איך עברתי לידה טבעית ופעילה?

אחרי 36 שעות לא קלות של צירים, זירוז עם פיטוצין ולידה טבעית ופעילה ללא אפידורל בשבוע 39 ויום, קרה הרגע הכי מרגש וממלא בחיי מאמנת הכושר ותזונה און ליין ג'ני קפלן, שהפכה לאמא. זה היה שווה כל כאב וכל דמעה. איך כל זה קרה?

unnamed (6)

"ג'ני, איזה אושר, איך עברה הלידה? מחכה לשמוע את סיפור הלידה. בטוחה שהיה לך מדהים!" – שאלו אותי הרבה מתאמנות, קוראות וחברות וביקשו לשתף.

אחרי 36 שעות לא קלות של צירים, זירוז עם פיטוצין ולידה טבעית ופעילה ללא אפידורל בשבוע 39 ויום, קרה הרגע הכי מרגש וממלא בחיי שהפכתי לאמא. זה היה שווה כל כאב וכל דמעה. איך כל זה קרה?

הכנות ללידה

unnamed (1)

התאמנתי בצורה מותאמת כמעט עד לרגע הלידה.

בשבוע 38, הגשמתי חלום. שנים רבות אמנתי מאות נשים בהריון שחוו תקופת הריונות המהנות, מלאות פעילות, בריאות ואנרגיה ואחריהן – לידות קלות, מעצימות וטבעיות. אחרי שנכנסתי להריון בעצמי וילדתי – סוף סוף הבנתי על מה הן דיברו ואיך האימונים שלי משפרים את כל החוויה של הריון והלידה.

חוויתי חיבור מחודש לגוף וצרכים משתנים של הגוף שמכין את עצמו לקראת הלידה והייתי חייבת להעניק את המתנה הזו לנשים רבות נוספות שמתאמנות איתי במסגרת אימוני האון ליין.

unnamed (3)

הגשמתי את החלום שעבדתי מאוד קשה בשבילו מהרבה בחינות. רק לגייס תקציב במימון עצמי עבור לכל אנשי מקצוע ברמה הכי גבוהה, למצוא לוקיישן עם אווירה וסטייל, סגירת קצוות ובדיקת תכנית עם מתאמנות במקביל לעבודה השוטפת תוך הכובד של החודש התשיעי בקיץ ישראלי ולצלם אותה בשבוע 38 להריוני.

התגברתי על כל האתגרים והפקתי סדרת אימונים לנשים בהריון – כי על החלום הזה לא יכולתי לוותר – לצלם סדרה אימונים שתלווה את נשים לאורך כל הריון – תחזק, תגמיש, תיתן אנרגיה ותכין את הגוף לקראת הלידה הפעילה. בעיני זה זכות גדולה וכיף גדול עבור מי שתתאמן איתי באימונים שבסדרה.

אחרי הצילומים הרגשתי ירידת מתח ואמרתי לעצמי: עכשיו אני מוכנה ללידה.

unnamed (2)

במהלך שבוע הקודם ללידה, ניסיתי לדמיין איך היא תתרחש. עשיתי מדיטציה, תרגילי תודעה ו- NLP, כווננתי את עצמי ללידה קלה, טבעית, מעצימה, בריאות לי ולתינוק. דמיינתי לפגוש צוות תומך שיכבד את הרצונות והצרכים שלי. התיק לבית החולים היה מוכן כבר שבוע לפני וחיכה ליד הדלת.

תחילת הלידה

ב 5 בבוקר ביום שבת, בשבוע 39 ויום, ירדו לי המים. עוד לא הרגשתי כאבי צירים. התקשרתי מייד לוורד דלאל, מיילדת, מאמנת להריון, לידה והורות שנתנה לי אישור והנחיה לפעולה.

ניצלנו את הזמן להתקלח, להכין ולאכול ארוחת הבוקר מזינה בבית כי מי יודע מתי הלידה תתחיל ומתי תסתיים. לקחנו צידנית קטנה עם פירות, אגוזים, דבש ושמן קוקוס לנשנושים בריאים במסדרונות בית החולים. ב 7 בבוקר יצאנו לכיוון תל השומר. בדרך התחלתי להרגיש כאבים שדומים לכאב מחזור קל.

הגענו למיון נשים, עברנו רישום, חוברתי למוניטור למשך כשעה, בדיקת רופא שבישר שיש פתיחה של סנטימטר, עלייה למחלקה ב- 15 בצהריים. מדי פעם יצאנו לסיבוב סביב הבניין כדי להניע את הגוף ולהעלות מדרגות כדי לקדם פתיחה, בהמלצת הצוות. במחשבה שנייה מוטב היה ללכת לישון ולנוח כל עוד והכאבים היו סבילים. לא ידעתי עוד איזו לילה מצפה לי.

