איך רוני דואני שומרת על הכושר? ראיון ספורטיבי על אימונים, Surfset, תזונה וכל מה שרציתם לדעת!

לאחר שחשבנו שראינו וחווינו מכמעט הכל בתחום הכושר הגופני, הגיע ה- Surfset שיטת אימון עם אביזר אימון ייחודי שמדמה גלשן מים, שהובאה לארץ ע"י רוני דואני "סופרסטאר" ואיתי תורג'מן, שמבטיח לכבוש את לבם של המתאמנים הישראלים ולהפוך ללהיט של הקיץ. כדי לברר את כל הפרטים, ישבתי עם רוני דואני לראיון מיוחד על כושר, תזונה, אורח חיים בריא, גלישה וכמובן Surfset והתנסיתי בשיעור Surfset שהושק בכנס של רשת הולמס פלייס. כל הדיווחים בפוסט.

לאחר שחשבנו שכבר ראינו וחווינו מכמעט הכל – כל השיטות, החידושים, והטרנדים בתחום הכושר הגופני "הפונקציונלי" ויותר מסורתי של חדרי הכושר, הגיע ה- Surfset שיטת אימון עם אביזר אימון ייחודי שמדמה גלשן מים, שהובאה לארץ ע"י רוני דואני "סופרסטאר" ואיתי תורג'מן שמוכר לנו ממגוון סדרות הטלוויזיה הישראלית.

כדי לברר את כל הפרטים על התופעה והאביזר החדשני שמבטיח לכבוש את לבם של המתאמנים הישראלים ולהפוך ללהיט של הקיץ, ישבתי עם רוני דואני לראיון מיוחד על כושר, תזונה, אורח חיים בריא, גלישה וכמובן Surfset ויום למחרת התייצבתי בשיעור Surfset שהושק בכנס של רשת הולמס פלייס.

unnameFIXd (16)

להלן הראיון שלי עם רוני דואני:

"רוני דואני – מכירים אותך כזמרת פופ מובילה, שחקנית, מנחת הערוץ הילדים, דוגמנית, השתתפת לאחרונה בתכנית טלוויזיה המרוץ למיליון ועכשיו גם מאמנת כושר. הבאת לארץ שיטת אימון חדשה שהפכה ללהיט בארה"ב, אמצת אורח חיים בריא וספורטיבי. כמה כשרונות! ספרי איך התחברת גם לתחום הכושר כמקצוע?"

רוני: "באחד הביקורים שלי באהר"ב, זפזפתי בערוצי טלוויזיה ונתקלתי בתכנית "הכרישים" שבה אנשי עסקים ויזמים מובילים בוחנים שיטות חדשות בכל תחום אפשרי ומציעים ליזמים מגוון רעיונות לפיתוח עסקי במידה ומתרשמים מהרעיון. כך נחשפתי ל-2 שותפים יזמים בתחום הכושר: אחד גולש מקצועי ושחקן הוקי והשנייה – מאמנת כושר. הם הציגו בפניהם את המתקן ומגוון התרגילים וביקשו לשנות את עולם הכושר ולהביא את עולם הגלישה לתוך חדר כושר, בעצם להכניס בורד אולימפי על 3 כדורי בוסו לתוך הסטודיו ולחוות אימון חדשני ומאתגר – "הכרישים" הבינו מייד את הפוטנציאל האדיר, נדלקו על הרעיון והעניקו להם מימון לפרויקט. אהבתי את מה שראיתי, הבנתי שמדובר בדבר הבא, והייתי חייבת לנסות בעצמי. גיליתי שעם כל הכושר הגופני שיש לי – לעבור שיעור של Surfset של 45 דקות היה מאוד קשה, מה שדרבן אותי להצליח יותר. עברתי הכשרה אצל מפתחי השיטה וחזרתי לארץ עם תעודה של מאמנת Surfset ובורד הדגמה"

"מה משך אותך להביא את השיטה באופן רשמי לארץ?"

