לשבור מיתוס: יש לך גוף כי את מאמנת ומתאמנת כל היום

״את מאמנת לכן קל לך לשמור על הכושר הרי את בטח מתאמנת כל היום״ – כך רבים חושבים על הקלות של לשמור על הגוף למי שעוסק בתנועה ומסיקים בלב כבד שאין להם כמעט סיכוי להגיע לזה. אבל בפועל הדבר לא כך פשוט וכדי להכניס אופטימיות לסיפור, אני חושפת כמה סודות. וגם, יומן אכילה שלי תורני מיום רנדומלי.

11139962_1139911676042275_4531545114508178025_n (1)
״את מאמנת לכן קל לך לשמור על הכושר הרי את בטח מתאמנת כל היום״ – כך רבים חושבים על הקלות של לשמור על הגוף למי שעוסק בתנועה מתוך השוואה למראה הגופני של המאמנים ואוטומטית מסיקים בלב כבד שאין להם כמעט סיכוי להגיע לזה. אבל בפועל הדבר לא כך פשוט וכדי להכניס יותר אופטימיות לסיפור, אני אחשוף בפניכם כמה סודות.

 – אי אפשר להתאמן כל היום הרי התוצאות תלויות לא רק באימון אלה בעיקר בהתאוששות מהאימון שנעשה. אם נתאמן כל היום וכל הלילה כפי שחושבים, דבר יסתיים בפציעות ואפילו פירוק שרירים ועליה במסת שומן כתגובה לתהליך דלקתי שיתרחש מחוסר התאוששות.

אעיד שגם אני פעילה יחסית באימונים עם המתאמנים – לצורך הדגמות בזמן תהליך הלימוד של התרגילים היות הלמידה מתבצעת בין היתר גם דרך הצפייה בטכניקה נכונה, התיקונים נדרשים בזמן אמת במהלך האימון, משחקי תנועה. גם מאמנים פונים אליי להתייעץ כיצד להוריד ולווסת את העומס הגופני בגלל העבודה המאומצת ולבנות מערך אימונים עצמיים שישמרו על הכושר והגוף מבלי להביא את הגוף לסטרס נוסף עם אימונים ארוכים ומתישים שגם גוזלים זמן יקר.

unnamed (2) - עותק
– מאמן רציני לא יכול לבצע את האימון שלו יחד עם מתאמן מכמה סיבות: מאמן צריך לשמור על הטכניקה של מתאמן לכן הוא צריך לפקוח עיניים 100 אחוז על המתאמן. ואם המאמן ב-100 אחוז קשב על המתאמן, הוא לא יכול להיות מרוכז ב 200 אחוז בעצמו וטכניקה מושלמת משלו כפי שצריך באימון.
– כל אדם מחייב התאמת תכנית אימון, תרגיל או מודיפיקציה לצרכים ורמת הכושר.
– למאמן יש חיים, מטלות, קניות וכד׳ מעבר לאימונים ועבודה, מה שמצמצם את הזמן הפנוי.
– לא קל להתחיל את האימון משלך בשיא הכוח אחרי שאמנת 3-4 מתאמנים ברצף ויש עוד אימונים בערב. מה שמחייב יצירתיות בצורך מוגבר במנוחה בין לבין העבודה ושאר הדברים.
– לכן מה שנשאר – זה לתמרן ולמצוא את הזמן האופטימלי בין כל המטלות ועבודה.
– מבינים שלתזונה יש ערך עליון גם בהתאוששות וגם ביכולת להתאמן בביצוע אופטימלי. גם מאמן לא יכול ״לטחון״ ולהסתמך שהכל יישרף באימונים.

אז איך נראה היום שלי היום?

7:00 קימה
מים עם לימון, קינמון וכרכום
קפה עם 3 כפיות שמנת מתוקה
תרגול נשימות בוטייקו + 15 דקות מוביליטי (מעורר, שורף שומנים, פותח טווחי תנועה ומכין את גוף לפעילות) וזה חשוב במיוחד ביום התאוששות כדי להכין את הגוף ליומיים הבאים של אימונים.