הלידה הפעילה – שלב 1

לקראת הלילה צירים התחזקו אבל עדיין היו סבירים. אלוקים, מי המציא את המוניטור הנוראי שכל הזמן מתנתק מהגוף, מקשה על התזוזה ומחייב את הגוף להיות בשקט? זה בלתי אפשרי כשהציר מגיע לשיאו. תנועתיות על כדור פיזיו הייתה נחמדה ברגעים אחדים כשלא הייתי מחוברת למוניטור. שכיבה על הגב הייתה מכאיבה ביותר במיוחד במהלך הצירים.

מצאתי את עצמי נחה על הצד בין הצירים. כשהציר היה מתחיל, הייתי חייבת לקום בזריזות ולהניע את האגן קדימה, אחורה ובסיבובים כמו שעשיתי באימונים. תנוחה נוספת שהטיבה להרגשה – עמידה על הברכיים כשאחזתי עם הידיים במעקה הקדמי של מיטה. גם מקלחת חמה ועיסוי עם טוש בגב התחתון והבטן מאוד עזרו.

לילה ארוך שהעברתי בין מנוחה בשכיבה על הצד במהלכה אפילו נרדמתי לדקה שתיים, עמידה על הברכיים ותנועה בזמן הציר וטיולים למקלחת. עזר לי לדמיין שאני עושה תרגיל זרימה באינטנסיביות גבוהה שבו אני עוברת משכיבה על הצד לעמידת ברכיים בזמנים קצובים עם טכניקה מושלמת בלי להפריע למוניטור, כדי להספיק לקום ולזוז לפני שהכאב של שיא הציר הופך לקשה מנשוא. חלק השני של התרגיל היה לחזור למנוחה בשכיבה על הצד בזמן הקצר ביותר תוך מינימום השקעת אנרגיה.

לקראת הבוקר הצירים הרגישו כמו הפגזת טילים לגב התחתון. עזר לי לדמיין את עצמי עושה את אחד הפרוטוקולים הקשוחים באימונים שלי – 4  דקות דדליפט עם קטלבל במשקל 20 קילו.

[youtube Y21ghNuiBMs]

לקראת הבוקר למחרת, אחרי 30 שעות מרגע ירידת המים, מצאתי את עצמי תשושה, עייפה מלילה מחוסר שינה, ואחרי שהקאתי את נשמתי, מוחלשת וכאובה. הזעקתי חזרה את בעלי והמיילדת שלי ורד ששלחתי לישון בבית כדי שיהיו לידי חזקים וערניים בלידה עצמה. בעלי הכריח אותי לשתות מים ומיץ טבעי ולאכול ביצה וחצי בטטה כי היה לפני עוד יום ארוך.

בדיקת הרופאה הצביעה שיש פתיחה של סנטימטר וחצי. זה הכל? – חשבתי לעצמי. עברתי את כל הלילה של צירים, תשישות וכאבים בשביל עוד חצי סנטימטר?

ידוע מחקרית ש-10 אחוז מלידות שמתחילות בירידת מים – מסתיימות תוך 5 שעות, ו-90  אחוז של לידות מסוג זה  מסתיימות תוך 24 שעות. לפי החישוב שלי הייתי אמורה כבר להחזיק את התינוק שלי על הידיים.

כחלק מקבלת החלטות בניהול לידה עם צוות הרפואי – הוחלט על מתן זירוז עם פיטוצין – חומר סינטטני שמדמה הורמון אוקסיטוצין טבעי הגורם לצירים סדירים וחזקים מקדמי לידה. הרגשתי אכזבה עמוקה ופחד מלא נודע. הלך על חדר לידה טבעי, אור מעומעם, מוסיקה ותנועה חופשית כפי שרציתי בהתחלה. במקום מהר מאוד חיברו לי לווריד אינפוזיה עם פיטוצין, שהתחיל לחלחל ולגרום לכאבי תופת היות והגוף לא מספיק לייצר בתגובה מספיק אנדורפינים משככי כאבי טבעיים. הובלתי לחדר לידה רגיל על כיסא גלגלים.

הלידה הפעילה – שלב 2, בחדר לידה

unnamed (5)

בתמונה אני שעתיים אחרי הלידה, בלי איפור, בלי פילטר, מרגישה אושר הכי גדול בחיי

בחדר לידה ורד נכנסה למלאכה בלי דיבורים מיותרים. הייתי עם מוניטור ואינפוזיה, המשכנו בכל התנוחות של לידה פעילה כפי שוורד לימדה אותי בקורס הכנה.

