שרונה מרקט – פתווווח!

ביקרתי בפתיחה הנוצצת של שוק שרונה. יש כאן בהרף עין מתוק, מלוח, חריף, מר, חם, קר, יקר ופחות יקר… הכל מכל וכול, והכל שמח, קורץ ומזמין.

בצלצולי פעמונים נפתחו רשמית השערים של שרונה מרקט, השוק הצבעוני והססגוני שכל הפודיז – אוהבי האוכל וחובבי השווקים חיכו לו. השוק המקורה, המרהיב ביופיו ששואב את השראתו משווקים מובילים בעולם, כמו לה-בוקריה בברצלונה או שוק בורו בלונדון, כולל מגוון רחב של דוכנים וחנויות. בניגוד לשווקים שעברו אבולוציה עם השנים עד שהתפתחו והגיעו לתצורתם הסופית, מתחילים כאן מנקודת פתיחה מאד גבוהה. ניתן למצוא כאן חנויות לחומרי גלם לבישול כגון ירקות, גבינות, דגים, אטליז, לצד פיצוחים, בורקסים, מסעדות של מזון מהיר (חומוס, פלאפל, חצ׳אפורי), מסעדות גורמה של שפים מובילים (חלק עדיין סגורות), בתי קפה, גלידות וקונדיטוריות, משקאות קלים וחריפים כמו דוכני מיצים, יין, בירה ישראלית, שמן, מגוון מעדניות ועוד…
יזמי השוק אמרו בפתיחה שהם לא פותחים מיזם תיירותי, אלא שוק לכל עניין ודבר. שוק שגם אנשים מן השורה יקנו בו.
מהסיור שאני ערכתי ומהטעימות של מה שטעמתי, האיכות גבוהה והמוטיבציה של בעלי החנויות גבוהה מאד. ניכר שהם השקיעו את הנשמה ואת מיטב כספם במקום ומאד רוצים להצליח.
יש כאן בהרף עין מתוק, מלוח, חריף, מר, חם, קר, יקר ופחות יקר… הכל מכל וכול, והכל שמח, נוצץ, קורץ ומזמין.
אחת החנויות היפות ביותר בשוק היא ״קליית חממה״. לכאורה חנות פיצוחים, אבל מעוצבת להפליא עם ריהוט עץ (שהגיע מאינדונזיה) ואבן. החנות גדולה ומרווחת, נקייה ומזמינה. קנייה במקום כזה מעניקה לי כלקוחה חוויית קנייה נהדרת.
IMG_3643
חנות אחרת שצדה את עיני היא COOKISS. חנות מרהיבת עיין של קאפקייקס ועוגות מעוצבות. ממש בית מרקחת של קישוטי עוגות: לבבות, ספרות צבעים וצורות. פגשתי כאן את בוב ספוג וגם את הלו קיטי ועוד כמה שאני לא מכירה כבר מאז שילדי בגרו. האווירה מטריפת חושים והצוות מחייך בהנאה. כיף להכנס, גם אם אין לכם ילדים קטנים. בטח תמצאו מתנה מתוקה לבן זוג, לאמא או לעצמכם.
IMG_3647
בגזרת הבצקים, התאהבתי בבורקס פוני הוותיק משוק לווינסקי (כבר מ-1922). התרגשתי לראות את אדון פוני, הסבא, שאביו הקים את בית המאפה. גם בגילו המופלג הוא לא ויתר על אירוע הפתיחה. סיפרתי להם שהבטחתי לבן שלי בורקס לשבת וביקשתי בורקס טבעוני. מסתבר שבורקס התרד טבעוני, למעט הביצה מעל. אבל, מצאתי פתרון. קניתי קפוא (50 ₪ לק״ג, לא זול, אבל הבטיחו לי שזה בלי מרגרינה ובלי שומן טרנס) ואני אאפה אותם ביום שישי בבית, בלי למרוח ביצה, וכך נקבל בורקס טבעוני!
משוק מחנה יהודה הגיעו לכאן שני דוכנים מובילים: ממלכת החלבה ובאשר פרומז'רי. היצע ענק שמסחרר את החושים. כיף גדול!
IMG_3641
בדוכן החמוצים של סאסי יש שפע עצום. עשרות סוגי זיתים, ממש מבלבל. יש גם תערובת של חמוצים (6₪ ל-100 גרם) עם זית שחור מתקתק, זית ירוק מלוח ומר, פלפל חריף, כוסברה עוקצנית, פלפלים אדומים וחצילים כבושים חמוצים. כל הטעמים יחד. יאללה קניתי, שיהיה לשבת.
