הולכת לאכול משהו טעים. מותר לנו ליהנות מהאוכל?

האם מותר לנו ליהנות מהאוכל? ועוד איך! וגם מדוע לא בריא ואף משמין לאכול ללא הנאה תוך תחושת האשמה, וגם רשימת קריאה לתזונה לגוף חטוב ובריא ללא דיאטה או ספירת קלוריות ואיך לעשות נכון את ארוחת אושר – יציאה מבוקרת ומהנה מהשגרה

unnamed אאאאא(14)
למה אני אוהבת כל כך את מה שאני עושה? כי יש לי הזדמנות ושליחות להשפיע לטובה על כל כך הרבה אנשים ונפשות. לפני שעה קיבלתי מייל לדף הבלוג ממתאמנת מקסימה ששלחה לי תמונות של גופה החטוב והמושלם עם פרופורציות מדהימות ושרירי בטן יפים, משורטטים ואסתטיים להפליא ורשמה: ״אלו תוצאות שלומדים לחיות כמוך״ – השראה מהלכת! וגם סיפרה על קבוצת פייסבוק חדשה שקמה שמעודדת אכילה מעטה במתכונת ממש לא בריאה שסחפה המון בנות נואשות מגופן שעושות דברים מסוכנים עם הדיאטה הזו במטרה לרזות.
היו שנים רבות מאחוריי ששנאתי את הגוף שלי והתעללתי בו עם המון דיאטות הרזיה הרסניות שמיותר לציין לא עזרו לי להגיע לגוף שרציתי באמת – מוזמנים לקרוא את מגוון הפוסטים על דרך התמודדות שלי עם אנורקסיה והפרעות אכילה וכיצד הצלחתי לנצח ולהגיע לנחלה שלי. ורק כשלמדתי לכבד אותו, להזין בדברים שהוא צריך, להתאמן נכון, להקשיב וליהנות מאוכל ומההוויה, הגוף שלי שיתף פעולה וזה סיפור אהבה – מוזמנים לקרוא את מגוון הפוסטים על תזונה לגוף חטוב ובריא, ללא דיאטות, ספירת קלוריות או רעב, אלה כאורח חיים נעים ומספק. 
ומדוע אני מעלה את הנושא? בעקבות הסיפור המתוקשר מאוד עם קרין גורן, קונדיטורית מובילה בישראל ומנחה של תכנית אפיה המדוברת, שספגה שיימינג רשת נוראי ופסול על מימדי גופה וצורת אכילה המשדרת הנאה מוחלטת מעצם הפעולה.

בעיני, אם לאכול – אז רק תוך כדי תחושת הנאה מירבית. כמובן, לרוב אני נהנית ממאכלים בריאים שיש בשפע, ירקות, דגים, פירות, שמנים בריאים, אבל כן מותר גם גלידה לפעמים כשמתחשק ויש תזמון טוב, בתנאי (!) שנהנים עד הסוף ורגשות אשם אינם מתנגנים ברקע. כי אם אוכלים תוך כדי רגשות אשם, לא משנה מה – סלט, חביתה או שוקולד -זה הדבר המזיק ביותר לגוף ולנפש ואסור בהחלט. רק ההורמונים שמופרשים בזמן שאנחנו כועסים, מרגישים אשמה, חוסר אונים או תחושת הקורבן – הרסניים לכלל מערכות הגוף ואף גורמים להשמנה והגברת דלקתיות של הגוף. מהיסטוריה של הפרעות אכילה למדתי גם שסגפנות לא מבטיחה גוף חטוב והגוף החטוב לא בהכרח מבטיח אושר. התנאי הקודם לכל הוא לאהוב את עצמינו מבפנים ומבחוץ. וגם – החיצוניות היא תהיה השיקוף של מה שקורה בפנים. 