רוני: "לאחר שחזרתי לארץ, פגשתי את איתי תורג'מן שהוא חבר טוב, טריאטלוניסט וספורטאי מאוד חזק שמתאמן למרחקים מאוד ארוכים. עזרתי לו לחזק נכון את הגוף ואת המפרקים באימון Surfset על מנת לשפר את הביצועים שלו בטריאטלון. איתי התלהב מהתוצאה והחלטנו ביחד לרוץ על זה בכל הכוח. האימון מפעיל את הגוף כמכלול, מפתח את כל מרכיבי הכושר ומאפשר חיבור לגוף ולנפש. מאתגר את הגוף והמיינד בגלל שיווי המשקל, גם מחזק את השרירים והמפרקים, גם עובד על כוח, סיבולת, שיווי משקל וקואורדינציה, וגם מאפשר לקבל גוף הכי שווה וחטוב של גולש גלים. זמן השיעור עובר בלי לשם לב וזה אדיר".

unnamed (16)

"בנוסף לקריירה ענפה בתחום המוסיקה והמשחק, איך את מוצאת זמן לכושר ובמיוחד להדרכת הכושר?"

רוני:  "אני רוקדת מגיל צעיר ולמעשה העבודה שלי – זה הגוף שלי. אני תמיד בתזוזה. בגלל האינטנסיביות רבה בהופעות בהם אני שרה ורוקדת, אני חייבת לשמור על כושר תמידי וגבוה וגם לתחזק את הגוף בצורה נכונה. כך שאימון גופני הוא חובה מבחינתי. עם הזמן הצלחתי להתאהב בפעילות גופנית ולהפוך אותה לכיפית עבורי. במיוחד עכשיו כשגיליתי את Surfset – כושר בשבילי זה זמן איכות וכיף שלא מוותרת עליו".

"אז למה בעצם לא לגלוש בים? למה להכניס את הבורד לסטודיו?"

רוני:  "ב- Surfset תמיד יש גל (צוחקת). וברצינות, המים לפעמים מרתיעים אנשים. לא כולם אוהבים ים, חול וגלים. גלישה בים דורשת לא מעט זמן ויציאה בשעות הבוקר המוקדמות ולא לכולם יש יכולת כזו. כאן יש אפשרות להרגיש את החוויה בלי הגבלה של זמן או מקום ולחוות את התועלות בצורה בטוחה".

"רוני, איך את שומרת על הכושר ועל הגזרה היפה בלוז מאוד צפוף כמו שלך? טיפים לקוראות הבלוג בבקשה".

רוני: "אני כל הזמן בתזוזה. אני מתאמנת כל יום ואפילו מספר פעמים ביום בגלל החזרות, ההופעות ועכשיו גם סיימתי להכשיר מדריכי Surfset הראשונים. הטיפ שלי לבנות: לא תמיד יש לי זמן לאימון רציף של 40 דקות לכן הרבה פעמים אני מחלקת אותו ל-20 דקות בבוקר ובערב. בערב עושה תרגילי כוח. נוסעת לעבודה באופניים. אימון Surfset אורכו 45 דקות ואלו תמיד אפשר למצוא".

"הרבה מתאמנים מתחילים להתאמן בשביל לרדת במשקל ובהתחלה חדורי מוטיבציה שנעלמת די מהר. כיצד את מצליחה להתמיד בכושר שלך?"

רוני: "להיות בכושר בשבילי זה חשוב למקצוע שלי, אך מה שחיבר אותי ל Surfset – זו דווקא החוויה המהנה. מתאמנים רבים מאמינים שבשביל להצליח הם חייבים לסבול ואני פחות מתחברת לתפיסה הזו. באימון Surfset יש דגש על הדרך, חוויה של חיבור לעצמך, ליהנות ותוך כדי לראות ותוצאות. מדובר באימון פונקציונלי. כיווץ איזומטרי, עבודה על שיווי משקל תוך כדי קרדיו, תרגילי כוח. כך בשיעור גם בונים שריר וגם שורפים שומנים ונהנים. כשנהנים ורואים תוצאות – מתמידים".

"אימון בוקר או ערב? מה את מעדיפה?"