הצירים שהגיעו היו חזקים מאוד, צפופים ובעלי 2 שיאים. הצירים של הלילה היו ליטופים לעומת הכאב הזה שחשתי בגלל הזירוז. הרגשתי כמו בהפגזה של ארטילריה כבדה, שחיל השריון מתמקם בתוך הגב התחתון, הבטן והאגן שלי.

ורד הייתה צמודה אליי בכל רגע והעניקה לי עיסויים ומילות חיזוק וחיברו אותי למקור הכוח הפנימי שלי שמאוד עזרו להפחית כאבים, להתמודד ולהתקדם בלידה. הייתי בטראנס של הלידה והתמודדות עם הכאב.

היה רגע שהתחננתי לאפידורל, וכשקיבלתי הסכמה, התברר שלא היה צורך היות והגעתי לפתיחה של 9 ס"מ. הייתי מופתעת, מאושרת וקיבלתי בוסט של כוחות כדי להמשיך. ברגע אחד הכאבים שהיו קודם – פסקו. פתיחה מלאה! עכשיו השלב לדחוף וליילד את התינוק שלך! – בישרו לי וורד ומיילדת של חדר לידה.

שלב זה לקח עוד כשעה ופתאום הרגשתי את הראש מבצבץ בחוץ. בשלב אחרון השתמשתי בסוג נשימת כוח שלמדתי ב Flexible Steel  וברגע אחד – התינוק כולו יצא החוצה ומונח לי על החזה. אי אפשר לתאר את הרגע של כוח אינסופי שקיבלתי, כאילו לא עברתי 36 שעות ללא שינה וכאבים שלא חוויתי לעולם, וגל של אהבה ובכי של אושר הציף את כל הווייתי.

רוצה לומר תודה ענקי לאשה יקרה ואהובה ורד דלאל – מיילדת, מאמנת להריון, לידה והורות שלוותה אותי במסירות אין קץ במהלך הריון והלידה, עזרה לי להתמודד עם כאבי צירים לא קלים ובזכותה ובעזרתה חוויתי לידה מעצימה בלי אפידורל, ללא קרעים ותפרים וכתוצאה שאיחלתי לה – חוויתי התאוששות קלה יחסית ומהירה.

וורד יצרה קורס דיגיטלי להכנה ללידה ייחודי וסופר מושקע בתכנים ועומק הידע עבור נשים בהריון. ורד היא בעלת ניסיון של 20 שנה בלידות טבעיות, אישיות מדהימה וכובשת ויזמית בחסד. מעריצה אנשים כמוה שהולכים עד הסוף עם החזון ומיישמים חדשנות וחשיבה מקורית כדי לעזור לנשים לקבל ידע וכלים ללידה קלה ומעצימה ומנגישה אותה עד אליהן בסלון, בלי לצאת מהבית.

unnamed

תודה רבה לחברת ADIDAS המדהימה על כל הביגוד הטוב ביותר לספורטאי ולספורטאית בהריון בפרט וכל הציוד הנלווה – מזרנים, בקבוקי מים, מגבות ועוד. היה כיף, נוח ומלא סטייל בכל סט באימון.
הסדרה תעלה בקרוב באתר שלי WOW YOUR BODY 
רוצים לקבל עדכון מתי הסדרה תהיה מוכנה לרכישה? תרשמו את המייל שלכם בטופס השארת פרטים באתר ותקבלו עדכונים כשזה קורה.

באהבה, שלכם,

ג’ני

לטיפים ואימונים נוספים, בקרו באתר שלי WOW YOUR BODY, עקבו אחרי בדף הפייסבוק ובאינסטגרם ותישארו מעודכנים וחטובים.

ג’ני קפלן

מאמנת כושר בשיטת PRIMAL MOVE, TACFIT :WOW YOUR BODY

KETTLEBELLS , FMS – Functional Movement Screen

TRX,  HIIT, FLEXIBLE STEEL

מייסדת “בית הספר של ג’ני לגוף WOW” – תכניות כושר ותזונה און ליין עם ליווי אישי

אלופת ישראל בספורט הנפת קטלבלס 4 פעמים ברציפות

אימוני כושר אישיים / יעוץ כושר ותזונה און ליין/ סדנאות והרצאות לעסקים בתחומי כושר, תזונה ואורח חיים בריא

לתיאום האימונים וסדנאות ולהרשמה ל”בית הספר של ג’ני לגוף WOW

צרו קשר בטלפון: 054-2000-995 אלעד – המנהל האישי והמקצועי שלי

*מדריכת תזונת ספורט מטעם “קמפוס שיאים” אונ’ תל אביב

*בעלת תואר ראשון BA בפסיכולוגיה, אונ-טה הפתוחה

*בעלת “בלוג הכושר של ג’ני”, ערוץ הכושר WOW YOUR BODY ואתר WOW YOUR BODY

קאבר