IMG_3613
ב"פורלה" מוכרים רק מוצרים מדג פורל (מיזם משותף לדרור פילץ ולפורל הדן), החל מדגים מצוננים, דרך דגים כבושים, סלטים ואפילו רביולי ממולא בפורל.
אי אפשר שלא להזכיר רשתות ״שעשו עלייה״: סניף של vom FASS – רשת השמנים, החומצים והליקרים אותה אני מכירה מאירופה. המקום מלא בחביות עם ברזים. מה עושים? טועמים, בוחרים מה שאוהבים, בוחרים בקבוק/כלי והמוכר כותב עליו בלבן מה הוא מכיל. איזה כיף.
IMG_3620
Fauchon – מוקד המשיכה הגדול ביותר של השוק הוא ללא ספק הסניף של רשת המעדניות הצרפתית פושון. ״כבר לא צריך  לטוס לפריז״ זועקות הכותרות, ואני אומרת, המקרונים אמנם טעימים מאד (אגב, הם מיוצרים בישראל), אבל מה הקשר? אל תקחו לי את פריז בקלות כזו,  כי פריז זה לא רק עוגיות, וקרואסונים וגבינות טובות ו…
IMG_3593
מבחינת מסעדות, לדעתי, "פסטה פיורי" הוא דוכן ממגנט. לא יודעת להסביר בדיוק למה, אבל נראה לי שיש להם את ה-x פקטור. אולי זה החיוך של העוסקים במלאכה? הזכיין אלון רויטמן ניהל את המפעל ב- 4 שנים האחרונות ורואה בסניף הזה את פסגת ההצלחה שלו. אולי השירות הנעים? ניכר בהם שהם רוצים להצליח ולהשביע רצון הסועדים.
אולי המיקום? בדוכן מרווח ממש במרכז השוק.
אולי האוכל הטעים והאיכותי המותקן המקום? ייצור הפסטה בשיטה, במכונות ומחומרים איטלקיים (במפעל פסטה ריקו בבית דגן), בישול מהיר במקום עם רטבים מעולים מחומרים טריים לעיני הסועדים.
ואולי זה למעשה השילוב של הכל? בכל מקרה, לדעתי יש להם את המתכון המנצח להצלחה.
מנת הרביולי שטעמתי: רביולי עיזים ובזיליקום ברוטב חמאת מרווה וסלק תעלה כאן 52₪ בישיבה של הבר. שוב, לא זול, אבל טעים רצח.
מה צריך יותר מזה? אה, כוס יין על יד וקפה אחרי… אני לקחתי אספרסו. אבל ביררתי וכן, יש להם אפשרות לעשות הכל גם עם חלב סויה.
IMG_3633
מסעדות נוספות שעתידות להיפתח בשוק הן טייגר לילי התאילנדית, שעשתה ״קדימון״ וכיבדה אותנו בסלט פפאיה חריף שעשה לי חשק לתאילנד. שגב משה עתיד לפתוח במרכז השוק 3 מתחמי אוכל מהיר. אהרוני יפתח את "הירו" ראמן בר בה יתן את הפרשנות שלו למרקי איטריות בטעמים שונים בסגנון יפני וסיני. בינתיים הצטלמתי באושר גדול עם אהרוני.
IMG_3597
ב-fishop  מוכרים דגים צדפות ופירות ים של ״זיקו דגים״ שחבר להראל בלו (סיטארה). ממול יעמוד ה-fishbar, בו ניתן יהיה לקבל את אותם דגים ופירות ים כשהם מוכנים לאכילה עם כוס יין ולחם טוב.
IMG_3630
כמו כן, יש ובוודאי יפתחו בעתיד גם מסעדות בשר, כמו מרינדו מעין גב, מיט בר ועוד.
מה עם קינוח? גלידה! דוכן הארטיקים הטבעוניים ״פאלטאס״, שכובש את המדינה, הגיע גם לכאן. מעבר לכך יש את גלידרייה ״ג׳לטו״. מבחינת היצע לטבעונים, היה להם להציע רק סורבה בטעמי שוקולד מריר, מנגו, תות ולימונענע. לקחתי כדור אחד של מנגו-תות שהיה מרענן וטעים. אמנם הוא היה קשה בהתחלה אך התרכך אחרי דקה (למי יש סבלנות לחכות?).
ביציאה, קיבלתי פרח ורוד (שממש תאם לשמלה שלי), אותו הענקתי לגברת מבוגרת שישבה בתחנת האוטובוס, וחזרתי מחוייכת הביתה.
שרונה מרקט, רחוב קלמן מגן 3, תל אביב.
שעות הפתיחה: א-ה 9:00-23:00, ו 8:00-18:00, שבת 9:00-23:00
אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.