רוני: "זה תלוי בתקופות והעומס. בבוקר אני יותר בים בגלל הגלים. בערב אני עושה Surfset בסטודיו"

"האם את מקפידה על תזונה בריאה? טיפ שלך לבנות שרוצות גוף כמו שלך?"

רוני: "אני מקפידה לאכול בריא. זה חשוב לי לבריאות, מראה וביצועים. הטיפ שלי – קודם כל לאכול! כשהגוף מקבל מזון בצורה מסודרת – יש לו מה לשרוף. חשוב כמובן גם מה אוכלים, להכניס מזונות מזינים ולא סתם ג'אנק או מעט קלוריות".

"תוכלי להביא מספר דוגמאות לארוחות שלך במהלך היום?"

רוני: "תקופה אני לא אוכלת מוצרים מן החי ודואגת לספק חלבון מן הצומח בכל ארוחה. לפני האימון אני אוהבת בננה, תמר, אגוז. בצהריים – אורז עם קארי, טופו. בערב – שקשוקה טבעונית שאני מכינה ויוצא אליפות (עם תרד, טופו, עגבנייה, והמון ירקות בצד), גוואקמולי. אחרי אימון ערב אני מספקת פחמימה זמינה כגון פסטה עם ירקות.

"האם את אוכלת הרבה בחוץ?"

רוני: "אני דווקא אוהבת את האוכל הביתי שאני מכינה ולאכול בבית. סושי – כבר הגזמתי. אבל השאר – אני אלופה בהכנת האוכל!".

"מה טיפ שלך לגבי התזונה לבנות שעושות דיאטה או מחפשות לרדת במשקל?"

– "לאכול הכל במידה. גם כשבא לי פרוסה עם שוקולד – לא אמנע מעצמי. חשוב לשחרר, איזי! בדיוק כמו באימונים – ליהנות, להתמיד והכל יקרה כשנהנים".

"מה החלק האהוב ביותר בגוף שלך בעיניך?"

רוני: "הבטן! הרבה זמן רציתי ריבועים אבל לא יצא. ניסיתי הרבה שיטות אימון. הייתי תמיד הראשונה לנסות כל שיטת האימון חדשה שיצאה לשוק. TRX, ספינינג, יוגה בחום, וייפר, ריפ, מה לא! אך עדיין לא קיבלתי את הבטן שחלמתי עליה. עכשיו – כשהתחלתי ליהנות מאימון שלי (Surfset) – זה פתאום קרה וקיבלתי ריבועים בבטן. שמחתי מאוד. מאמינה שזה קרה גם כי הגעתי לנקודה שבה אני שלווה עם עצמי ועם הגוף שלי. לפרגן, לקבל ולחבק אותו – זו הגישה".

"מה הרגל הבריא שלך"

רוני: "לזוז המון במשך היום ולשתות המון מים"

"אל איזה הרגל בשמירה על הבריאות והגוף לא תוותרי גם ביום העמוס ביותר?"

רוני: "לשתות מים על הבוקר כדי להפעיל את המערכת. התחלתי לא מזמן ומרגישה שזה ממש תורם".

"מה התחביבים הספורטיביים שלך? ראיתי בחשבון האינסטגרם שלך שאת מאוד מחבבת ספורט חורפי. גם אני, גולשת סקי".

רוני: "אני גולשת סנובורד ומאוד אוהבת. תמיד רציתי גם לגלוש גלים אבל פחדתי. עכשיו, אחרי אימוני Surfset, כשהגוף התחזק והרגשתי יותר בטוחה על הבורד, ניסיתי גם את גלישת הגלים. המעבר מ Surfset לגלישת גלים הוא קל יותר כי הגוף מכיר את התנועה".

"בנוסף לתאריך לידה זהה (איזה צירוף מקרים!) גיליתי שגם את אוהבת ללבוש לאימונים את בגדי הספורט של אדידס. גם אני. מה הקריטריונים שלך בבחירת בגדי הספורט?"

