעות אכילה כבר שנים רבות מאחורי ופיתחתי שיטה שמאפשרת לי ולנשים רבות לאכול בריא, טעים, לשובע, בלי לספור קלוריות, וליהנות מגוף חטוב, בריא וסקסי, מצאתי שבתוך תוכי כונן הספק. אך מה הפלא, ברגע שפגשתי את הפחד ואת הספק בארבע עיניים, לא היה לי ספק שאני אתגבר על הכל בקלות ובסבלנות עם כל הכלים שיש ברשותי.

בהריון עצמו עליתי כ-11-12 קילו. התחלתי מ-57 ק"ג וסיימתי עם 69 ק"ג. אחרי 6 שבועות די חזרתי למשקל ההתחלתי פלוס מינוס 1-2 ק"ג. ההבדל הוא במסת השריר ולכן הגוף נראה פחות שרירי מה שלא מפריע לי להמשיך לאהוב אותו. יתרה מזו – קיבלתי בוסט של מוטיבציה מחודשת להתאמן ולהשקיע בעצמי וזה מעולה בעיני, גם כשיש הרבה יותר מטלות והרבה פחות זמן מהעבר.

בתמונה – אני 3 ימים אחרי הלידה ואחרי שבוע:

unnamed (33)

אחרי הלידה הרגשתי הודיה גדולה לגוף שהצליח לברוא את פלא הבריאה. הגוף היה רגיש וכואב, ונשארה בטנונת חמודה, שלא היה לי מושג איך הכילה תינוק לפני יממה.

אחרי 4 ימים הכאבים פחתו ולמזלי לא היו לי תפרים.
בכל הנקה הרגשתי איך הרחם מתכווצת כדי לחזור למימדים הקודמים, והבטנונת מצטמקת לה בחזרה.
אני לא מאיצה את התהליך ולא מתייסרת שאני נראית פחות שרירית מלפני הריון. אני אוכלת בריא וטוב לפי עקרונות התזונה שלי גם בשבילי וגם בשביל התינוק שאני מניקה ויודעת שהכל יחזור לקדמותו בזמנו.
יש 6 שבועות של החלמה מאוחרת אחרי הלידה שאין להתאמן בתקופה הזו, מה שכן אני עושה כמה תרגילים ספונטניים במהלך היום לרצפת האגן ותרגילי מוביליטי שעוזרים לי לשחרר מפרקים שחווים עומסים כרגע ובעיקר חגורת כתפיים, גב תחתון ומפרקי שורש כף היד מהרמת התינוק.

בתמונה – אני שבועיים אחרי הלידה 

unnamed2 (28)

הימים כל כך אינטנסיביים וממלאים בטיפול בתינוק והסתגלות לשגרה חדשה.
אמהות טריות שואלות אותי מה אפשר לעשות בתקופה הזו לפני החזרה לאימונים. אני אישית משתדלת לנוח בכל הזדמנות, ולעשות פעילויות בסיסיות – לאכול טוב, להתקלח ומדי פעם כשמתאפשר – לצאת לשעה לשאוף אוויר ולשנות אווירה.
ומה עם ״חזרה לגזרה״? התובנה החשובה שמלווה אותי בכל מסע הכושר שלי היא שהגוף שואף וחוזר להרמוניה ולטבע שלו בעצמו בלי שנפריע לו עם שיפוטיות וביקורת כלפי הגוף שלנו! בלי מילות ביקורת ולחץ שמגיעות מתוך תודעת סבל או חוסר בצורה לא מודעת.
עם המון קבלה, הכלה, חמלה ואהבה – הגוף פשוט עושה את זה לבד!
תודה לך גוף יקר שאתה עוזר לאנרגיה לנוע!

בתמונה – אני 3 שבועות אחרי הלידה

unnamed (28)

אז מה קורה 3 שבועות אחרי הלידה?
אני מאוד נהנית מהזמן, טיפול ובילוי עם התינוק שממלא את רוב הזמן.
האתגרים: זמן לשינה, הכנת המזון וזמן לאכול את מה שבישלת.
השינה הפכה למצרך מאוד יקר במיוחד בזמן הנקה ועם זאת היא הכי הנחוצה והחיונית ביותר לשמירה על הבריאות, לתהליך התאוששות וליצירת החלב עבור הזנת התינוק.
הזמנים מאוד צפופים ולכן יש הרבה פחות זמן להכנת מנות מסובכות אם בכלל ולדברים שפעם נראו טריוויאליים לכן נדרשת יצירתיות רבה בהשקעת זמן מינימלית.
קורה לא מעט שהתינוק צריך אותך בדיוק כשאת באמצע הביס. לכן זמני ארוחות קורות גם ב 12 וגם ב 2 בלילה. מה שחשוב הוא לאכול בריא. חשוב להבין שהתינוק ייקח בהנקה בדיוק מה שהוא צריך, לכן האחריות שלי בתזונה הוא לשמור על הגוף והבריאות שלי, לספק את החלבונים, ירקות, שומנים, ויטמינים, מינרלים, פחמימות. וכן, הרעב מאוד מתגבר היות והנקה דורשת המון אנרגיה מהגוף.
פתרונות: זה הזמן לגייס כל עזרא אפשרית מאמא, חמות, אחיות למי שיש, חברות וכמובן בן הזוג. יש הרבה מה הם יכולים לעזור – לשמור על התינוק בזמן שאת נחה, להכין או להביא אוכל טעים ומזין, לעזור לסדר את הבית. לא להתבייש לקבל עזרא.
להקפיד לישון מתי שרק מתאפשר, להוריד את העומס של ״לא מספיקה כלום״ מהראש הרץ וליהנות מהרגע, להיות נוכחת בכל רגעי הקסם עם התינוק.
הכיף: אחרי לידה מתחיל דימום שדומה למחזור כבד שנמשך שבועים-שלושה, שסוף סוף הסתיים ואיתו גם גלי חום מטורפים שחוויתי.
חזרתי לתרגל מדי פעם את תרגילי נשימה בשיטת בוטייקו בשילוב המדיטציה. לפני ובמהלך הריון זה היה טקס בוקר שהוא מאסט. עכשיו שום דבר לא מובן מעליו בחינת מציאת זמן ואני מודה שרגעים ״עם עצמך״ חסרים וזה מוערך וכיף להקדיש לכך זמן בצורה מודעת.