12247171_1138991612800948_1226585957145901462_n (1)
ארוחת הבוקר: גמבה וכמה עגבניות שרי.
2 ביצים קשות עם גבינה בולגרית אחריהם הגוף עדכן שעדיין רעב כי גם ידעתי שיש חי בוקר עמוס מה שמחייב טעינה נכונה. שלפתי 2 קציצות עוף וחצי בטטה. מושלם! שיא האנרגיה ושובע. אני לא תמיד אוכלת בשר לארוחת הבוקר אבל לפעמים הגוף מבקש ואני הולכת איתו. תוצאה מהניסוי? שובע עוצמתי במשך כל הבוקר שגלש לצהריים (3 אימונים אישיים ברצף, אין זמן לאכול).
צהריים בסיום האימונים: גביע שמנת וגמבה ששמתי איתי בבוקר ו״סנדוויץ״ תמר ו2 אגוזי מלך.
ממשיכה לקניות, עונה למיילים, עושה טלפונים, מבצעת סידורים.
גביע קוטג׳ ומנוחה קלה (כאן לפעמים מופיעות תגובות ״איפה האוכל? למה כלכך מעט? למעשה הגוף שלי רגיל לאכול ארוחות קלות אחרי צהריים ובגביע קוטג׳ יש את כמות החלבון הנדרשת). עכשיו לפני האימונים של ערב מחממת מרק ועושה 100 קטלבלס סווינג התורניים.

11207339_1133120796721363_1518602477217438829_n

 מכינה סלט ירקות, יש קציצות ובטטה במקרר.
זוהי הארוחה היותר ״רצינית״. ואחרי האימונים יהיה סלט יווני קטן, חתיכת דג, פרי. ועוד ארוחת לילה קטנה כגון יוגורט כבשים עם כפית דבש.

ביוון התאהבתי בסלט יווני והוא בעיני הסלט שהכי קל להכין כשהרעב מסמן מצב חרום: חיתוך גס שגם משמר ויטמינים, גמבה, עגבניות, מלפפון, קצת אבוקדו, כמה זיתים, בצל אדום, גבינה בולגרית ושמן זית קלמטה – ארוחה קטנה ומושלמת מבחינת רכיבי מזון לשובע וחיטוב (או מנה ראשונה). כיף וטעים במיוחד לאכול בקערה היפה החדשה שלי  מעשה ידיה של אורה סלומון המתאמנת מקסימה ואהובה שלי שמכינה בעבודת יד כלים מהממים וייחודיים  בהמון אהבה וכשרון. אורה התחילה ונכנסה לכושר באימונים און ליין בבית הספר לגוף WOW והפתיעה אותי במתנה מרגשת כשנפגשנו לסדנת קטלבלס אישית. הכלי כל כך יפה, מרגישים שנעשה באהבה. תודה לך אורה! ( אם תרצו להזמין – אורה כלים יפיםׂׂ).

12235119_1139551309411645_3774062636861449838_n
מכל הסיבות האלה, כל אדם מחייב התייחסות אישית לתחום התזונה ואימונים בהתאם לצרכים וסדר היום ולכן אני לא מאמינה בתפריט ״אחיד״ (בהמשך לכמה שאלות איפה אפשר ״להוריד״ את התפריט המומלץ שלי להרזיה. מה שכן, אני בונה תפריט כזה עבור המתאמנים לפי דרישה וצורך).
יש פתרונות לכל סיטואציה! חברים יקרים, תאמינו בעצמכם שאתם יכולים וסנכרנו את הרצון ואת הביצוע.

אל תפספסו את הפוסט החדש עם הסרטון כיצד להתגבר על החשק למתוק ו-5 פתרונות היעילים ביותר.

לטיפים ואימונים נוספים, בקרו באתר שלי WOW YOUR BODY, עקבו אחרי בדף הפייסבוק ובאינסטגרם ותישארו מעודכנים וחטובים.בברכה ובאהבה,

 

ג’ני קפלן

מאמנת כושר בשיטת PRIMAL MOVE, TACFIT :WOW YOUR BODY

KETTLEBELLS , FMS – Functional Movement Screen
TRX,  HIIT

מייסדת “בית הספר של ג’ני לגוף WOW” – תכנית ליווי אישית בכושר ותזונה עם הדרכה אישית ומעקב און ליין

אלופת ישראל בספורט הנפת קטלבלס 3 פעמים ברציפות
אימוני כושר אישיים וקבוצתיים/ יעוץ וליווי אישי און ליין/ סדנאות בהכוונה לתזונה נכונה ובניית תפריטים והקניית כלים אישיים להצלחה בתחום התזונה, ירידה במשקל, חיטוב הגוף ושיפור הכושר הגופני.

לתיאום האימונים וסדנאות ולהרשמה ל”בית הספר של ג’ני לגוף WOW

צרו קשר בטלפון: 054-2000-995 אלעד – המנהל האישי והמקצועי שלי

*מדריכת תזונת ספורט מטעם “קמפוס שיאים” אונ’ תל אביב

*בעלת תואר ראשון BA בפסיכולוגיה, אונ-טה הפתוחה
*בעלת “בלוג הכושר של ג’ני”, ערוץ הכושר ואתר WOW YOUR BODY

באהבה
שלכם, ג׳ני

Made with Repix (http://repix.it)