12994551_10205108492386948_1783170106513828911_n

*תמונה שלי מהחופשה שאני ממש נהנית מהגלידה. מתוך האינסטגרם שלי. כמובן שאתם מוזמנים להתחיל לעקוב אחרי גם שם 

האשתג שקרין השתמשה ואחריה מערכת סלונה ומאות נשים הביעו תמיכה בזכותנו להיראות, להרגיש ולאכול מה ואיך שבא לנו, ליהנות, לאהוב את עצמינו כפי שאנחנו בכל גודל ומימד #הולכת_לאכול_משהו_טעים #סלונה

הפוסט שהתחיל את הכל: איך הפכה קרין גורן לשק חבטות בגלל אכילה? וצמח לקמפיין ויראלי של סלונה שבו מאות נשים שלחו את התמונות שלהן נהנות ממה שהן בוחרות לאכול

[youtube e89F0JmtetQ]

unnamed (13) בים כיף במלון, מאוד נהנית מהבחירות הקולינריות שלי.

קבלו רשימת קריאה ללמידה עצמית שתעשה לכם סדר בתזונה בריאה וגם ארוחות ה"אושר":

מהפרעות אכילה לתזונה שפויה וגוף חטוב 

מה לאכול כדי לחטב את הגוף בלי דיאטה
ארוחת האושר – יציאה מבוקרת מהשגרה – כך תעשו אותה נכון 

10 טיפים לשמירה על הגוף בחגים

כל הדרכים שלא עזרו לי לרדת ממידה 42
למה דיאטות לא עובדות וכיצד עשיתי את השינוי התזונתי בחיי 

unnamed (14)

תודה רבה לכל המתאמנות שלי בכל המסגרות – אישי, און ליין, "בית הספר", מתאמנים עצמאיים עם סרטוני יוטיוב שלי – תודה לכן שאתן נהנות יחד איתי מאורח חיים שפוי ומספק של כושר ותזונה, נהנות מהגוף, מהחיים ומהוויה ועוזרות בכל דרך להפיץ את האור, את הבשורה, את דרך החיים שלנו, את האימונים, את המתכונים, את הפוסטים בבלוג ואלו בפייסבוק. כי לחלק את האושר ואת השפע לאחר רק יוסיף לשפע האישי והקולקטיבי שלנו, יוסיף לתחושת הרוגע, שמחה, סיפוק. כך שאם אתם שואלים אם ניתן לשתף את הפוסט – כרגיל, בשמחה ותודה.
..

לטיפים ואימונים נוספים, בקרו באתר שלי WOW YOUR BODY, עקבו אחרי בדף הפייסבוק ובאינסטגרם ותישארו מעודכנים וחטובים.

ג’ני קפלן

מאמנת כושר בשיטת PRIMAL MOVE, TACFIT :WOW YOUR BODY

KETTLEBELLS , FMS – Functional Movement Screen

TRX,  HIIT

מייסדת “בית הספר של ג’ני לגוף WOW” – תכנית ליווי אישית בכושר ותזונה עם הדרכה אישית ומעקב און ליין

אלופת ישראל בספורט הנפת קטלבלס 4 פעמים ברציפות

אימוני כושר אישיים וקבוצתיים/ יעוץ וליווי אישי און ליין/ סדנאות בהכוונה לתזונה נכונה ובניית תפריטים והקניית כלים אישיים להצלחה בתחום התזונה, ירידה במשקל, חיטוב הגוף ושיפור הכושר הגופני.

לתיאום האימונים וסדנאות ולהרשמה ל”בית הספר של ג’ני לגוף WOW

צרו קשר בטלפון: 054-2000-995 אלעד – המנהל האישי והמקצועי שלי

*מדריכת תזונת ספורט מטעם “קמפוס שיאים” אונ’ תל אביב

*בעלת תואר ראשון BA בפסיכולוגיה, אונ-טה הפתוחה

*בעלת “בלוג הכושר של ג’ני”, ערוץ הכושר ואתר WOW YOUR BODY

Made with Repix (http://repix.it)