חזרה לאימונים אחרי 6 שבועות: 

חשוב להמתין 6 שבועות אחרי הלידה לפני שמתחילים עם פעילות גופנית. הגוף עבר טראומה, יש הסתגלות לחיים עם תינוק ולהנקה שדורשת המן אנרגיה מהגוף, איחוי רקמות. חשוב לגשת לרופא/ת נשים לבדיקה ולקבל אישור רפואי לחזור להתאמן.

אימונים ראשוניים כצעדים ראשוניים 

[youtube wRe615jp70E]

מטרה ראשונית – לפתוח ולחזק טווחים ותבניות תנועה בסיסיים. ממש הרבה יותר לפני שמגיעים לביצוע של ״תרגילי כוח״ למיניהם. מתמקדת במוביליטי ותרגול בשביל ה״כיף״. הגוף מרגיש ״חורק״ ולכן אני חוזרת לתרגילי בסיס, תנועה מודעת עם הפעלה של שרירים מתוך מרכז שליטה שבמוח, שילוב של נשימה נכונה ויצירת וואקום בבטן.
בוידאו מבצעת תרגיל Birdog עם נגיעת יד בברך שמפעילה אסימטריה בגוף ובמוח, פותחת ומחזקת טווחי תנועה ושרירי הבטן, ידיים, גב, ירכיים – כל הגוף עובד בתרגיל, כמו שאני אוהבת.
בשבוע הראשון אני עושה סט אחד בלבד. זה מספיק כדי לגרות את השרירים, המוח והיחידות המוטוריות. שבוע הבא – עולים טיפה יותר.
אין צורך למהר ולהאיץ בכוח.
אני עושה רק את מה שנעים ומתבקש תוך שילוב של ידע, מדע ואינטואיציה.
רוצים לראות יותר תרגילים יומיים שלי? תעקבו אחרי באינסטגרם ובסטוריז שאני מעלה שם באופן קבוע.

תירשמו ותעקבו @Wowyourbody ו @jennykaplanfitness

בפוסטים הבאים אספר לכם על אימונים נוספים שאני עושה למען הגוף שלי, חזק, בריא, חטוב ומלא אנרגיה.

מאמרים קודמים בנושא הריון ולידה שיכולים לעניין אותך:

כך הגוף שלי השתנה במהלך הריון 

כך התזונה שלי השתנתה בהריון 

 איך עברתי לידה טבעית ופעילה 

עוד פעם סיפרו לך מה את צריכה לעשות? 

באהבה, שלכם,

ג’ני

לטיפים ואימונים נוספים, בקרו באתר שלי WOW YOUR BODY, עקבו אחרי בדף הפייסבוק ובאינסטגרם ותישארו מעודכנים וחטובים.

ג’ני קפלן

מאמנת כושר בשיטת PRIMAL MOVE, TACFIT :WOW YOUR BODY

KETTLEBELLS , FMS – Functional Movement Screen

TRX,  HIIT, FLEXIBLE STEEL

מייסדת “בית הספר של ג’ני לגוף WOW” – תכניות כושר ותזונה און ליין עם ליווי אישי

אלופת ישראל בספורט הנפת קטלבלס 4 פעמים ברציפות

אימוני כושר אישיים / יעוץ כושר ותזונה און ליין/ סדנאות והרצאות לעסקים בתחומי כושר, תזונה ואורח חיים בריא

לתיאום האימונים וסדנאות ולהרשמה ל”בית הספר של ג’ני לגוף WOW

צרו קשר בטלפון: 054-2000-995 אלעד – המנהל האישי והמקצועי שלי

*מדריכת תזונת ספורט מטעם “קמפוס שיאים” אונ’ תל אביב

*בעלת תואר ראשון BA בפסיכולוגיה, אונ-טה הפתוחה

*בעלת “בלוג הכושר של ג’ני”, ערוץ הכושר WOW YOUR BODY ואתר WOW YOUR BODY

קאבר

JK_Logo_Transp