-רוני: "די, איזה קטע, צירוף מקרים מטורף! לגבי הבגדים, כן, שמת לב נכון, מאוד אוהבת. קריטריונים שלי לבחירת בגדים – נוחות ויופי. בד נושם ואיכותי. אופנתיות. חלק גדול ממוטיבציה שלי להתאמן זה להרגיש טוב עם עצמך כשלבושים יפה ובצורה מתאימה לפעילות".

10857931_882318325143701_6722886289243928991_n

"הסוד שלך להתמדה?"

רוני: "ליהנות ולהפוך את הפעילות חלק מהחיים. כך מתחילים להרגיש שהפעילות חסרה אם מפספסים".

"קורה שפספסת אימון?"

רוני: "כן, יש תקופות לחוצות יותר או פחות. אבל שוב, כשנהנים – סביר שנמצא זמן".

"איך את מרגיעה את עצמך? סוג החופשה המועדף עליך – בטן גב ליד הים או חופשת סקי תוססת?"

רוני: "מאז שחזרתי ממרוץ למיליון וסיימתי להכשיר את המדריכים – ברור שבטן גו. אבל גם בחופשות כאלה אני מאוד פעילה ומוצאת את עצמי זזה ומתאמנת".

unnamed (14)

יום למחרת פגשתי את רוני בכנס הפיטנס של רשת הולמס פלייס בו רוני השיקה את השיעור Surfset

גיליתי שמדובר באימון די מאתגר את שיווי המשקל ואת הגוף כמכלול. רוני דאגה לבנות רצף תרגילים בצורה מתגברת כדי שמשתתפים ילמדו בהדרגה את התנועות ויוכלו לחבר אותם לרצף אינטנסיבי וזורם יותר. התנועות היו מתחום הגלישה והפיטנס: למדנו לעשות באלאנס על הגלשן, לצעוד הצידה בלי ליפול, לחתור, לקפוץ מעליו ואפילו לעשות עליו שכיבות שמיכה. כנראה בגלל שהשנה מאוד שיפרתי את רמת גלישה שלי בסקי, הרגשתי מאוד נוח על הבורד שבהחלט נתן תחושה של גלשן במים בגלל התנודות הגלשן והצורך המתמיד בשיווי משקל. כהובטח, הדופק עלה, השרירים עבדו ובאמת נהניתי. השיעור מתאים למתחילים ועם זאת דורש לטעמי כושר בסיסי ורצוי גם היכרות מינימלית עם מנחי הגוף תקינים בתרגילים בסיסיים כמו סקווט, פלאנק, שכיבות שמיכה וכד' בגלל שהתרגול מתבצע על משטח לא יציב. והכיף כאמור לא נורמלי. לי זה עשה חשק ללמוד לגלוש גם בים בנוסף סקי או לפחות להתחבר שוב לחוויה בתנאים ממוזגים.

unnamed (11)

שיעורי Surfset מתקיימים באופן בלעדי במועדונים של רשת הולמס פלייס.

 

לטיפים ואימונים נוספים, בקרו אותי באתר שלי WOW YOUR BODY, עקבו אחרי בדף הפייסבוק ובאינסטגרם ותישארו מעודכנים וחטובים.

בברכה ובאהבה,

ג’ני קפלן

מאמנת כושר בשיטת PRIMAL MOVE, TACFIT :WOW YOUR BODY

KETTLEBELLS , FMS – Functional Movement Screen
TRX,  HIIT

אלופת ישראל בספורט הנפת קטלבלס שנתיים ברציפות
אימוני כושר אישיים וקבוצתיים/ יעוץ וליווי אישי / סדנאות בהכוונה לתזונה נכונה ובניית תפריטים והקניית כלים אישיים להצלחה בתחום התזונה, ירידה במשקל, חיטוב הגוף ושיפור הכושר הגופני.

לתיאום האימונים וסדנאות ניתן ליצור קשר בטלפון: 0544238824 / 054-2000-995

*מדריכת תזונת ספורט מטעם “קמפוס שיאים” אונ’ תל אביב

*בעלת תואר ראשון BA בפסיכולוגיה, אונ-טה הפתוחה
*בעלת בלוג הכושר, ערוץ הכושר ואתר WOW YOUR BODY

Made with Repix (http://repix.it)